Övrigt Off Topic
RoTe: [citat] Min mormor förvarade alltid de egenodlade morötterna i dåtidens sandningsgrus, som var typ 4mm korn ca, inte dagens stenflis som är vasst och sedan var det torrt i en stålspann som stod i matkällaren. Helt makalöst goda morötter året om.
Marlen Eskilsson: Den här off topic-tråden har spårat ur och stängs därför. /Moderator
Jonas Bjö: Jag och min studiekollega söker dig för en kort 20-minuters intervju där vi pratar om din användarupplevelse av en webbplats. Du kommer få testa en webbplats och dela med dig av din upplevelse samt delta i en kort enkät. Genom att göra detta hjälper du mig och min kollega otroligt mycket. OBS! Begränsat antal platser, så först till kvarn! Är du intresserad? Skicka PM eller kontakta
Cruzze: Jag hyrde av Avis i Malaga för fem år sedan. Efter över en timmes väntetid på flygplatsen så levererades bilen fulltankad enligt utsago. Men vid tankning efter åtta mil så fick jag i 40 liter bensin...Avis slog dövörat till och det var bara att snällt betala... Jag kunde ju rent teoretiskt ha kört bilen @5 L/mil...
galento: Var inne på pensionsmyndigheten och höjde procenten för skatten , var enkelt att göra så blir det väl inte så mkt i kvarskatt nästa år förhoppningsvis.
topmount: Du kommer inte lyckats med det. Färgar man ett bomullsplagg med nylon tråd så tar den inte åt sig någon färg. Hemma färg funkar ju till och med dåligt på bomull.
Freddy Persson1: [citat] Men kan du inte få tag på den flarran du saknar? Om inte…jag rocka loss…”.du har hela helgen på dig ” ;)
Lilllen: Om du inte vill jobba för mycket kollar du tex upp vad du skulle få för ren koppar, väger allt, tar bild på hela högen och säljer allt på Blocket till paket-pris för samma belopp som om det hade varit ren koppar. Gissningsvis blir du så snabbt av med allt. Jag hade själv nog nappat om det vore i närheten och om det inte vore för att jag för tillfället har väldigt dåligt med
crunchyfrogg: [citat] Att bygga och bo tätt är inget som bara kommit de senaste generationerna. Redan under romarriket bodde folk i höghus. Men ja det hade väl varit jättebra om man kunde minska på befolkningen, då skulle inte vilda djur bli av med dina boendeytor pga människor. Men då skulle du väl kanske inte få höra ”sjungande” motorsågar särskillt ofta heller. Men människor är till stor
Harald Blåtumme: Håller alla tummar här, Galten! Din ingång i detta var - som jag förstår det - helt symtomfri vad gäller klassiska saker. Mer eller mindre en slump att detta upptäcktes och förhoppningsvis i tid. Jobbigt att ca 30% av de som opereras får återfall inom 5 år, det var mer än jag föreställde mig.
Keiller: [citat] Jo, vi hade också en form av "samhällsinformation" under några år. Ett tunt häfte med reklam från lokala annonsörer och på sista sidan veckans skolmatsedel. Men det vara bara att prata med postisen så slapp jag den också.
Dracula: Jag tycker mig via löpande nyhetsrapporteringar senaste veckorna höra och dra slutsatsen att polisen lyckas gripa fler misstänkta efter bombdåd och skjutningar. Nya metoder som polisen använder? Är det avlyssning eller är det möjligen annat?
Knight: Ibland blöder låspristoner. Då brukar det gå att reklamera dom. Jag skulle rekommendera originaltoner 123ink brukar ha bra pris på originaltonee
ArneTW: [citat] Jag menar att jag inte har nåt svar. Det är därför jag ställer frågan. Jag tycker jag framfört argument. /ATW
heimlaga: Att avstå från en produkt nu är ett lågt pris för att minska risken att få kroppen full med granatskärvor senare. Har Putin råd så kommer kriget troligen hit. Har han inte råd så kommer kriget sannolikt bara i form av sabotage och sjöröveri och då är risken mindre att man själv stupar. Ingen mer Knauf eller Saint Gobain här utom i fall där det inte finns alternativ. Tack för
Bananskalare: Jag är övertygad om att många råkar ut för saker som är väldigt svåra att förklara vetenskapligt. När man var yngre och ska sova själv eller gå och lägga sig själv första gångerna. Jag kom att jag lämnade stereon på i vardagsrummet. För att kunna skylla allting på musiken
BirgitS: Besök en bra cykelaffär och prova igenom sortimentet tills du hittar en hjälp som passar just ditt huvud. Eftersom huvuden är formade på olika sätt så är andras omdömen inte alltid så värdefulla. Tips att tänka på: https://ntf.se/konsumentupplysning/cyklar/cykelhjalmar/ https://www.folksam.se/tester-och-goda-rad/vara-tester/cykelhjalmar-for-vuxna
ricebridge: Ja jag som spelat i över 40 år och även undervisat stora och små nybörjare säger såhär: * Stålsträngad eller nylonsträngad beror helt på vilken sorts musik grabben gillar. Stålsträngat för modern musik, nylonsträngat för klassiskt, visor osv. Förr sa man att alla skulle börja på nylonsträngat, det gjorde även jag, men det tror jag inte alls på idag. * Elvaåringar växer.
Hep: [citat] Ett tag fick jag reklam från någon som tyckte att jag borde dejta äldre kvinnor och så var det bilder på de som var 20 år yngre än jag. Kan vara det närmaste jag varit från äkta kränkthet på nätet.
galento: Samma här och tidigare så skruvade man tillbaka korken när förpackningen slängdes ändå.
Maria T: [citat] Här i min lilla förort söder om Stockholm är det just nu KP6 och ganska molnigt, så jag tror dessvärre inte på tur att skåda himlafenomen ikväll 😞
Pappa1986: [citat] Ok. Ska kolla detta. Om det nu är detta, vad för lödmaskin behöver jag? Edit: funkar det med en sådan här? [bild] Mvh
AndersMalmgren: Det är iallafall bra något positivt kommer ur all skit som är detta krig https://www.svd.se/a/LlvL41/ukrainska-eu-experter-behover-mer-hjalp-for-att-bli-en-demokrati
mexitegel: [citat] Linky verkar ta avgifter överallt, eller i vart fall överallt jag använt den. Den ligger därmed bland apparna jag inte använder om jag inte måste. Sen det där med att ta betalt för att få kvittot på e-post tycker jag är ett jäkla ofog.
Bästerortarn: Har inte blivit jättemycket glassmakande på sista tiden men till nyårsfesten tog jag förutom en klassisk vanilj med en modifierad variant av apelsin glassen ovan. Jag hade i 1 dl. juice koncentrat istället och det blev mycket bättre. Och så hade jag betydligt mer "marmelad" med mycket kraftigare kanelsmak i glassen. Den gjorde succe bland dom vuxna och vaniljen gick hem hos snorisarna.
Örjan123: [citat] Vill du någonsin bara ge upp och flytta? Man blir alldeles trött och tung i huvudet av konstant lågmält oljud. Har du hört talas om The Hum? Det började med brummande ljud och nu är det även ett klickande ljud i elementet var 30e sekund. Orkar inte.