Macke202
Macke202: Hej hej, Jag funderade lite på om det var här eller "Golv" forumet som denna tråden hörde hemma men jag provar här iallafall. Vi håller som bäst på med att bryta upp allt golv ner till betongplattan i vårt hus och är nu på sista rummen, det ena av dessa ligger vägg i vägg med vårt stora badrum och har en garderob som "tar" en del av badrumsutrymmet, jag ska försöka illustrera här
0 svar · 1,8k läst
Linska
Linska: [citat] Jag håller på vitt! Personligen tycker jag att det skulle lyfta fram virr-varret och eken bättre. Dessutom har du då lite mer spelrum för färgsättning på väggar, textilier och övrig inredning. Måste bara dela med mig av något som var attans snyggt! Vitt "rustikt" 10x10 med FET blyertsgrå fog, ca 1 - 1 1/2 cm. Otroligt läckert!!
1 svar · 2,8k läst
J
JOS81: ...övre mellanklassen har faktiskt en hel del trevliga finnesser utan att det kostar skjortan....
3 svar · 1,9k läst
R
robot: Jag tror allt framgår här http://www.bkr.se
6 svar · 5,3k läst
R
robot: Jag var inne på det spåret också, blir lite enklare med elen. Jag tänkte fortsätta med fuktspärren ända upp till taket, men behöver jag måla över fuktspärren? Ska allt obehandlat trä som sitter under innertaket behandlas?
2 svar · 2,5k läst
T
Thor-Sten: "Kan man undermontera diskho på granithäll? ungefärligt pris? Finns andra varianter?" Ja...och...ja! Du kan både underlimma och uppfräsa en ho i stenen. kolla på http://www.thor-sten.se/inutf.htm så ser du de fyra monteringssätten förklarade och med bilder. MvH Thorsten
3 svar · 1,1k läst
S
stinaeriksson: Tack för alla fina bilder!!!
4 svar · 3,8k läst
Jesca_j
Jesca_j: Det finns på vanliga spisar också.
1 svar · 3,5k läst
Fasting65
Fasting65: Ja, det verkar som att betonggjutarmaestro glömde en liten detalj.... på följande sajter finns lite info om hur man ska installera brunnar: http://www.jafovvs.se/ http://www.purus.se/ Om du inte gör ngn klack så blir du så illa tvungen att göra om, göra rätt.
1 svar · 1,1k läst
M
Mady: Är det alu man absolut vill ha säger jag inte ett skvatt, jag fattade att personen var tveksam så som jag var och då tycker jag det är på plats att sätta plus och minus. Dumsnål får man aldrig bli när man bygger men jag vill inte heller bli farblind och plussa på 20" här 50" där osv. Sen kanske andra som bygger har en aldrig sinande källa av guld att ösa ur ;)
10 svar · 2,2k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Det låter som du råkat läsa några konstiga nybyggnadsregler. Du får bygga toan på vinden om du vill....
1 svar · 3,8k läst
C
Cribo: Hej. Spottar istället för lysrör som någon föreslog är en utmärkt idé. Billigast har du på Clas Ohlson (finns i 2- eller 3-pack), distansringar medföljer. Sätt en list i underkant/framkant på skåpen i samma material som luckorna. Bakom denna list kan du sedan gömma kablarna. Istället för att måla kaklet så föreslår jag att du köper en skiva i ett stycke i samma material som
8 svar · 1,5k läst
C
Carolin: Våra gamla luckor var av spånskiva och ej mdf som jag trodde, mdf är mycket hårdare och mer kompakt men annars liknande spånskiva
5 svar · 2,3k läst
S
Sahara: Finns det inga flera kakelproffs?? 8)
4 svar · 2,8k läst
F
frasse: Kolla culimar, www.culimar.com , det är inte extremt lågpris men bra grejor. Man får ingen fin CAD ritning utan bör istället ha ganska klart för sig vad man vill ha.
7 svar · 3,9k läst
G
Guns: Någon som har erfarenhet av LUMINESTRA lysrörsarmatur under överskåp. Tänkte sätta 3 st ihopkollade över diskbänk och arbetsyta, funderar att fräsa in dem i en extra täckskiva under skåpet så syns de ju knappt, är endast 2 cm höga. Tacksam för alla svar.
