3 888 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Lågpriskök
Vilka lågpriskök känner ni till? (Inte luckbytare)
IKEA
Rusta (Ska tydligen vara en budget variant av Alsikekök)
Kvikk (På gränsen, är väll inte så jättebilligt) Lite för osvenska kök tycker jag, lite för kontinentala om ni förstår vad jag menar.
Vi letar efter en lucka till vårat lankök, det ska vara en enkel ram med en slät spegel, helst inte fräst mdf. Vitmålade eller kittfärgade
/Thrax
IKEA
Rusta (Ska tydligen vara en budget variant av Alsikekök)
Kvikk (På gränsen, är väll inte så jättebilligt) Lite för osvenska kök tycker jag, lite för kontinentala om ni förstår vad jag menar.
Vi letar efter en lucka till vårat lankök, det ska vara en enkel ram med en slät spegel, helst inte fräst mdf. Vitmålade eller kittfärgade
/Thrax
Storsjökök finns - har dock inte kollat priser, men enligt hörsägen ska de ligga i de lägre regionerna.
Superful websajt dock.
www.storsjokok.se
Superful websajt dock.
www.storsjokok.se
Vi hade planer på att endast byta luckor och kakla om. Det billigaste alternativet blev dock att kasta ut hela köket och sätta in ett nytt Noblessa-kök. Vi är jättenöjda med kvaliteten +10års garanti. Kolla deras hemsida. www.noblessa.se. Vi fick en detaljerad offert med pris på varenda detalj + cadritade bilder. 6st underskåp, 6 st överskåp, 2st högskåp, inbyggnad för spis samt specialgjorda skåp ovanför frys och kyl gick på under 30 000kr inkl moms exkl montering. Skåpen är ekfanerade och luckorna frästa antikvita. Alla draglådor är självstängande. 
Har precis köpt luckor på IKEA. Ulriksdal imassiv ek, även spegeln är massiv med räfflor. En del mått saknades så de har vi kortat av och det blev bra. Det kostade ca 13000 för 16 luckor, lister, sockel, täcksida mm. Ett problem är att IKEAS stommar ej har exakt samma mått som våra, tex. lådorna rullar trögt. Får lägga något mellan fästena till lådorna. Beslagen till luckorna passade ej heller, ska köpa nya idag.
Klicka här för att svara