Kök
geschwint: Skall köpa en Tender i rostfritt som är 60cm. Har ej sett den i verkligheten men skall kolla in den på Trivselkök i Stockholm. Som den ser ut i broschyren så är den s.k.i.t.snygg Har kollat in en liknande från Groenje. Priset var nästan hälften men finnishen var inge vidare vid brytarna och hörnen och den sög inte i närheten av futurum. Den hade vanliga lampor och ingen möjlighet att
FlitigaLisa: [citat] Samma som jag använder, drygt är det oxå. Vi har haft samma flaska i tre år...
ragge: Jag bugar och tackar. Nu vet jag vilken modell vi ska beställa.
Tomaser: [citat] dålig ide? tycker det var en lysande ide, men tycker man sånt är läskigt så är det bara betala..hittar du nån som tar 500-1000kr för en sån ritning så grattis Det finns annars rätt enkla program till datorn för att fixa ritningar själv..kostar bara nån hundrig
Sweli: Jag skulle nog kräva att de river allt och börjar om från början. Har du haft problem en gång kommer du att ha problem förr eller senare. När vi la klinkers på övervåningen i sovrum, klädkammare och badrum använde vi speciell fix för golvvärme (vattenburen). Vi körde igång golvvärme efter en vecka och vi har inte haft några problem.
Olfe: Är det någon som kopplat golvvärmeslingorna direkt efter handdukstorken, utan någon push? Hur hett vatten ska det vara i golvvärmeslingorna?
Pebbe: Kan rekomendera paxfläktarna, det finns alla varianter från på/av till tid och fuktstyrning. Vilken modell som du väljer beror väl på om du är duktig på att slå av och på fläkten men visst är det bekvämt med fuktstyrning
Hemmakatten: Hade tidigare badrum från 60-talet med mosaik på golv o väggar. Fungerade utmärkt. Nån gång mellan varven sprutade vi på klorinliknande medel, väntade en kvart och spolade sedan av med duschen för att hålla fogarna vackra. På golvet var det mörkgrå fogar och på väggen ljusgrå fogar. Inga som helst problem. :)
isbjorn: Hej. Jag har gjort en flytt av köket i min bostadsrätt för att göra om en lägenhet så den fick ett riktigt sovrum och en stor hall i anslutning till vardagsrummet blev nytt kök. Måste säga att jag är mycket nöjd över resultatet och har förhoppningsvis höjt värdet med betydligt mer än kostnaden för ombyggnaden. Viktigast av allt var vattendragningen. Föreningen är ansluten till
zpo685d: Det är nog ganska solklart att du borde minska bredden på lådorna. Det är det som du på sikt sannolikt kommer att reta dig allra minst på. I övrigt har jag en annan synpunkt. Om din "linje" börjar med spis längst till vänster, är det högskåp eller vägg direkt till vänster om spisen så kommer du vara ledsen om något år. Avställningsytor på båda sidor om spisen är nästan ett
amator2005: Ingen som vet vilka regler som gäller i EU när det gäller garanti? Läste något om att de hade nån regel för hur lång garanti och reklamationsrätt det skulle vara på vitvaror i EU.. Tänkte oxå hur det är med vitvarumäklarna, hemma osv, man jämför ju ofta priserna på prylarna, men tänker inte på att den ena affären kanske har 1 års garanti och den andra 2 års... De brukar
Linska: Vet ej hur denna ligger till prismässigt, men skickar en länk: http://www.perfectinredning.com/ref_kok.html
noge: Hej, Vi är också ute efter en dörr men den skulle då vara ca 110cm, så nu har jag limmat upp en stång med silicon och så har vi ett vanligt draperi. Hittar ni någon stor dörr så meddela oss om leverantör (och ca pris)!
Lisen: Hej på www.sigro.se kan du hitta en hel del. Så här i början på året rear många butiker som typ Comfortbutikerna, så åk och titta. Mvh lisen
A-K: Har några detaljer kvar att bestämma i köket! Detta är redan bestämt: - Golv SVART klinkers (Fogen inte bestämd, lutar åt ljusgrå) - Väggar LJUS sandfärgad klinkers - Skåp Ikeas DVBO som är ljusgrå. - Tak Pärlspont lite lite vitlaserad. - Kyl/frys är rostfritt sidebyside o står i matsalen som är öppet in mot köksdelen - Ugn o häll är gorenjes pinninfarina (Eller vad det nu
Skomannen: Gjutjärn SKALL bytas ut, vad är det för storlek på brunnen idag? Är det en stor finns förminskningssatser så den passar till en standard purus, då kan du sen bara trycka ner en purusförhöjning och flyta fast den. DVS om du tänker behålla den gamla, du bör byta den....
frasse: Jag är ingen expert men vi använde LIP systemet, gipslimmet, primer, fuktspärr, fix och fog och jag tyckte det var lättarbetat och låg bra i pris. Vi köpte i Stockholm, vet ej hur det ser ut söderut prismässigt. Det är ju ett danskt märke så det kanske kan löna sig att köra över bron? Eller en sväng till Polen
TN: Om du skall fixa väggarna också så gör detta först (som man skall) så ger du golvet några dagar extra att torka.
egge: Efter vidare funderingar idag har vi beslutat att utöka köksrenoveringsprojektet lite, och även sätta nytt undertak, och att dra ut köksfläkten i en ny kanal rakt ut genom taket. Finns det några bra tips att beakta vad gäller genomföringen i yttertaket, för att det ska bli tätt och fint? Det blir nämligen mitt första takarbete ;-) Har kikat på lindabs prylar, ska man satsa på deras
mjau: inga erfarenheter men en intresant fråga, finns :Dpengar att spara!
Pebbe2: uttag + hyllor, det finns så många laddbara prylar nuförtiden. en vridbar platt-tv låter också kul.
PatrikJ: Ja, eller beställ från sigro.se, bra priser där oxå! / PJ
Skomannen: Allt beror på vad man använder för fix. DET som står som rekommendation från pulverleverantören ska följas. Inte bara det är viktigt det beror också på vad för typ av gipsskivor som ska användas och rekommendationen för dom skivor du väljer. Svårare är det inte normalt sätt behöver du inte primer, gipset är ett alldeles utmärkt underlag att hänga plattor på även utan
Hawken: Hej, Undrar om någon har erfarenheter/tips angående leverantörer av kök med gammal stil. Med gammal stil menar jag bla innanförliggande luckor (dvs att luckorna är i jäms med stommen). Vi har varit hos Lidhults och ska få en offert från dom på ett kök. Övriga som vi har sett har sådana kök men inte besökt än är Kvänum, Traditionella Lantkök och Village Corner. är det någon
PatrikJ: Glömde visst att svara på försäkringsfrågan. :D Jag ringde mitt försäkringsbolag, dom sa att det är bra att ta kort på badrumsrenoveringens alla steg så det gjorde jag. Ring o kolla vetja! / PJ
MatildaSofia: HEJ! Jo,Nacka Byggnadsvård känner jag till, dom gör väldigt fina saker, både gammalt o nytt. Har sett deras badkar på mässa bl.a men det måste väl finnas fler som sysslar med sådant? Annars blir det väl dit vi vänder oss. Remaljeringsbolaget ska jag kolla upp. Tack för att ni svarade! /Matilda