MathiasS
MathiasS: [citat] ;)
21 svar · 2,0k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Hmmm, vet inte riktigt hur jag ska göra.... Å ena sidan råka spilla lite vatten så det blir kortslutning och tvinga fram ett hällbyte av ägaren. Å andra sidan försöka täta o vara försiktig så att hällen håller så länge som möjligt. Ägaren bor inte i Sverige o har inte varit den mest snabba med att åtgärda fel. Nu är det drygt en månad sedan han sa att hällen skulle
3 svar · 19,0k läst
V
VeronikaP: Tack båda för svar. Det kommer inte att vara något kakel mot diskbänken, den är under fönstret. Ska "höja" upp kaklet lite grann från bänkskivan, det känns rätt.
2 svar · 3,3k läst
fia_mstd
fia_mstd: Det är andra som gjort just så har jag läst, och der har tydligen funkat bra. Det man ska tänka på är bara avluftningen på högsta nivån om det är ett vattenburet system. Men du får säkert bättre svar så småningom... :D
1 svar · 2,3k läst
F
fooney: Precis!
4 svar · 1,7k läst
F
4 svar · 1,7k läst
A
AndersG: Jo, det är en trend att gödsla med spottar. De sista tappra står emot
7 svar · 1,8k läst
A
A-K: Tack så jättemycket :D Köket som det ser ut nu känns jättebra för mig och min sambo så jag tror att vi kommer att köra på det! Jag kommer definitivt att flytta hålet dit du föreslagit. Jättebra, hade nog inte kommit på det själv, man blir lite blind när man kollar länge på samma sak ;D Det känns både praktiskt och snyggt! Hoppas bara det kommer att bli det när det blir klart
13 svar · 3,9k läst
Jesca_j
Jesca_j: Vi köpte det mesta med VISA och så gjorde vi kontantuttag i automat för att få lite kontanter. Jag tror inte att det blir dyrare att ta ut på plats än att växla hemma. Det är dock en avgift på 35:-sek på varje kontantuttag i utlandet med VISA, så ta hellre ut mycket en gång än flera små uttag.
3 svar · 2,9k läst
morsan
morsan: Faxe trärens...Ja, det är min käpphäst :-)
9 svar · 4,1k läst
A
AndersG: Vi valde en 40cm bred modern vedspis som är isolerad och bara behöver 50mm luftspalt på sidan. http://www.puulamposuomi.fi/tuotesivut/tuotesivudetail2.asp?kieli=1&tuoteid=38&tuotedetail=Kamiina%202000&tuotealue=Kota-kamiinat
3 svar · 4,6k läst
A
A-K: Tack för era åsikter jag har lagt ut lite länkar till nya bilder på den här rubiken.. Kolla gärna in där! MVH/ A-K http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1098366093
12 svar · 15,6k läst
J
Joukko: [citat] Vad fick du betala för denna förhöjningsring? Jag bor i Vänersborg så Göteborg är närmast. Finns det någon annan butik som säljer sådana lite närmare här? Jocke
5 svar · 8,7k läst
N
Nybygget: Jag kommer montera lågvolts spotlights. Har läst någonstans på forumet att man kunde sätta färgburkar över men kan inte hitta vilken volym man skall ha. Gäller 1, 2 eller 3 liters eller vad ?
5 svar · 3,5k läst
R
rosebuddy: Dansanis katalog innehåller mycket badrumsporr! /Lars
1 svar · 2,1k läst
J
johawk3: Efter en del pillande så var det ju självklart... Själva kransen vrides av....den har bajonettfattning... Palme och Geijer.......fin-fina grejer  ;)
2 svar · 13,0k läst
pappskallen
pappskallen: www.vitvarumaklarna.se
6 svar · 3,8k läst
Fasting65
Fasting65: Ja, det beror som sagt på vilken tråd du köpt. Det finns väldigt tunna modeller - t.o.m såna som är lik en folie. Dessa behöver man inte direkt flytspackla.
3 svar · 2,5k läst
L
lnu: Den här var snygg: [bild] Och den här [bild] Njaa... [bild] AEG har en okonventionell variant [bild]
4 svar · 1,5k läst
fia_mstd
fia_mstd: Helccola bilder, vad duktiga ni har varit! Verkligen fint det blivit, mer bilder vill vi ha! :D
5 svar · 1,1k läst
N
Norpan: Oj, hoppla då.... :o Såg inte att Immobil länkat till samma tråd...  :) Testa denna länken då!! http://www7.stenaline.se/servlet/se.ementor.econgero.servlet.presentation.Main?data.node.id=17586&data.language.id=1
4 svar · 3,8k läst
P
Peed: Hej, vi planerar att bygga ett badrum på övervåningen i vårt hus och vill bl a ha in ett hörnbadkar. Rummet kommer att bli ca 6 kvm, men en hel del av rummet kommer att ha snedtak. Skulle vara tacksam för åsikter om placeringen av badkaret, hur pass högt i tak behöver man för att det inte skall kännas trångt? Finns några problem med att placera det under ett fönster? Något annat vi
0 svar · 1,8k läst
E
eson: På med gips på träväggen och putsa murstocken alternativt regla upp väggarna och på med gips sen
1 svar · 5,0k läst
E
eson: Du behöver inte mjukfoga runt fodrena om det inte blir jätte glipor mellan kakel och foder. Följ anvisningarna som din fuktspärrs leverantör har hur man sätter dit fiberremsor i vinklar så tror jag inte att du misslyckas. Lycka till /eSoN
3 svar · 1,3k läst
M
Miss_Karamella: Åhhh ,det visste jag inte.Har lag in bilderna i badrumsmappen
2 svar · 2,5k läst
Sweli
Sweli: Vi ska också göra vår stora badrum på samma sätt. Några väggar blir kakel hela väggen upp till taket, andra väggar bara till en viss nivå och sedan målade väggar. Vi tycker att det ger en mer elegant intryck ;)
4 svar · 2,4k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Vi byggde igen detta område i vårt förra hus. Det vi gjorde var att vi byggde upp ett regelsystem av träreglar. På de sidor som fanns sågade vi av IKEAs täcksidor så de täckte både de nya överskåpen och de som redan fanns där. Luckorna tog vi oxå IKEAs och sågade helt enkelt av dem, satte den sågade kanten uppåt (efter att sandpapprat den lätt) det syntes inte nerifrån att den
5 svar · 4,6k läst
M
Mady: hmmm måste spana in katalogerna :o Men samma bilder det tycker jag lät lite billigt, kunde de inte kosta på sig nya ;) Vet någon hur de ligger till i pris?
5 svar · 6,3k läst
G
Grasse: Hej. Jag tror du missade att det var väggen jag talade om :) I golvet är det mycket riktigt lite andra dimmensioner som gäller. // Grasse
4 svar · 1,7k läst
N
narog66: Hej Såg din/Er fråga och undrar bara om ni funnit någon lösning? Jag har en liknande fundering men de rör närmast salningen runt ett fönster i ett våtrum. Som du/Ni har jag heller inte funnit några enkla svar för hur man går tillväga. Jag har faktiskt börjat en ny tråd, idag för just detta. /G
2 svar · 3,3k läst
E
Erik_D: Minst 4 på varje sida
5 svar · 6,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.