Byggahus.se

kylskåpsmagneter

1. D
    Medlem Nivå 6
    Nu är jag precis tvärless på att allting som är tjockare än ett dubbelvikt smörpapper trillar ner från kylen... jag kan ju inte ens smyga åt mig en ostmacka mitt i natten utan att julkort och bröllopsinbjudningar går i backen så att tillochmed grannarna vaknar!

Var f....n köper man bra magneter som ser hyffsat stilrena ut?. Jag har en rund kromad som sitter som om den var limmad men jag minns inte var den kommer ifrån.
    Tips??

• Laddar…
  2. K
    Medlem Nivå 5
  3. fgo
    Husägare · Nivå 12
    Sök efter neodymmagneter så kommer du finna det. Finns väldigt små till väldigt stora. Beställde nyss en 40x20mm för att ha som regeldetektor här i framtiden

4. Enk Projektet
    Medlem · Nivå 14
    Varför sätta något på kylskåpet alls?
    Du har väl väggar i köket som det är mycket lättare att få fast saker på!

5. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Väggarna brukar inte vara magnetiska.
    Väldigt praktiskt med inköpslappar, påminnelser mm på kylskåpet.
    Där tittar man ju ofta.

Och det behövs, som sagt, bara några magneter :)

6. N
    Medlem Nivå 6
  7. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
  8. D
    Medlem Nivå 6
    Väggar är ju såååå 2012!!

Har du inte märkt att vi går mot ett vägglöst samhälle där tillförseln av utomhusluft och integrering med altanen och den intilliggande garageuppfarten spelar en central roll i den öppna planlösningen? ;)

Skämt åsido, byggahus har ännu en gång visat att samlad kunskap är en styrka likt ingen annan... magneter är inköpta och jag får äta mina nattmackor ifred :)

• Laddar…
  9. I
    Medlem · Nivå 6
    och efter ett tag så börjar du fundera varför i hela h-vete färgen är avskavd på dörren till kylskåpet och sen när det går upp ett liljeholmens att det är magneterna så kommer du att ångra att du inte satte upp en anslagstavla istället

10. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Papperslappen som man fäster med magneten skyddar kylskåpsdörren, så det är inget problem med färgskav.
    Och så här gör vi i hundratusentals svenska hem, inse det.
    Försök bortse från det estetiska :p
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Kylskåp (Small).jpg

Och ja, jag har en whiteboardtavla i hallen också.
    Men den är lite opraktisk att ta med till stan när man åker och handlar :)

11. mexitegel
    Allvetare · Nivå 23
    Är det smidigare att ta med kylskåpet menar du? :p

12. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Nej, tar inte med kylskåpet, bara dörren så klart :wow:

Men om man pillar lite försiktigt kan man få loss själva den lilla inköpslistan.

Det syns kanske inte, men nederst till höger sitter texten till denna redneck-höjdare:
    https://www.youtube.com/watch?v=cJy60UrPXZ8 :)

13. mexitegel
    Allvetare · Nivå 23
    Haha, det är ju paradlåten för festerna på högskolan :D

• Laddar…
  14. jonmo
    Verktygstokig Nivå 16
    Det är precis det man aldrig får göra. Då ser det ut som i hundratusentals svenska hem.

15. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 19
    Jag tror du underskattar den pedagogiska uppförsbacken med att få alla att inse att det alltid måste vara en pappersbit mellan magnet och dörr. ;)

• Laddar…