0 svar · 1,3k läst
W
Wintermute: K-Rauta har bra bänkskivor tycker jag. Köpte en 3020mm i mahogny till mitt kök för runt 2200:- inkl. grovkapning. Att få en lyckad tillkapningen beror ju mycket på en själv, att man t.ex har sina mått i ordning. // WM
5 svar · 6,1k läst
H
husbonden: Silvan säljer väggmonterad wc för 1900:- inkl mont ram. Kan de va ett bra pris?? Är det ingen som monterat en ventilations stos för avluftning av ev kondens??
40 svar · 11,2k läst
KarlXII
KarlXII: Regla upp en innerram med glidbleck eller kör V-metoden*. Timmer rör sig för mycket för att tätskikt, fix och fog ska hänga med. *V-metoden: Skär ut bitar formade som ett V i regeln på sidan mot timret. Spika sedan med långspik rakt genom den utskurna delen. Då kan spiken böjas upp och ner med timrets rörelser.
0 svar · 1,2k läst
S
simon_sandstrom: Ska byta kök i vårt hus. På vinden sitter en frånluftfläkt som styrs från fläkten i köket (Futurum). Nu vill vi byta till en fläktkåpa. Vi söker alltså en fläktkåpa som kan styra frånluftspumpen på vinden. Futurums standard alliance fläkt kostar typ 2500kr, men vi vill ha en fläktkåpa vilket enligt kökskillen vi snackade men menade skulle kosta mellan 8-10kkr. Det kändes lite
0 svar · 2,3k läst
B
bo: Halmstad specialsnickerier har bra priser och gör fina jobb! Dem gör efter egna mått och önskemål.
1 svar · 1,4k läst
A
andan4: Ska köpa spisfläkt och behöver lite råd. har hittat en på OnOff som kostar 994:- Den suger ut 620m2 luft i timmen. Är det nåt att ha? alla andra vi kollat på ligger på mellan 400-450m2 i den prisklassen. Har också fått erbjudande från jobbet att beställa en av märket staale (tror det stavas så) som suger ut (tror det var) 850m2 i timmen. Den kostar för mig 2600, om nån annan ska
0 svar · 1,3k läst
M
Mjölnaren: Stålreglar är en bra tanke. Skall du stoppa isolering mot murstocken kan det väl vara bra om inte väggbeklädnaden/gipset går ända mot tak. Ventilera ut värmen........ Vi har våra överskåp i köket mot murstocken 8) och får lyxen av varma tallrikar till middagsmaten :-X
2 svar · 4,3k läst
M
Mjölnaren: [citat] Inte så här långt......... (3 år) Blir lite "rester" kvar i slangarna till nästa bubbelbad men då håller det sig inom karet ;)
7 svar · 15,5k läst
A
AndersG: Vi har bara två stående lysrör på var sida om spegeln: http://www.pedago.fi/dalton/hus/hus22/badrum1.JPG
7 svar · 3,1k läst
P
prodigy: [citat] Jo du har nog rätt att man får säkert räkna med några kronor extra för underarbetet. Jag antar att jag behöver regla upp lite så att allt blir stabilare och så tillkommer nya gipsskivor etc, men hur som helst så var det standardarbetet inkl kakel etc som jag var intresserad av vad det kan kosta. När det inte rör sig om större summor så kan man påbörja renoveringen nu och
12 svar · 45,5k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: [citat] Jag skrev inte att jag betalat 540:-/kvm ;) För det har jag absolut inte gjort, det priset var vad som stod på prislappen i butiken. För pruta är något jag kan ;D
10 svar · 4,9k läst
V
Villja: [citat] Ingen fara med kvaliteten på Cylinda, det anväds ofta på lägenhetshotell etc. just för att det är mycket bra kvalietet och prisvärt. Kolla in www.cylinda.se och även ett tvättmaskinstest på http://www.radron.se/upload/tabeller/2003/nr_9/031031_tvattmaskiner.pdf
1 svar · 2,0k läst
yonna
yonna: Fuktmätning kostar 1.750 inkl moms om man tar någon via Anticimex.
4 svar · 5,3k läst
W
Wintermute: Silvan Bygg i Kungens kurva hade massiva skivor i Teak - kommer inte ihåg några priser dock... // WM
2 svar · 5,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.