4 903 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Vilket Kakel ska vi välja till köket?
Hej! Vi skulle gärna vilja ha lite tips och ideér på kakelsättning till vårt framtida kök. Om allt blir som vi tänkt oss kommer köket vara i massiv ek med släta luckor. Bänkskivan i svart granit. vitvarorna blir i rostfri aluminium d.v.s lite mjukare än vanlig rostfritt. Golvet kommer också att vara i ek. Hur/Med vilket kakel kan man snyggast göra en stilbrytning. Vill inte att köket ska bli för mörkt. Tacksam för alla svar. Azza och Jenny
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Vi har oxå släta ekluckor, aluminium vitvaror, ekgolv och vita tapeter. Bänkskiva har vi den mörkgrå Virrvarr. Så lite likt ert blivande kök... som kakel valde vi Höganäs Arkitekt mörkgrå (som inte är så mörk alls). Det blev väldigt bra tycker vi.
Vill ni se bilder kan ni skicka ett direktmeddelande med mailadress så fixar jag det...
Vill ni se bilder kan ni skicka ett direktmeddelande med mailadress så fixar jag det...
Jättesvårt att svara på då man inte vet vad Ni tycker om, samt vilket golv och vilken väggfärg ni tänker er, möbler osv. :-/azza skrev:
Men om jag svarar på hur jag själv skulle göra
//Christina.
Lägger min röst på Arkitekt 5x5cm från CC Höganäs. Antingen i ljusgrått eller i gråbeige med ljusgrå eller grå fog efter smak. Mycket fint kakel och enkelt att sätta upp.
// WM
// WM
maila mig gärna några bilder på ditt kökFlitigaLisa skrev:Vi har oxå släta ekluckor, aluminium vitvaror, ekgolv och vita tapeter. Bänkskiva har vi den mörkgrå Virrvarr. Så lite likt ert blivande kök... som kakel valde vi Höganäs Arkitekt mörkgrå (som inte är så mörk alls). Det blev väldigt bra tycker vi.
Hmmm, vi har ek-kök med svart spis, svart/alu fläkt, svartmelerad laminatskiva samt .........
svart kakel från Höganäs 5x5 cm.
Det tycker vi är snyggt !
Kräver sin belysning dock samt att man bryter av
med andra färger i mattor m.m.
harebra
/Orso
svart kakel från Höganäs 5x5 cm.
Det tycker vi är snyggt !
Kräver sin belysning dock samt att man bryter av
med andra färger i mattor m.m.
harebra
/Orso
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Vad har du fått dessa priser från?
När jag köpte Höganäs "Arkitekt" i 5x5 cm från Höganäs Kakelcenter i Bromma kostade det kring 450 kr kvm. Totalt gick kalaset, inkl fix, fog etc, på runt 1300 kr.
// WM
När jag köpte Höganäs "Arkitekt" i 5x5 cm från Höganäs Kakelcenter i Bromma kostade det kring 450 kr kvm. Totalt gick kalaset, inkl fix, fog etc, på runt 1300 kr.
// WM
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Vi har samma platta (Quarry Stone) i 10x10 på badrummsgolvet den ska ligga på ca 540:-/kvm, kan det vara ett alternativ till köket?r.borgmaster skrev:Kanske är billigare i slät variant arktektkollektion. Men som golv har jag en lite "rustik" klinker 30x30 (Quarry Stone heter den, finns på CC Höganäs och Centro). Då vill jag inte ha ett pressat kakel över bänken, utan något som matchar. CC Höganäs tar typ 1500kr/m² för samma serie i 6x6 mosaik. Centro tar 1295kr/m² för den. Tittar man på andra serier, både internt och hos andra leverantörer, har jag inte kunnat hitta något under 990kr/m²![]()
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Jag skrev inte att jag betalat 540:-/kvmr.borgmaster skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden