Kök
FlitigaLisa: Ljusa fogar på golv blir inte skitigare än mörka MEN det kommer med tiden synas väl var ni går mest...
Gummigum: Jag tänker härja med allt plus leka den lille kökskemisten för alla mina experiment - den ena hon på sndra sidan köket är just tänkt fäör alla krukerier och avspolningar - växtomplanteringshörna mm och jag som dessutom redan HAR en omplanteringshörna i vårt uterum men men sådant får man visst aldrig nog utav ;-)
Norre: Nope, nu så skall det iofs inte vara ngn dush så man skulle väl kunna bygga så. Annars SKALL väggen göras som nämts tidigare. Även om du har 195mm regler.
Thomas_P: Men, inte är det väl fritt fram bara för att man har jordfelsbrytare? Det måste finnas andra krav också. Exempelvis ett visst avstånd från blandare/badkar/dusch/handfat/you name it och kanske även en viss höjd. Jag har haft en lägenhet (byggd 2000?) med ett vanligt jordat 230-volts uttag som satt på cirka en meters höjd och max en halvmeter från handfatet. Perfekt när man skulle
fooney: [citat] Hmm nu var det där med primer o tätskikt igen är det int 2 skilda saker?
fooney: [citat] Är det inte så att det röda är en primer och det gråa är ett tätskikt*?
azza: Aluminium tror jag häller i längden. Känns inte lika kallt och instutionsaktigt som rostfritt, det är dessutom mindre underhåll (menar att hålla rent och så) än aluminum. Dyrare?= Nägot men det tycker jag det är värt/Azza
Pete_R: Takfläktar finns på http://www.sk-produkter.se/takflakt.htm :-*
Mady: Aj, då det var inte bra. En annan är så van vid att alla man har kontakt med är återförsäljare ;) Trist det betyder så mycket vilket intryck man får.
Husbygge: Lite förvirrad, förlåt ::) Art ska det ju vara förståss.
unigas: Varför inte en AGAspis? Oerhört populära i England bland annat //Markus
orso: Frågan är väl om ngn kan garantera fuktskyddet om man byter enstaka plattor ? harebra /orso
Gummigum: Avfall ej komposterbart d v s :D Jag sorterar reklam, glas, kartong, matrester etc(kompostmaterial). Sortering papper, glas flaskor kartong sker ej i köket utan i hallen. Det enda jag har i köket är en kompostlådda samt 'hink med plastkasse i för övriga ting....
koko: Förra helgen spacklades det sista över vårt (ingjutna) värmegolv. I förrgår och igår (runt brunnarna) lades tätskikt och idag ska det gå att kakla (kommer dock ej att påbörjas förrän i morgon). Också gjort av hantverkare. Jisses, vad det luktar gummi i badrummet för tillfället! :) Jag tycker det verkar konstigt att kakla väggarna innan man gjort hela tätskiktet - blir det inte
Immobil: [citat] :o Du har inte funderat på att börja med fallskärmshoppning? ??? Utan skärm!! ::) ;D
Jesca_j: Färjorna från Nynäshamn (Stockholm) och Karlskrona går bägge till Gdansk-Gdynia-Sopotområdet, tre städer som sitter ihop och har ett stort utbud av byggvaruhus. Vi var över i Augusti och vi blev förvånade både över de låga priserna och den suveräna servicen! Kolla in http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=byggmatr;action=display;num=1089194696 för mera info om att handla
mickesgw: Hej. I paketet så finns det med ett garanti bevis som Elektrikern ska fylla i värdena han mätt och sedan skriva på och på detta papper ska fotot sitta. Sedan ska detta skickas till Thorin & Thorin först då får man förlängd garanti med 10år + de 2 som alltid ingår totalt 12 års garanti.
johan_p: prodigy: tackar tackar, precis vad jag var ute efter, ett test! :) Så då vet man att billig eller dyr gryta inte spelar någon roll för uppvärmingstiden!
Qudan: [citat] Hej! Om jag vore du skulle jag köpa Electroluxen, fast den inte har varmluft. Detta pga. hällen. Om du jämför hällarna med de andra så har e-luxen en liten avrinningsränna runt hällen. Den samlar upp nån dl om man skulle koka över litegrann. De andra har ingen sån och då rinner allt ner på sidorna. Jag har haft både en Bosch och en e-lux och kan därför säga vilken av
pandy: Hur är det med kvalitén med de inglasade duscharna. Det finns i alla prisklasser, är det någon större skillnad på dessa? Vi är ute efter något med storleken 90 x 100 -> 90 x 120. Är någon missnöjd eller kanske mer än nöjd - jag vill veta. //Anders
Sahara: Jag har testat Svedbergs badrums-cd. Den var lättanvänd och helt okey.
Jesca_j: Vi kommer att ha klinker i köket både för att vi tycker det är snyggt och dessutom tål det ju fukt och blir inte skadat om man tappar ner något på det (tappar du stora gjutjärnspannan blir det nog märke:P) Golvvärme är nog ett måste för att ha klinker på stora golvytor.
andreasp: Det har inte kommit in någon fukt, jag har kollat med fuktmätare och man ser att det inte har släppt helt. Jag tycker 2 år är för lång tid att chansa på att det skall hålla.