Kök
PatrikJ: Hej! Jag bor i lägenhet i stan där många har självdrag i husen vilket betyder att man måste ha en köksfläkt med kolfilter för cirkulering. Det funkar hyfsat men fick jag välja så skulle jag gärna dra ut luften utomhus istället, det är nog mer effektivt mot matosen.. Det finns för/nackdelar med båda, du kan ju prova med kolfilter först kanske? Eller gå hem till nån som har det
sandhall: [citat] Beror väl på om det är fackmannamässigt utfört eller inte?
orso: Gjort, gick hyfsat bra, fick inte riktigt bort all gammal fog men det ser i alla fall bra ut. harebra /Orso
orso: Lite knepigt är det speciellt om du ska byte färg på silikonet. Försök få bort så mycket som möjligt innan du lägger på det vita. Har precis gjort det själv men då var det p.g.a att fogen helt enkelt var ful och jag använde mig av samma nyans som tidigare. harebra /Orso
Lidman: Hej igen Tackar för fina svar. Vi har kommit på att det går bra att dra V/A i krypgrunden först och sen vidare till källaren där det går fint att koppla in sig på det befintliga V/A-systemet. Vi räknar med att göra mycket jobb själv, men vet inte hur avancerat det är att montera t ex golvbrunn, så tips om det skulle vara fint. Annars får vi ofta höra att vi är händiga, så det
Thomas_P: Det borde väl gå bra att koppla termostaten på 220-voltsdelen i stället, d.v.s. innan transformatorn. I så fall är ju saken biff :) Mvh Thomas
caveman: Vi var helt inne på en Electrolux självavfrostande, men upptäckte att den var ganska mycket mindre än samma modell som man frostar av själv. Själva "mekanismen" för avfrostningen tar väl en del plats, men 212 liter tyckte vi var för litet så det blev en "vanlig" som rymmer 268. (Rostfri med anti fingerprint vilket är jääävligt bra.)
ama: Jo, men visst måste man ha badrum (ok, någon variant av tvättmöjlighet dådå, undrans om snö på balkongen räknas?) vid bastun, tvagning är ju en stor del av bastubadandet! ;D /ama
Thomas_P: Det låter vettigt, och vid närmare eftertanke så tror jag att det är väldigt vanligt att det är så i lägenheter. Mvh Thomas
Mattias L.: Tack för tipsen! Ska in i butiken på måndag så får vi se vad de säger!
carra: Hej Vi bodde i Spanien senaste vintern såg ett Engelskt program "Housedoctor" med tips hur man skulle styla för att lättast få sålt till förhoppningsvis "rätt" pris. Sen dess har vi sålt 1 tomt,1 fritidshus o en villa. BYT GREJORNA folk köper det de ser! Häls Carra
muppen: har funderat på det jag också, hur gjorde ni med gasen? Är det svårt att rengöra plattorna? Vad har ni för macrougn? :)
Villja: När jag nu senast skulle köpa en Miele tvättmaskin med rek. utpris på 18000 så då kändes det befogat att kolla vad som gick att göra på den. Jag har frågat en kompis på Giganten, de kan släppa den för 17300, en säljare som jag aldrig sett förut på samma ställe kunde släppa den för 16995. Jag har varit runt på de mest märkliga ställen och frågat efter deras sista pris, och
Snowsmile: Satte oxå spottar "puckar" 6 st, satte en täckskiva på undersidan av skåpet och försänkte dem i. /stefan :o :o :o
jaanas: Nu har jag provat med fogfinish på ett ställe för att se resultatet. Det är lite flammigt så jag ska fixa en omgång till. Det kan också vara att jag inte lät det torka tillräckligt länge. Men det blev klart ljusare :D
Boris: [citat] Kanon!! var ju jätte enkelt ju!! har hittat sånt jag inte vet hur jag ska göra/tillverka...(speciallösningar!) men det kommer nog om man lägger ner lite tid för programmet!
Boris: Med vvs smörja/fett så går det nämligen att dra ganska konstiga "S" dessutom!! det var precis det jag menade!! Jag ska snart göra en "okularbesiktning" på kopplade rör innan jag lägger golvskivorna...för säkerhetsskull.... Kuriosa: det heter våran katt också.....Hm....vilket sammanträffande med alias..... 8) ::)
Sweli: jag hittade: [bild] parkett [bild] nogal [bild] haya [bild] cerezo [bild] [bild]
Ms_IT-Nisse: Hade egentligen velat det, men de hade inte de luckor som vi ville ha... Fast i tvättstugan har vi IKEA och där fungerade leveransen perfekt!
MathiasS: [citat] Gipsexpandern klarar tyngden. Problemet är att den efter några års skakande (när man slänger in 4 talrikar från diskmaskinen) äter sig igenom pappen på gispsen och sedan är det adjöss med den fästpunkten..... :)
NybyggarNisse: Visst är vi alla kostnadsjägare, speciellt på de dyrare delarna som kök och badrum. Vi har gjort en hel del själva som till exempel kaklat badrumet. Det gäller att hitta snygga kakel till bra pris. Tror vi var i varenda kakelaffär i Stockholmsområdet, men allt som vi tyckte var snyggt kostade mer än vad vi ansåg att vi skulle ha råd med (300-350 kr kvm). Till slut hittade vi
leffly: Va många som har touch i sina fingrar och tycke, och nåra som saknar trycket helt. Touchknappar gillar åtminstånde mina matglada fingrar.
Hemmakatten: Ett litet hål kan man ju alltid göra större. :) Det är värre tvärtom......
BoD: Den har sköna knappar och jag upplever inte ljudet som störande, snarare tvärtom - men jag kan ju förstås inte jämföra direkt. I butik tyckte jag det var en väldig skillnad i ljudnivå mellan silence och den vanliga. Filtret stoppar man in i diskmaskinen då och då. Vi har bara haft den ett och ett halvt år men inte haft några problem. Den tar ju stor plats i skåpet, förstås, men å
Wintermute: Ädel Vit och Ädel Björk är två helt olika luckor - de har bara det generella utseendet och proportionerna gemensamt. Ädel Vit är gjord av fräst, ABS-folierad MDF medans Ädel Björks ram är gjord i massiv björk med fanerade speglar. // WM