Hej! Någon som vet vart man kan få tag på en svensk bruksanvisning till en Nikon D80 (systemkamera)?

Haha! Tack...

Hittade bara på engelska när jag googlade ...

P
Ett generellt tips för att snabbt hitta svenska artiklar är att lägga till ordet "och" till sina sökbegrepp. Det är ganska unikt för vårt språk.

M
p.lundgren skrev:
Ett generellt tips för att snabbt hitta svenska artiklar är att lägga till ordet "och" till sina sökbegrepp. Det är ganska unikt för vårt språk.
Eller att lägga till "site:.se" för att begränsa träffarna till just ".se"

P
MaxPax skrev:
Eller att lägga till "site:.se" för att begränsa träffarna till just ".se"
Men det hade inte varit bra i detta fall då manualen låg på en .eu site
Men annars är det bra om man vet att siten ligger i sverige

Ofta översätts manualen till svenska av helt oteknisk person så jag föredrar i 9 fall av 10 engelsk manual

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
S
AndersMalmgren skrev:
Ofta översätts manualen till svenska av helt oteknisk person så jag föredrar i 9 fall av 10 engelsk manual
om man vill ha en liten utmaning. så läser man svenska manualen.;)

SBH skrev:
Ska jag vara helt ärlig så skiter jag ofta i manualen och leker med produkten tills jag lärt mig den :D

AndersMalmgren skrev:
Engelska manualer verkar ofta skrivna av icke-engelsktalande personer, och "översättningarna" tycks vara gjorda av Google :(

SBH skrev:
Och när man rätt snart inte fattar ett dugg övergår man till den engelska.

Vill man ha en stor utmaning så lär man sig kinesiska och läser originalbruksanvisningen ;)

I detta fall är produkten från Japan och tillverkad i Thailand så Kinesiska känns långsökt

Redigerat:
Fast i just fallet med Nikon så tycker jag att både engelska och svenska manualerna brukar hålla hög klass. Jag brukar läsa igenom manualerna efter att ha använt produkten ett tag för att få en bättre förståelse för hur man tänkt, och ibland hittar man tips och genvägar som annars är lätta att missa.

Men för min del är halva nöjet att utforska produkten på egen hand först.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.