Z
zankan: Jag skulle nog välja att injte måla på våtrumstapeten det blir kaka på kaka liksom...Men om man vill kan man skiss apå en budgetvariant...Slita den våtrumstapeten..SPckal över väggarna med våtrumsspackel...sätta glasfiberväv och måla rummet med våtrumsfärg....det funkar....
3 svar · 12,4k läst
C
chess: Deras hemsida är www.nobleteam.com
1 svar · 2,0k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Tja, lite trist var det faktiskt, speciellt som vi just legat ett par veckor under bilfan för att fixa igång den. Men men, hade ju tänkt att bilen skulle få lite ny färg där den rostat, men nu blir det hellack och toppskick istället. Det gäller att bevara dessa gamla klenoder. Eller som audi säger själva om motorn: "Genom ett flertal tekniska innovationer har Audi fört
2 svar · 929 läst
H
h_elen_a: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1107938294;start=0]Badrum[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 3,0k läst
S
Svedalahem: Garantier - precis som Immobil skriver så är det inget problem. Vi beställer inget i förväg. Om inte alla delar finns när vi skall handla så köper vi resten hemma i Sverige. Vi kommer köpa bänkskivan hemma i Sverige pga storleken - enklare att få hemtransporterat från svenska IKEA!
3 svar · 5,1k läst
S
Svedalahem: Ni som tänker handla från IKEA i Polen kanske vill titta på den här tråden! ;D http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1106313201
5 svar · 5,2k läst
R
RogerN: Hmm ............... billigare att köpa 2st på Biltema :D
4 svar · 3,4k läst
Z
zankan: Mellanrummet i bänkskivan tar man transparent silikon...
15 svar · 13,2k läst
titanium
titanium: Hej ! Har en fråga som vi grunnat på ett tag, I handeln finns det kakel o klinker från 50:-/m2 till flera tusen. Och ibland kan det vara väldigt svårt/omöjligt att se skillnaden på dessa. Vi har dock listat ut att det är klart dyrare med plattor som är av samma material rakt igenom. Och självfallet är det dyrare med plattor där inblandningen är av mycket stenmaterial. Men i övrigt .
0 svar · 1,2k läst
S
sandra29: Blir lite orolig när jag hör om Cylinda-grejer som pajar... Har köpt kyl/frys, häll, ugn, micro, tvättmaskin och torktumlare från Cylinda... Men nu har service varit här igen, han var en trevlig typ och bytte ut hällen direkt. Den nya låter inte alls så mycket och ljudet minskar när kärlet blivit riktigt varmt, så blev det aldrig på den andra. Snart ska vi koppla in kyl/frys, håll
11 svar · 8,2k läst
S
sofia_k: Är det ingen byggare med Eksjöhus här med svar så slå en signal till din säljare så får du besked per omgående :)
1 svar · 1,1k läst
A
AlfM: Inte världens hit att sätta in tvättmaskinen i utrymmet där diskmaskinen har stått. Gör ni det ändå. Se till att ni köper en tvättmaskin med obalansbrytare. Har ni en billigare tvättmaskin, och tvättar t.ex. frottehanddukar kan maskinen under centrifugering börja kasta och förstöra hela köksinredningen.
5 svar · 26,2k läst
A
ama: Lugn, folk måste hinna läsa och fundera, en dags väntan är kort...Själv kollade jag upp vad Nespresso är för något, blev lite fundersam över ifall det är en pryl som kommer att finnas länge eller ifall den försvinner fort. Den kräver ju kapslar och om det inte blir en hit så lär tillverkningen av kapslarna försvinna. Hur länge har maskinen funnits på marknaden? /ama
1 svar · 921 läst
L
loka77: Jo, man får ju alla kapade kanter mot väggen förutom två st plattor som hamnar mot brunnen, brunnen är 20*20 cm och plattorna är 20*10cm, sen sätter jag "tegel mönster". men men.. jag slipr lite med en spill bit sen får man väl leva med det :( Tack för alla svar!
5 svar · 4,8k läst
B
byggimpert: Underbara kök i god kvalité, inget snack om den saken, MEN har du ett kök modell större så blir slutsumman förskräckande :-/ Värt det eller ej måste man ju avgöra själv men min övertygelse är att det går att plocka idéer, söka liknande alternativ och iom. det åstadkomma något fullt godtagbart, dock utan den karakteristiska lilla mässingsplaketten på diskbänksskåpet ;) Har
1 svar · 3,2k läst
K
Knet: Jag har gjort samma sak (täcksidor undertill alltså), där jag fällt in spotlights. Kablar och allting ligger i frästa spår i täcksidorna och syns inte ett dugg! Skitsnyggt!! -Tomas
9 svar · 14,2k läst
K
Kniggits: Är det någon som har något bra tips om roliga färgkombinationer för kök (nytt kakel + nymålning av gamla 50-talsluckor)? Finns det några bra länkar man kan surfa in på?
