F
fremag: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1108370840;start=0]Badrum[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,2k läst
ClasseClas
ClasseClas: Spygatt! I och med att man använder duschens vattenlås så kan den här brunnen torka ur utan att det luktar. http://www.purus.se/ladda/produktblad/bla/spygatter_plast.pdf
4 svar · 2,4k läst
Sweli
Sweli: köpte mina på ONOFF runt 700 kr st med korg under
1 svar · 3,2k läst
Sweli
Sweli: Det enda du behöver fösäkra dig om är att den befintliga kaklet sitter ordentligt så att den kan hålla det nya.
2 svar · 1,9k läst
hajof70
hajof70: Som vissa märkt kan jag vara rätt detaljerad i mina inlägg på forumet. Samma sak gäller när jag beställer arbete och material (inte bara hus). Gör egna skisser och ritningar och fyller på med ett _antal_ frågor om alternativ och hur det fungerar. Skickar iväg det till en drös leverantörer. 95% av leverantörerna backar och hör aldrig av sig. Övriga fortsätter att svara på mina
6 svar · 713 läst
S
sandra6118: Vi håller på att planera vårt kök nu och det är lite knivigt att få rätt kombination med vatten och ventilation vid rätt väggar osv. Dessutom ska det ju både snyggt och praktiskt :P :) OM vi kunde placera kyl/frys i ett hörn skulle allt bli jättebra, men FINNS det hörnvarianter av kombinerad kyl/frys?? Jag har hittat ett hörnkylskåp utan frysdel men det känns ju som liiiiite
0 svar · 9,8k läst
N
Norre: Inte skulle jag riva ner hela väggen med kakel för det inte. Nej inte ens om det satt omedelbart intill dushen. Jag hade varit noga med som f-n med tätskicktet och sedan klämt dit en ny platta. Om det nu skulle bli en skada så för jag ju riva ner skiten iaf. Och om de håller så slipper jag. Enligt mig en chans värd att ta.
7 svar · 4,6k läst
N
Norre: [citat] Det ser väl ut som en tvättsvamp ungefär, den där grova sidan...??? Iaf vad jag kan påminna mig. Har själv aldrig använt det men skulle tro att det blir som att arbeta med ett våtslip-papper.
3 svar · 1,5k läst
L
Linnegatan: :o Vi har ett återvinningsaggregat, Rexonet, som vi har en ful gammal rexonetkåpa till. Nu tänker vi byta spikåpan och har fått reda på att det bara finns EN spiskåpa som passar, nämligen Spiskåpan CPCE. vi kan inte påstå att den är mycket snyggare... Är det någon som har ett tips om hur man kan dölja, alt "bygga in" spiskåpan?
0 svar · 1,3k läst
J
jcarlen: På kvik har de listpriser på vad det kostar för håltagning inkl limning och ho priserna landar rund 10 000. Väljer man Massiv bänk så ligger samma på ca 4 000.
6 svar · 1,5k läst
G
guran1: Vanliga murarverktyg, det går att använda ett gamalt stämjärn när man tryker in murbruket i fogarna, vänd på stämjärnet och dra med hantaget för att få fogen inåt precis som det är gjort på resten av murstocken. Vanligt puts-murbruk serpo 222 eller 223 tror jag att det var. Om du spiller så torka bort murbruket direkt på stenarna annars fastnar det. Guran1
4 svar · 5,3k läst
godis
godis: Trender inom kök har olika köksleverantörer beskrivit i senaste numret av Hem ljuva Hem. Kul läsning. Men nu är det väl så, att eftersom vi vanliga dödliga nu har hajat det där med valnöt, betongskivor, glaskakel mm, så har väl trendgurusarna klivit ett steg till . . . vem vet - kanske det blir avocadogröna vitvaror igen ;D
3 svar · 1,5k läst
P
Pebbe2: Varm & kall innebär att du kan välja har jag för mig. Den är framförallt tyst.
