cederbusch
cederbusch: [bild] Personerna på bilden ingår tydligen inte. 8990 :-.
4 svar · 6,0k läst
·
AnneFi
AnneFi: Var så god! Jag blev så glad att det fanns en fråga som jag kunde svara på! :)
9 svar · 10,2k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] I skogen fattaru väl... :o
28 svar · 8,9k läst
G
gusvo085: Det finns monteringsbyglar så man får ett fejkat styrrör att sätta lyset i. Problemet är att det är lätt att sno... "Alla" styrlysen har rackliga snabbfästen... Just ja, det får gärna ha integrerad reflex! Hittade denna http://www.cykelkraft.se/media/catalog/product/cache/1/image/450x300/74bba6f65adf875ca0644363d646988a/d/1/d15-019.jpg som antagligen är rätt svag i ljuset...
2 svar · 955 läst
N
Nerre: Det stämmer att varje dag dör ungefär 6000 personer i AIDS, så hittills har ebolan inte skördat så många offer. HIV är också "värre" ur spridningssynpunkt eftersom man kan smitta utan att ha symptom, med ebola så smittar man inte förrän man har symptom. Det är väl ingen av de som smittats utanför Afrika som inte har jobbat med vård av ebolasjuka?
29 svar · 3,9k läst
B
breakman: Done!
2 svar · 852 läst
simpa81
simpa81: [citat] Typiskt, den som är så bra ;)
3 svar · 810 läst
O
Odjuret: Tja.... Med tanke på kostnadsskillnaden, var rännan gjord i guld? Jag förstår frågeställningen... Om nu rännan är så dyr, då borde leverantören fråga innan om man vill ha ränna... Så man kan välja.... Men för de pengarna i förhållande till resterande kostnader får vi verkligen hoppas att föraren får en del av kakan.... Jag tror att flera av oss reagerar på just
29 svar · 5,1k läst
slaskman
slaskman: Ingen ?
1 svar · 755 läst
E
EMEL: Det finns en liknande på ÖoB
2 svar · 1,1k läst
·
C
Crebel: Ja, jag kan inte riktigt förstå själv så här i efterhand varför jag INTE förvarade den i bilen...
11 svar · 12,4k läst
·
B
Bigfoot: Jag föredrar i 99% av fallen den vanliga siten framför mobilsiten. Appar som bara innehåller information som finns på siten installerar jag sällan.
16 svar · 3,1k läst
·
I
ion: Tömma diskmaskinen? Det är väl kvinnogöra? ( förlåt alla kvinnor, jag bara skoja ). Jo visst finns det sätt att undvika sådana fadäser, men det tänkte man inte på innan. Men det är bra tips för de som ännu inte insupit vetskapen så som jag. Något jag blev lite förvånad över var att olivolja kunde självantända och dessutom på det explosionsartade sättet, jag har ju bränt
6 svar · 1,3k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Tallrikarna är skitfula när det sitter 6 stycken i rad på en vägg. Men du har många tallrikar och att duka med dem på ett större kalas eller middag på vita dukar och fina glas till så blir det ett helt annat och häftigt intryck. Vill du inte ha dem så sälj. Ett par tusenlappar lär du få i alla fall.
12 svar · 45,2k läst
·
P
Pingvinpalatset: [citat] Det är inga problem att hyra fotografer per timme. Det är så fotograferingar för reklam, tidningar och liknande sker. Däremot är det inte säkert att en "vanlig fotograf" lyckas så bra med små barn. När man rekryterar skolfotografer brukar erfarenhet som fritidsledare, dagisfröken och liknande väga tyngre än fotoerfarenhet. Jag har fått frågor från skolor men tackat nej,
42 svar · 9,8k läst
pelpet
pelpet: En bra säljare lyssnar på kunden och föreslår en lösning på deras behov. Den storsnackande, glappkäftiga dammsugarkrämaren som som säljer på kunder saker de inte vill ha och inte behöver är en helt annan sak.
