Byggahus.se

Frys - 60cm bred - MED isfack

1. Hemmakatten
    Medlem · Nivå 19
    Vill så gärna ha frysskåp med ismaskin på utsidan. :) Men frysen måste vara 60cm bred!! Finns det?

2. S
    Medlem Nivå 3

Re: Frys - 60cm bred - MED isfack

Kan inte en separat ismaskin vara ett alternativ??? Typ den gär från Importlagret :)

3. Hemmakatten
    Medlem · Nivå 19

Problemet är ju att man har så mycket maskiner ändå som skall få plats på köksbänkarna.....
    Har en väninna som har en sån där side-by-side kyl frys. Och det är verkligen toppen att bara sätta dit glaset och trycka för isbitar eller iskross. Men frysen är ju SÅ LITEN. Får ju inte plats nånting i den. Måste jag välja så blir det 60 bred frys utan ismaskin, men det borde ju finnas tycker jag (även om jag inte sett nån).

4. A
    Medlem Nivå 5

Skulle helst också ha ismaskin i 60-skåp, har emellertid efter MYCKE letande inte heller funnit nåt sådant skåp. Istället för att skippa ismaskinen blir det därför ett SBS-skåp och en separat halvfrys under arbetsbänken i tvättstugan...

Alter ego

5. P
    Medlem Nivå 3

Vad är problemet med att ha en halvfrys till för att komplettera den (håller med om att de är små) lilla frysen i sbs. Finns ju "osynliga" helintegrerade modeller av sådana.

6. godis
    Medlem Nivå 1
  7. A
    Medlem Nivå 5

Tror nog att vi ändå kör med AEGs SBS-skåp samt en liten frys i tvättstuga...men tack för tipset!

Alter ego

8. M
    Medlem Nivå 7

Sambon som tidigare jobbade för en kylgrossist har hört en hel del horrorstories om ismaskiner av olika slag. Se till att de går att rengöra ordentligt, det samlas en massa bakterier i dem!