0 svar · 1,3k läst
J
Jess: Mjau: Jag har skickat ett direkt.medd till dig.. Kolla de!
10 svar · 1,3k läst
Z
Zala: Jag la denna tråden under Pris, kalkylar, men fikk inget svar, så jeg forsöker här under Kök och Badrum istellet. Ni som har gjort nytt badrum, vad har dom ulika hantverkare kostat? Vad har räkningen varit på från electrikar, murare, plattläggare, rörmockare, evt snickare, etc? Berätta också gärna vad dom har gjort. Jag skal lage nytt badrum på ca 13 kvm och undrar vad det kan kosta
0 svar · 1,5k läst
E
egge: Då *kan* du bli ansvarig, men det måste gå att bevisa att det är du som kopplat ihop det hela. Åas kan du ju inte hävda att det är en elektriker som installerat heller, för någon sådan lär ju inte vilja ta på sig det när allt brunnit ned. Och det kan kanske vara svårt att hävda att det redan fanns där när du flyttade in också, beroende på hur länge du bott där. Ska tillägga
7 svar · 6,2k läst
E
egge: Ahh, trodde ni monterade regeln och listen på färdiga skåppartier nere på golvet innan ni monterade hela rasket på väggen. Tyckte det lät lite väl omständigt :-) Helt klart bra att den här tråden dök upp, eftersom vi snart ska göra precis samma sak, och jag hade inte haft en tanke på problemet som Anna-Karin upptäckt :-) Nu slipper jag ju göra om efter att ha tänkt fel när det
9 svar · 22,0k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Vi har vårt kök/vardagsrum i vinkel, visserligen lite fler kvm (Arkitektens skiss 521 med pulpettak från Trivselhus), och vi är toppen nöjda. Precis som du skriver är man mycket i köket och för oss passar det toppen med den öppna planlösningen. Ett tips är att välja en diskmaskin som är tyst (vår hörs knappt) det ljudet vill man inte höra när man tittar på TV. ;)
1 svar · 3,7k läst
B
byggimpert: [citat] Det är ju väldigt många, spec. på "fina köksgatan" som blandar olika material i samma kök på tex. luckorna ex. massiva träluckor med rostfria eller målade. Tycker själv att det är jättesnyggt, ger lite liv och personlighet åt köket, förstod dock tidigare i tråden att du inte var så förtjust i "hemmasnickrade" lösningar men om du skulle köpa de två luckorna via Ä-hus
17 svar · 8,3k läst
A
Alter_ego: Massiva skivor ger ett mer "levande" intryck och om de sköts rätt (oljning två gånger om året) så åldras de vackert. Dessutom är det lätt att "reparera" skador/märken, bara att slipa och sedan olja på nytt. Laminat är i det närmaste skötselfria men ger ett mer konstgjort intryck och de kan se lite trista ut om de blir slitna. Det kan även vara svårt att på ett snyggt sätt laga
1 svar · 3,1k läst
Fasting65
Fasting65: http://www.gvk.se/upload/bjalklagsnyckel.pdf
6 svar · 1,3k läst
T
Thor-Sten: Använd INTE montagelim! Om du behöver byta stomme eller skiva går de garanterat sönder när du försöker dela dem. Gör så här: 1. Lägg skivan på plats. 2. Lägg en silikonsträng inuti skåpet, i "vecket" där bänkskiva och skåpstomme möts. 3. Gör likadant på andra sidan. 4. Fukta ett finger med vatten & diskmedel och släta ut fogen i "vecket". Klart! Du behöver inte sätta
3 svar · 3,8k läst
B
byggimpert: [citat] Titta på "Webe's" hemsida, fina bilder där man ser köket tydligt och bra. MVH/Christina.
2 svar · 1,1k läst
T
Tomaser: min syster köpte nyligen ett noblessa kök..kvaliten på köket var mycket bra..dom har rätt många tuffa annorlunda lösningar och prylar,jag har själv tänkt att köpa ett noblessa kök..bra service inga problem när man vill göra ändringar, leverans tiden var ingen speciellt att anmärka på. en tanke dock, man ska komma ihåg att skåp och sånt är färdigmonterade..vilket innebär att
3 svar · 5,5k läst
D
derra: wow verkligen imponerad av hjälpsamheten på forumet! Ska kolla imorgon när vi ska se lägenheten i dagsljus, lutar åt att det blir den eftersom vi "vann" budgivningen.. Tackar för hjälpen! :)
2 svar · 5,8k läst
G
geschwint: Jag hade en bred fog, 6-7mm på sina ställen men jag tejpade och lade sedan rätt generöst och drog fingret doppat i diskmedel och vatten. Blev kalas
3 svar · 3,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.