1 123 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Diskbänk i granithäll
Vi skall ha granitskiva i vårt kök och en diskbänk inmonterad. Någon som vet vilka varianter som finns förutom övermonterad?
Jag vet att man kan fräsa ner kant så att man kan få diskhon plan med skivan. Men det lär kosta 10.000 för diskbänk + hål med nedslipning. Eller har ngn kommit undan billigare?
Kan man undermontera diskho på granithäll? ungefärligt pris?
Finns andra varianter?
Har ni erfarenheter av de olika varianterna, vad är prisvärt?
Jag vet att man kan fräsa ner kant så att man kan få diskhon plan med skivan. Men det lär kosta 10.000 för diskbänk + hål med nedslipning. Eller har ngn kommit undan billigare?
Kan man undermontera diskho på granithäll? ungefärligt pris?
Finns andra varianter?
Har ni erfarenheter av de olika varianterna, vad är prisvärt?
Det går utmärkt att "planlimma" diskbänkar i granitskivor
se gärna urval av diskbänar för planlimmning från FRANKE och INTRA.
Man bör undvika billiga diskbänkar som har tunnare plåt och som lättare böjer sig.
Beträffande priser på granitskivor, dom varierar ganska mycket i landet.
jag förslår i första hand att ni kontaktar en lokal stenfirma, dels för att ni kan se materialet, dels för man
bör undvika långa transporter då granit är ett hårt material med dålig böjhållfasthet.
se gärna urval av diskbänar för planlimmning från FRANKE och INTRA.
Man bör undvika billiga diskbänkar som har tunnare plåt och som lättare böjer sig.
Beträffande priser på granitskivor, dom varierar ganska mycket i landet.
jag förslår i första hand att ni kontaktar en lokal stenfirma, dels för att ni kan se materialet, dels för man
bör undvika långa transporter då granit är ett hårt material med dålig böjhållfasthet.
"Kan man undermontera diskho på granithäll? ungefärligt pris? Finns andra varianter?"
Ja...och...ja!
Du kan både underlimma och uppfräsa en ho i stenen.
kolla på http://www.thor-sten.se/inutf.htm så ser du de fyra monteringssätten förklarade och med bilder.
MvH
Thorsten
Ja...och...ja!
Du kan både underlimma och uppfräsa en ho i stenen.
kolla på http://www.thor-sten.se/inutf.htm så ser du de fyra monteringssätten förklarade och med bilder.
MvH
Thorsten
Klicka här för att svara