den stora frågan är nu då hur man ska sätta kaklet, själv lutar jag mest åt alternativ A, men är lite orolig att det kan bli fult när man har så många delade plattor så synligt. Vad tror och tycker ni?

kakel.jpg

bilderna är lite snabbt gjorda men i översta bilden så är det två rader med delat kakel som går upp precis bakom spisen, medans det på nedre, alternativ B, endast är delat på ena sidan. det är skåp på sidorna av det kakel som 'går upp'.

Av de två förslagen ovan så är det tveklöst "B" som gäller för min del, skulle inte kunna tänka mig att hacka upp den långa, sammanhängande raden under köksskåpen med de där halvbitarna mitt i.
Min blick skulle konstant fastna just där.

//Christina.

Ja får nog också säga att jag föredrar B-varianten.
Den del som går upp bakom spis osv ser man mindre av jämfört med den långa rad som går längs hela köket.
Ju färre delade plattor desto bättre enligt min mening.
Lycka till!

okej, själv tänkte jag att det kunde vara snyggt med en liten inramning där, mest orolig för att kanterna på de kapade bitarna ser lite konstigt ut då det 'kakel' jag har är någon form av sjöstensimitation.

Jag skulle nog gjort som A i den övre delen (alltså centrerat).
Men fortsatt med hela plattor även på den nedre delen. (alltså kapa plattorna längst ut även där)
Det ser bara konstigt ut om man kapar mitt på en vägg.

B

Varför inte så här?

kakel.jpg

Håller tveklöst med Jesca-J (ovan). Helt klart bästa lösningen estetiskt.

Precis så jag menade Jesca_j !
Citerar mej själv 8)
Jag skulle nog gjort som A i den övre delen (alltså centrerat).
Men fortsatt med hela plattor även på den nedre delen. (alltså kapa plattorna längst ut även där)
Det ser bara konstigt ut om man kapar mitt på en vägg
En bild säger mer än 1000 ord :-X

Johan_p du har fått det bästa alternativet av Jesca_j. Saken är klar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.