17 svar · 4,4k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Inte tillåtet, fast en del har det ändå. Förbudet verkar dock mest vara för att man inte skall kunna fotografera och filma medpatienter. Men det vore ju kul med en selfie på operationsbordet :)
4 svar · 1,6k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Och då frågar jag lika stillsamt: Hur ofta döms en statstjänsteman för tjänstefel? (För att inte tala om dem som sitter i kommunerna och beslutar om t.ex. bygglov) Har det över huvud taget hänt sedan Anckarström sköt Gustav III? https://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2012/Nr-1-2012-Argang-78/Om-rattsvasendets-ansvar/
615 svar · 102,1k läst
·
A
Anders_Nilsson: Sverige har världens näst högsta skattetryck och låga straffsatser på grova brott. Dvs är du ekonomisk brottsling så skall du gå på hårt eftersom maxstraffet är lågt. Dessutom har staten paranoia och tror att alla Svensson har pengar i madrassen. Den nya våta drömmen som ger karriär i regeringskretsar är att avskaffa kontanter och göra precis alla köp spårbara (att EU knappast
4 svar · 4,2k läst
peternicklas
peternicklas: [citat] Är lite lägre, från Skatteverket. "Om inresan till Sverige sker med flyg eller färja i kommersiell trafik får du tull- och skattefritt ta med dig varor för 4 300 kronor. Om inresan sker på annat sätt kan du ta med dig varor för 3 000 kronor utan att betala några avgifter."
14 svar · 1,4k läst
hantverkare1
hantverkare1: [citat] En länk till, som jag förstår det, ett indiskt hotells hemsida. I övrigt så bytte jag lösenord för ett tag sedan och sen dess har jag inte haft några problem. Glömde bort att jag startat denna tråd. Därför kom det ingen återkoppling.
12 svar · 1,8k läst
J
johannaak: Precis som p.lundgren skriver, förtidsrösterna läggs inte ner i urnan förrän lokalen stängs och då prickas alla förtidsröstare av mot vallängden; om du röstat i lokalen samma dag slängs förtidsrösten och annars läggs kuvertet ner i urnan bland de andra. Jag har jobbat på de tre senaste valen och det har aldrig hänt dock. Självklart rivs förtidsrösterna utan att vi tittar på
9 svar · 3,9k läst
Krilleman
Krilleman: När behövs den ev. bygg-hjälpen Stew (som mattetvilling startade) tre inlägg ovan?! Jag kommer om tid finnes! :thumbup:
9 svar · 2,6k läst
prototypen
prototypen: Endera lägger man lösenorden som jag på gula lappar och kopierar och klistrar, lite fram och tillbaka men det lär man sig fort. Eller så skapar man ett som är lätt att komma ihåg T.ex "tågengåraldrigitid" gissa var jag använder det. Mitt appstore anknyter till min frus ålder. Protte
31 svar · 4,4k läst
I
ion: [citat] Jag mätte så på den gamle och det var oändligt mellan allt och har man ingen referens, då är det egentligen meningslöst att mäta. Men det fick jag i och med att jag mätte den nya. Här är en länk. http://stores.ebay.com/reachautomobileparts/
35 svar · 6,9k läst
·
OpiMaza
OpiMaza: Hej Alla Har nu i veckan slarvat bort mina gamla solglasögon (inköpta på rejmes finns tyvärr inte kvar) som jag har haft i min bil. Dom va perfekta polariserande glas dvs inga som jag behöver ta av mig så fort solen gick i moln. Är det någon som har tips på ett par bra glajjer till ett bra pris?
0 svar · 947 läst
H
hempularen: [citat] Vet inte om du menar att du faktiskt skrev något på svarsblanketten, det påstås att de sysslar med att förfalska namnteckningar. Så jag skulle aldrig skicka något med företagsuppgifter till dem.
7 svar · 2,7k läst
·
mattetvilling
mattetvilling: Har du vänner som är hundallergiska kanske får du skänka dom en tanke. Även om det ska säljas senare så bör du meddela att det bott hund i huset till nya ägarna. När vi flyttade in i vårt hus tog vi bort alla golvlister och dammsög bakom dom då tidigare ägare hade haft hund och vi har allergiska vänner. Det är otroligt hur mycket hår det kan samlas bakom listerna. Har du ett
14 svar · 4,2k läst
P
Paxman: Jag har aldrig skapat en pool så jag måste testa lite om jag kan få till det. EDIT: OK, nu fattar jag hur det fungerar...mod kan radera denna tråd om så önskas.
0 svar · 800 läst
I
ikeo: hmm semestervattnaren heter dom tydligen numera fast dom verkar inte hålla lika länge som jag minns http://www.wexthuset.com/vattna-bevattna/vaxtbevattning/semestervattnaren-5-st-p1
2 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.