HOBBY ARCHITECT
Jag använder ritprogrammet SketchUp 7 i min 8 år gamla iMac, men min iMac är trög nu för tiden så jag undrar om jag kan använda det på min MacBook Air istället. Man kan ju inte använda CD-romskivor på den så jag undrar hur jag ska göra då. Kanske borde jag upgradera SketchUp också?

*teknisk idiot*

Redigerat:
SketchUp Pro 2015 and SketchUp Make 2015 - Maintenance Release 2

Released: December 18, 2014

Versions:
15.2.685 - Windows 64*-bit
15.2.687 - Windows 32*-bit
15.2.686 - OS X 64*-bit
Det är väl det vanliga OS X?
Troligen 64-bitars.

Men det är ju bara att ladda ned gratisversionen och testa :)

HOBBY ARCHITECT
KnockOnWood skrev:
Men det är ju bara att ladda ned gratisversionen och testa :)
När jag försökte står det till slut så här:

It looks like you're license has been deactivated and is not eligible for upgrade. If you feel like this is a mistake, please contact us.

*förvirrad*

HOBBY ARCHITECT skrev:
...
...If you feel like this is a mistake, please contact us.

*förvirrad*
Då så. De har ju en contact us sida?
http://help.sketchup.com/en/contact

Vet inte om det är så här, men om du nu laddade hem den senaste versionen och startade den känner den av din tidigare licens och eftersom du måste uppgradera din licens till senaste om du vill köra den, så kan jag tänka mig den säger så där. Men du borde kunna köra Sketchup 7 även på din nyare burk, testa att bara flytta över programmet, eller ladda hem den versionen (7) igen, borde finnas på deras hemsida (får kanske leta lite). Då borde du kunna använda din licens igen..

HOBBY ARCHITECT
Oj, det gick visst att prova gratisversionen. Det var bara det att det såg ut som startknappen var frusen, men det var den inte. :)

Men när jag laddar ner den gamla versionen och ska knappa in min licens säger den att min licens är för en äldre version. WTF.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.