Övrigt Off Topic
KnockOnWood: [citat] Jag ryser vid tanken på hur deras selfies ser ut då. Det blir väl som när jag tittar mig i spegeln på morgonen :p
Christian_S: Avstängningsdagar är dagar som du är anmäld på arbetsförmedlingen och är helt eller delvis arbetslös eller dagar där du arbetar minst tre timmar. Om du är sjuk eller föräldraledig eller om du har semester, är bortrest eller av anledning förhindrad att stå till arbetsmarknadens förfogande skjuts avstängningstiden framåt dock längst 112 kalenderdagar från det du sagt upp dig.
b_hasse: Tänk på att termen "kassaskåp" inte säger någonting och att "dokumentskåp" endast är klassade för brand. Några dokumentskåp förvillar genom att det ingår en försäkring som täcker även stöld (begränsat belopp), men deras motståndskraft mot stöldförsök är helt okänd. Kassaskåp = samlingsbegrepp som inte säger något Dokumentskåp = skyddar papper mot brand (papper tål
ion: [citat] Klart de väljer det billigaste. När jag pratade med FS förra gången sa de nåt om tak för ersättningen, därför blev det dyrare för mig. Det är det jag frågar mig, om FS insett att det blir dyrare att byta ruta en gång om året än att sätta en bättre som tål dessa mikroskopiska stenskott. Jag är novis på området och kan bara gissa men ska försöka ta reda på sanningen.
Odjuret: Jag tror inte att det är den här chefen med topplönen som är så kunnig inom cancerforskning utan det finns nog flera andra längre ned som sorterar upp bland ansökningarna... Men problemet med höga löner inom välgörenhet är skrämmande vanlig. Jag har tappat allt förtroende för röda korset när jag insåg att chefen satt på en rikitgt hög lön, sedan hade Bengt Westerberg som
peternicklas: När det gäller bärbart håller jag mig till DELL eller ASUS, har 3 st ASUS varav den äldsta är 10 år och används fortfarande dagligen. Se bara till att köpa en med SSD och 8 GB i ram.
JanneT5: Om pengarna skall räknas in i summan (max 12000) för 2014 är det för sent nu. ont. Har kollat upp Villkoren för ISK och det kommer att kräva att man har mycket mer koll på pengarna, minst fyra ggr om året och plockar ut allt som närmar sig noll före varje kvartal då snittet på värdet räknas ut för att minska skatteuttaget. Att lyssna på fondpodden hos avanza har varig givande i
DeesL: Jodå jag hajjade särskrivningen... men relaterade till att skriva upp det nånstans där sambon tveklöst läser det ;)
HOBBY ARCHITECT: önskar jag kunde se ritningen till huset där i början. ser så fint ut. :D kåre santesson heter han tydligen och bor i österåker då. https://www.facebook.com/video.php?v=10153028982374883&fref=nf
Montören: Någon som har gått elingenjörsutbildningen på yrkeshögskolan i Helsingborg eller Hässleholm? Funderar på att söka utbildningen, men vill gärna veta lite mer om den.
Matti_75: Det finns företag som har utbildningar som riktar sig till vuxna som vill in i byggbranchen. Kolla med arbetsförmedlingen dom måste ha koll på sådant. I Örebro finns ett företag som heter byggstar som håller på med sådana utbildningar.
Moving: Det kom brev att betala höjd bilskatt för 2015 utöver det vi betalat redan, den har alltså höjts. Däremot sjunker priset på drivmedel, som brukar variera med oljepriset. En bil som inte startas är bäst för klimat och miljö. Har jag en tung bil eller flera som jag vill köra några mil när jag vill kan det kosta flera tusen per bil och år. Rimligare är att ta ut all skatt på
Eklunda: Hos oss har sparvhöken förstått att en rovfågelrestaurang öppnat. Hoppas kunna få några fina bilder!? Naturen får väl ha sin gång - troligen får småfåglarna fler ungar nu när de äter sig feta under vintern! Men jäklar om han/hon rör vår fågel i holken!
slurppe99: Förstår hur du känner dig. Det är svårt att bli sur på ett sällskapsdjur som alltid är glad och tacksam när man kommer hem och som ger så mycket glädje. Vår hund avlivades 5 dagar efter att vi börja märka att det var något fel på honom. Han dog i en akut njursjukdom efter 5½ år. Nästa hund fick vi ha i drygt 2 månader innan han avlivades efter misstänkt blodsjukdom. Saknade
Alfredo: [citat] Ja då får man nog hacka det ena med en kniv. Eller skaffa två "hackmanicker". Eller ge upp och beställa pizza. ;) [citat] 30 min har jag för mig.
Marlen Eskilsson: Jag stänger den här tråden av uppenbara skäl.
hantverkare1: Det räcker att åka till Lund nu om man ska tro på vad Aftonbladet skriver.
Atom: Det blev 2 sorter. Copertino Riserva (nr 2077) och /måste kolla kvittot... ska editera Casillero del Diablo Cabernet Sauvignon (nr 2962) Alla blev nöjda. Och jag slapp skämmas. Tack för tipsen!
AndersS: [citat] Icke att glömma mobila tjänsterna, jag får tre fakturor och det är precis som du skriver bredband/IPTV/kanaler och telefoni, samt de mobila tjänster. Men jag har valt e-faktura med autobetalning så för mig har det i praktiken ingen betydelse då jag enbart kollar vad som faktureras.
Fotografen: Byter ljuddämpare när det rostar hål eller riskerar att ramla av. Någon gång har det rostat sönder invändigt och dämpullen har täppt till och man har fått byta en dämpare som ser hel ut utanpå. Oftast blir då rubbet nytt, enklare att byta ett komplett system och så slipper man problem för en längre tid framöver. Bilen jag har nu verkar ha rostfritt system, har inte bytt något
HOBBY ARCHITECT: Oj, det gick visst att prova gratisversionen. Det var bara det att det såg ut som startknappen var frusen, men det var den inte. :) Men när jag laddar ner den gamla versionen och ska knappa in min licens säger den att min licens är för en äldre version. WTF.