Någon som köpt/kollat på de med inbyggd cistern som säljs till lågt pris i Polen, och som har kommentar om dessa?
Är det standardiserade storlekar på avlopp och tillvatten osv.?

Har haft vägghängda med dold cistern i 23 år nu. Det var standard i NYCKELHUS.
Har inte märkt något problem med kondens.

De ena är bytt på grund av skada. En deodorantflaska ramlade ur skåpet ovanför och spräckte stolen.
Slutsats. Inga skåp eller hyllor över toalettstol och handfat.

För den som efterlyste lite rakare traditionella toaletter utan smutssamlarkant så har svedbergs ett par fina och inte superdyra alternativ:

9029 Twin
7824722.jpg

9023 Twin
svedbergs_9023.jpg
som jag hittade på Sigro.

För de riktiga designtjottorna ska man kolla på t ex Duravit eller Flaminia som båda återförsäljs i Sverige av Sanova.

M@ZE skrev:
Jag ser ingen skillnad på att ha den i väggen eller utanpå cistern, läcker det så läcker det ju ändå på innerväggen sålänge du inte gör något fiffigt där.
men om den är inbyggd så läcker det I väggen om inte inbyggd läcker det ned på golvet som är fuktskyddat, eller???? ???

Vi hade en vägghängd toalettstol i vårt förra hus - och vi kommer inte att välja det i vårt nya!!

Det var en utanpåliggande IFÖ stol. Det var härligt att kunna dammsuga + skura under den... ;D Men själva konstruktionen kändes lite klen. En släkting i +110 kg-klubben vågade knappt sitta på den. Kan ju iof bero på hur väggkonstruktionen är.

Kan bara bero på hur väggen är, jag är själv med i den klubben och har en sådan, blir en sådan i nya huset också... :)

GÖRAN!
men om den är inbyggd så läcker det I väggen om inte inbyggd läcker det ned på golvet som är fuktskyddat, eller?
Röret går ju ändå in i väggen om du har en vägghängd toa. Där finns ju också en kondensrisk.

ja, men går inte rör från standardtoa in i vägg eller ner i golv med risk också?Hur man än vänder sig har man r-mpan bak... :D

Jo det har du aldeles rätt i. Själv har jag inte tänkt i de här banorna förut. :)

Magkänslan säger för övrigt att en vägghängd wc med utanpåliggande cictern är den gyllene mellanvägen.
Visst är dold cistern mycket snyggare (och beprövat sen länge "utomlands") - MEN om man bara monterar cisternen utanpå befintlig vägg och sedan kaklar in den så tycker jag inte att poängen är så stor.

Nej man får ju en hylla att sätta saker på att damma av sedan ;D

Silvan säljer väggmonterad wc för 1900:- inkl mont ram.
Kan de va ett bra pris??
Är det ingen som monterat en ventilations stos för avluftning av ev kondens??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.