5 svar · 4,3k läst
V
verra: Hej, tackar för era synpunkter. Skall tänka på att silikona och monteringen får vi hoppas att vi klarar av. Kan vi montera innan eller bör vi vänta tills huset är på plats// verra
2 svar · 2,2k läst
W
wimpyfudge: [citat] Där är nog svaret på vraför det ser ut som det gör. Får se hur man kan dra ut ett nytt rör på ett snyggt sätt. /markus
3 svar · 3,1k läst
C
cosworth: Ingen erfarenhet men för vår del blir det Epoq
2 svar · 1,3k läst
M
Mario: Tyvärr så är det så idag att man som bygnadsarbetare sällan hinner göra jobbet på den tid man önskar och då heller ej ett fullgott arbete tack vare att byggtiderna är så enormt pressade. Har varit på byggen där i princip arbetsledare uppmanar sina anställda till slarv för att spara tid och pengar. Så länge inte fler byggnadsarbetare klagar så kommer vi få leva med detta slarv
10 svar · 9,7k läst
L
lilljegren: NGN som har erfarenhet av sätta upp glaskiva istället för kakel, priser/kvm , nackdelar, har även sätt väldigt snyggt glaskakel dock mycket dyrt 3100 kr /kvm ngn som vet om det finns att få tag på billigare typ webshop? :)
0 svar · 4,1k läst
T
Tomaser: [citat] jag håller med, tycker inte hellre dom var så specielt billiga på det jag jämförde med..till och med onoff var billigare
7 svar · 5,0k läst
G
Gummigum: Fjäråskupan har ....
1 svar · 2,9k läst
Immobil
Immobil: Kolla med föreningen först, för säkerhets skull. ;)
1 svar · 1,3k läst
H
Hawken: Hej, är det någon som vet ungefär hur mycket dyrare en induktionshäll är än glaskeramikhäll (vi har en Husqvarna Reginett Panter 60 cm i vår offert)?
0 svar · 2,2k läst
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Håller med, liggpanel förstör hela feelingen typ... ;) ::) :P
1 svar · 2,0k läst
morsan
morsan: [citat] Jo, jag vet. Så var det i vårt gamla kök, och egenltigen är det väl så i det vi har nu också, men jag har gett mig f-n på att jag ska dem bredvid varandra den här gången :D
9 svar · 21,9k läst
S
Snowblade: Titta på följande sida för att hitta en del information. http://www.tylo.se/page/1/212.html?15233 Titta också vidare under -support -downloads för installationsanvisningar med en hel del information.
14 svar · 8,6k läst
B
byggimpert: [citat] Tänk på att om du har foder runt altandörren så bygger det ut en bit från väggen, en eller ett par cm's passbit mellan vägg och kyl/frys är nog inte så dumt iaf. Du bör ju även kunna dra ut kyl/frysen utan att behöva montera bort från övrig inredning. [citat] Jag tror inte att man bör ge sig på underlimmning själv (om man inte är extremt händig och har tillgång till
4 svar · 1,9k läst
N
Ninisen: Hej! Jag har min diskmaskin till höger. Fråga mig inte varför...*thihi* Kanske för att det är lättare att lägga ner disken, eftersom man är högerhänt. :P Kulig fråga, har faktist aldrig tänkt på det !!
11 svar · 11,8k läst
T
tomhed: Inget eluttag i badrum utan jordfelsbrytare. Kolla på http://www.elsak.se vilka regler som gäller.
13 svar · 2,3k läst
T
tomhed: Visst är det snyggt med infälld diskho, men otroligt opraktiskt. Spiller man utanför den lilla diskhon rinner det lätt ner på golvet och man får diska med blöta strumpor. När vi gör om vårt kök kommer vi att välja en hel rostfri diskbänk.
9 svar · 12,1k läst
Z
Zala: Hej Skomannen! Jag bor i Grästorp i Västra Götaland (mellan Trollhättan och Lidköping). Zala
4 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.