Kök
frasse: Kolla culimar, www.culimar.com , det är inte extremt lågpris men bra grejor. Man får ingen fin CAD ritning utan bör istället ha ganska klart för sig vad man vill ha.
Guns: Någon som har erfarenhet av LUMINESTRA lysrörsarmatur under överskåp. Tänkte sätta 3 st ihopkollade över diskbänk och arbetsyta, funderar att fräsa in dem i en extra täckskiva under skåpet så syns de ju knappt, är endast 2 cm höga. Tacksam för alla svar.
Wintermute: K-Rauta har bra bänkskivor tycker jag. Köpte en 3020mm i mahogny till mitt kök för runt 2200:- inkl. grovkapning. Att få en lyckad tillkapningen beror ju mycket på en själv, att man t.ex har sina mått i ordning. // WM
husbonden: Silvan säljer väggmonterad wc för 1900:- inkl mont ram. Kan de va ett bra pris?? Är det ingen som monterat en ventilations stos för avluftning av ev kondens??
KarlXII: Regla upp en innerram med glidbleck eller kör V-metoden*. Timmer rör sig för mycket för att tätskikt, fix och fog ska hänga med. *V-metoden: Skär ut bitar formade som ett V i regeln på sidan mot timret. Spika sedan med långspik rakt genom den utskurna delen. Då kan spiken böjas upp och ner med timrets rörelser.
simon_sandstrom: Ska byta kök i vårt hus. På vinden sitter en frånluftfläkt som styrs från fläkten i köket (Futurum). Nu vill vi byta till en fläktkåpa. Vi söker alltså en fläktkåpa som kan styra frånluftspumpen på vinden. Futurums standard alliance fläkt kostar typ 2500kr, men vi vill ha en fläktkåpa vilket enligt kökskillen vi snackade men menade skulle kosta mellan 8-10kkr. Det kändes lite
bo: Halmstad specialsnickerier har bra priser och gör fina jobb! Dem gör efter egna mått och önskemål.
andan4: Ska köpa spisfläkt och behöver lite råd. har hittat en på OnOff som kostar 994:- Den suger ut 620m2 luft i timmen. Är det nåt att ha? alla andra vi kollat på ligger på mellan 400-450m2 i den prisklassen. Har också fått erbjudande från jobbet att beställa en av märket staale (tror det stavas så) som suger ut (tror det var) 850m2 i timmen. Den kostar för mig 2600, om nån annan ska
Mjölnaren: Stålreglar är en bra tanke. Skall du stoppa isolering mot murstocken kan det väl vara bra om inte väggbeklädnaden/gipset går ända mot tak. Ventilera ut värmen........ Vi har våra överskåp i köket mot murstocken 8) och får lyxen av varma tallrikar till middagsmaten :-X
Mjölnaren: [citat] Inte så här långt......... (3 år) Blir lite "rester" kvar i slangarna till nästa bubbelbad men då håller det sig inom karet ;)
AndersG: Vi har bara två stående lysrör på var sida om spegeln: http://www.pedago.fi/dalton/hus/hus22/badrum1.JPG
prodigy: [citat] Jo du har nog rätt att man får säkert räkna med några kronor extra för underarbetet. Jag antar att jag behöver regla upp lite så att allt blir stabilare och så tillkommer nya gipsskivor etc, men hur som helst så var det standardarbetet inkl kakel etc som jag var intresserad av vad det kan kosta. När det inte rör sig om större summor så kan man påbörja renoveringen nu och
FlitigaLisa: [citat] Jag skrev inte att jag betalat 540:-/kvm ;) För det har jag absolut inte gjort, det priset var vad som stod på prislappen i butiken. För pruta är något jag kan ;D
Villja: [citat] Ingen fara med kvaliteten på Cylinda, det anväds ofta på lägenhetshotell etc. just för att det är mycket bra kvalietet och prisvärt. Kolla in www.cylinda.se och även ett tvättmaskinstest på http://www.radron.se/upload/tabeller/2003/nr_9/031031_tvattmaskiner.pdf
yonna: Fuktmätning kostar 1.750 inkl moms om man tar någon via Anticimex.
Wintermute: Silvan Bygg i Kungens kurva hade massiva skivor i Teak - kommer inte ihåg några priser dock... // WM
MathiasS: Jepp, jag har monterat en "frisida" som Ballingslöv kallade det. Vi ville ha en list under skåpet och det var då lämpligt att lägga denna frisida jämte denna list. Det blev då också 16 mm luft mellan skåp och spottar vilket uppenbarligen är tillräckligt för att det inte skall ta eld. Cruiser: Klarglas tycker jag! När man väljer lampor skall man också tänka på att de finns med
byggimpert: Den sista ritningen på U-varianten ser jättebra ut tycker jag, även om jag personligen håller med "mannen i huset" ang. parallellkökets fördelar samt den fantastiska möjligheten till, det som jag själv saknar mest i mitt eget kök, nämligen en ordentlig fönsterdörr ut i trädgården direkt från köksdelen. Men det beror ju iof. på vad som ligger utanför köksfönstret, väderstreck
Mr_Smurf: [citat] Skaffa inte barn? ;D Det finns smarta barnlåslösningar för lådor.
Rose-Marie: Är ute efter en 26mm tjock granitskiva,bredd61cm med en rundad kant.Skivan kan vara ca 25cm lång och ska användas lite som avlastning bredvid spisen.Önskar mig svart granit om det nu går att beställa? Är det någon som vet var jag ska vända mig för att få tag i ex stenhuggeri i stockholm?
Thor-Sten: Polerad svart granitskiva, grå eller beige kakel. Matchar ek jättefint.
FlitigaLisa: Fråga i butiken, de borde veta. Vi har samma kakel i köket och i det ena badrummet och då på golvet så det kan fungera men kolla!
Fredrik74: Håller på med badrummet på övervåningen och har en del funderingar om vad som stämmer.. Har sökt info i princip överallt och tyvärr får man väldigt tvetydig info... Såsom det iallafall är påbörjat och tänkt efter en hel del letande.. Badrummet kommer ligga mot en yttervägg. Ingen ångspärr ligger i ytterväggen utan den spärr som blir är fuktspärren i badrummet. En bastu
johawk3: Nu har jag beskådat spisens bakre reginoner. Jag hittade inget, men se på tusingen så låg tippskyddskroken i tvättstugan....det är ju som vanligt då att man inte vet vad man har prylarna.... Tack iallafall....
FlitigaLisa: Där vår fläkt hänger är det ca 3 meter i tak och än så länge funkar det ;)
Miss_Karamella: Ville ju integrera själv.Hade nästan gett upp hoppet när jag söndagmorgon ser på en engelsk inredningsprogram. :D Köket var gul/blå med en stor Kyl/frys som dom kamouflerade.Hur??Jo,dom satte fast en tunn skiva med karborreband som dom målade i gul och blått. :o Alldelles för lätt för att komma på det själv
Princess: Jo det är klart att allt inte är billigare på mässan.Man bör alltid kolla upp priserna på internet innan man slår till. Allt vi köpte har vi inte kunnat få till bättre pris på internet :) /P
byggimpert: [citat] Det är inte själva glaseringen du skrubbat bort då?? ;) //Christina.