Hur kommer konstverket att påverka skolbarnen

• Positivt

5 Röster 22,7%
  • Negativt

8 Röster 36,4%
  • De kommer att vara likgiltiga inför det kvinnliga könsorganet på väggen.

9 Röster 40,9%
  • Antal röster
    22
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Korvgubbe skrev:
På vilket sätt är det lämpligt att våra barn och ungdomar tvingas utsättas än mer för nakna kroppar och sexualitet i det offentliga rummet?

När det förekommer lättklädda människor i reklam är det dåligt, när det förekommer i skolan är det bra?
Instämmer med andersmc, bra koppling där!

Man får förmoda att det beror på att reklam inte är inluderad i den intergalaktiska lagen om konstens totala frihet.... ;)
Även om jag skulle vilja säga att reklam många gånger är konst i allra högsta grad.

Hon slår inte mig som någon djupare tänkare..

thomasx skrev:
...Efter att ha läst lite (med betoning på lite) om denna konstärinna börjar jag få känslan att det handlar mer om att utgå från ett organ någonstans mellan mage och lår, och sedan för varje konstverk hitta något som man kan knyta till det organet...
Väntar med spänning på hennes gestaltning av stomipåse och dess tematik.

Akahigi
Locke skrev:
Haha, "tråkigt att just" - feministisk offermentalitet!

Nej, det är inte "just" nakna kvinnor som är olämpligt. En kuk, ett rövhål eller vilken annan intim kroppsdel som helst är olämplig - oavsett XY-kromosomkonfiguration!
Ska du ut och såga nu på diverse pojkstatyer? :)

Akahigi
thomasx skrev:
Instämmer med andersmc, bra koppling där!

Man får förmoda att det beror på att reklam inte är inluderad i den intergalaktiska lagen om konstens totala frihet.... ;)
Även om jag skulle vilja säga att reklam många gånger är konst i allra högsta grad.
Hänger nog lite på kontexten, vilken (väl) är lite annorlunda för reklam? Knappast konst, i huvudsak.

Känns lite som vissa saknar den tiden då en man fick vara en man, Swedish bikini team var bra reklam, etc. Tråkigt för er då...

Tur att ni skyddar barnen mot nakenhet och de unga hjälplösa tjejerna från påhopp från killar som inte kan bete sig om det finns nakenavbildningar på väggen :D

En viss känsla för sin samtid tycker jag är både klädsamt, manligt och positivt. Och relevant för konsten. Bara den här debatten pekar mot viss verkshöjd...

Akahigi skrev:
Man ska inte döma andra efter sig själv ;) Att Locke tycker sådana konstverk är olämpliga på skolor innebär ju inte att han är en vandal ;)
Finns det förresten ens några dylika pojkkonstverk på någon skola nånstans, tveksamt?

Akahigi skrev:
Hänger nog lite på kontexten, vilken (väl) är lite annorlunda för reklam? Knappast konst, i huvudsak.
Med tanke på att en del reklam hamnar på konstgalleri, så får man allt säga att den mycket väl kan vara det. Självklart är det så att reklam i huvudsak är reklam, snarare än konst, men det ena förtar där inte det andra.

Akahigi skrev:
Känns lite som vissa saknar den tiden då en man fick vara en man, Swedish bikini team var bra reklam, etc. Tråkigt för er då...
Vissa av oss är män även i nutiden, som jag just skrev i föregående inlägg, man ska inte döma andra efter sig själv ;)

Akahigi skrev:
Tur att ni skyddar barnen mot nakenhet och de unga hjälplösa tjejerna från påhopp från killar som inte kan bete sig om det finns nakenavbildningar på väggen [bild]
:rolleyes: En riktigt man vet att skydda unga damer från pojkspolingar..... biggrin.gif

Akahigi skrev:
En viss känsla för sin samtid tycker jag är både klädsamt, manligt och positivt. Och relevant för konsten.
Precis, men det gäller då också att inte tappa greppet om sans och moral och tro att vad som helst är ok bara för att det är "samtid".

Akahigi skrev:
Bara den här debatten pekar mot viss verkshöjd...
Denna här debatten definieras helt och fullt av de som deltar i den...

Stefan Bengtsson skrev:
En skola till som skötte researchen dåligt innan dom anlitade konstnär.
[länk]
Hon verkar ha något slags tvångsfixering vid kroppsdelen ifråga.

Vad tror ni hade hänt om det varit en manlig konstnär?

Här är lite "tvärt om" :)

http://www.youtube.com/watch?v=rriWPHJc-gI

Här en riktig konstnär, som kan göra både det ena och det andra mönstret, och som helt klart ser kreerandet som det stora och givande med att vara konstnär. Att hans konstverk censureras genom "övermålning" eller liknande är inget han oroar sig för, snarare något han förväntar sig :)

Och det är ju egentligen en god tanke. Varför skulle det ena konstverket ha företräde framför det andra. Nu har ... ja vad hon nu hette den där köns-tjejen ... gjort sitt konstverk. Nu är det väl någon annans tur att smycka väggen med sitt konstverk.

Det är ju heller inget ovanligt att konstnärer målar över sina egna konstverk när de åstadkommit något som inte håller måttet. I detta fallet är det ju så men bara med den enda skillnaden att konstnären själv inte kommit till den insikten, ännu ;)

Riktigt cooola grejer här :) Synd man inte kan köpa ett och hänga på väggen.

http://www.sunnyskyz.com/blog/68/He...-Once-You-Zoom-Out-Wow-#.UuDUIxXwTws.facebook

Redigerat:
Akahigi skrev:
Nä, om du tänker på statyer som avbildar människor enligt det gamla skönhetsidealet så går ju dessa inte att jämföra med dagens depraverade bajs och kisskonst. Nä, jag tycker inte att människokroppen i sig är stötande men just när man väljer att fokusera på genitalier, exkrementer eller sexualitet så blir det mer en kulturmarxistiskt attack mot vad som är anständigt än något som är vackert att vila ögonen på. :)

• Gilla
stake och 1 till
  • Laddar…
Eftersom kvinnliga medlemmar i vårt forum upplever obehag av diskussionen i den här tråden stänger jag den nu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.