Hej.

Som rubriken lyder. Är det någon som har tips på snickar utbildning?

Att gå som vuxenlärling är ett alternativ detta kräver dock tur och det har jag inte haft hittils.

Under min förra arbetslöshet forskade jag massor på detta ämne men det var många saker som gjorde att varken kommunen eller arbetsförmedlingen kunde tänka sig att stå för utbildningen. Den jag hittade fick man inte stå för själv heller.

Känner ni till något sätt jag kan göra för att utbilda mig till snickare?

Tack!
 
M
Börja som traditionell lärling om du lyckas hitta någon firma som kan tänka sig anställa. Det är en lång snickarutbildning dock, men kanske den som ger bredast kompetens i slutändan.
 
Hej. Ja jag har försökt med detta men det är inte så lätt
 
Det finns företag som har utbildningar som riktar sig till vuxna som vill in i byggbranchen. Kolla med arbetsförmedlingen dom måste ha koll på sådant. I Örebro finns ett företag som heter byggstar som håller på med sådana utbildningar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.