Jag har fastnat för vitvaror i aluminium. Det är skönt att slippa fingeravtryck från feta fingrar vilket annars är standard med rostfria pryttlar. Jag har även sett att svarta "vitvaror"får fula fingeravtryck. Dessutom så är aluminium ett mycket ljusare material och det ger köket en gladare uppsyn. ;) Vita vitvaror har liknande egenskaper som aluminium, men dom kan se lite billiga och plastiga ut. Det enda problemet med aluminium är bara att det inte finns så mycket att välja på. Ännu... ;D

• Är detta nästa kökstrend? Usch, gillar inte kökstrender...
• Varför skall man inte välja aluminium?

Input bitte!

valde aluminium när vi gjorde vårt kök för 2½ år sen, var inte HELT lätt att hitta då kan jag lova ;)

idag tycker jag det finns lite här å där :)

har en knodd på snart 2 och en på 3 dagar, har inte torkat av nåt än  ;D

bara positiv till aluminium + att det går grymt bra med björk

http://www.easynut.com/gallery/album15

Vi valde AEG Alutech,just av denna anledning..

Blev positivt överraskade av finishen på dessa vitvarorna.
Kan rekommenderas!!

Ser att jag inte är ensam om dessa,eller hur TiGGrE?

Vi har oxå AEG Alutech och är nöjda. Vi hade rostfritt i vårt förra hus och det vat oxå OK men, som du skriver, lite mörkare. Rostfritt är oftast behandlat/lackat idag så du slipper fingeravtrycken.
Sen kan man ju diskutera om det är en trend med alu... Skit i det ! Ta det DU tycker är snyggt, det är ju du som ska bo där! ;)

Minus ett med alu tycker jag är priset! Sanslöst dyrt :-[

Vi har velat lite fram och åter, alu och rostfritt är supersnyggt. Men det faller bort för mig av praktiska,trista orsaker. Om tio år när diskamaskinen går kanske man är ganska less, som min föräldrar var på det röda, hur kul är det då att alt 1 köpa alu ign för att passa med det andra?
Alt 2 Hur snyggt är det att ha några vitvaror vita och andra i alu?
Alt 3 Hur dyrt blir det inte att byta allt för man vill få det snyggt?

Oj vad neggo jag lät ;) men vi valde vitt på grund av detta och vitt är alltid vitt :D

Mady :

Planerar du alltså att köpa vitvaror idag som skall matcha design och finish om 10 år ?? låter lite långsökt tycker jag. Är det inte ballare att ha det rejält fräsht i 10år och som ni vill ha det nu, och sen ta smällen och se vad som finns på marknaden om 10 år om nu något går sönder ?

Nej Alu för vår del på rubbet !! :)

nej jag tycker inte det är långsökt. Sen att det skall matcha och vara på topp om tio år nej, men vitt är alltid vitt. Alla dessa tusenlappar det kostar extra lägger jag hellre på annat roligt ;)

kostar å ligga på topp ::)

yepps, aeg och siemens bidde det i köket ;)

Mady : jo men bygger man hus osv som man skall leva i kanske resten av livet så tycker jag inte man skall snåla på alu eller rostfritt om det är det man verkligen vill ha. Isåfall kan man ju ha plastmatta i huset också för att spara så du kan ha och göra "annat" roligt som du säger :)

M@ZE skrev:
Mady : jo men bygger man hus osv som man skall leva i kanske resten av livet så tycker jag inte man skall snåla på alu eller rostfritt om det är det man verkligen vill ha. Isåfall kan man ju ha plastmatta i huset också för att spara så du kan ha och göra "annat" roligt som du säger :)
Som sagt man lever bara en gång.
Tror jag iallafall!!

Är det alu man absolut vill ha säger jag inte ett skvatt, jag fattade att personen var tveksam så som jag var och då tycker jag det är på plats att sätta plus och minus.
Dumsnål får man aldrig bli när man bygger men jag vill inte heller bli farblind och plussa på 20" här 50" där osv. Sen kanske andra som bygger har en aldrig sinande källa av guld att ösa ur ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.