B
byggimpert: Vi har lagt turkos glasmosaik på golvet i vårt badrum på övervåningen, fixet är ju vitt men vi har inte använt vit fog utan vi använde mellangrå, det påverkade inte nyansen eller intrycket av glasmosaiken ett smack :), så inte behöver du har riktigt ljus fog pga. att du har glasmosaik på golvet. Ang. den praktiska rengöringsaspekten på mängden fog så är det möjligen sant
2 svar · 5,5k läst
N
Nussen: Man MÅSTE ju inte dela priset med 3 bara för att det är blocket. Har man bra grejjor och har juste annons-upplägg, så får man bra betalt, så är det här i livet.. :) /Nussen
16 svar · 1,7k läst
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Bruttovolym ca 7 m3, låter jättebra! Haka inte upp dig på att bastulavarna ska vara 600mm breda, vilket de flesta bastubeskr. föreslår. De funkar mkt bra med smalare.
2 svar · 4,1k läst
P
Pjay-work: Tack för dina synpunkter! Håller med att det inte gör något om man inte får till exakt 45 grader på den första raden OM man får till rad 2 exakt. Först tänkte jag ju börja med att ställa rad ett på kryss på bänkskivan. Då blir ju den kapade underkanten exakt rak och skevheterna går ju då uppåt. Men får man bara till rad 2 rakt så gör det ju inget. Då sätter man rad 1
5 svar · 6,8k läst
G
geschwint: Detta kanske inte är ett alternativ för er men jag håller på att renovera mitt kök med Marbodal stommar från -75. Lådorna med skenor skrotar jag och bygger nya. Som glidskenor skall jag använda skenor från Blum. www.blum.com. Säljs säkert av de flesta välsorterade järnhandlare och beslagsbutiker. Om du bor i Jönköping eller Stockholm kan du besöka Theofils Beslag som verkar vara
2 svar · 21,4k läst
P
Potatiskungen: Jag skulle nog oxå ha kvar toaletten där den står med ett "döljande" handfat. Rådet jag har fått är att inte mixtra för mycket med alla dessa center-förskjutningar hit-och-dit - man krymper ju faktiskt själva hålet och ett stopp i muggen är det sista man vill ha hela tiden.
11 svar · 24,4k läst
Q
qugge: någon som har använt det nya systemet sanipex som rörsystem? Har fått det i vårat nybygge och när jag tänkt att kakla själv undrar jag om någon kan svara på hur man tätskiktar runt väggboxarna som kommer ur väggen, Vissa har Som hyllsor runt men inte alla. och då blir det stora hål runt gipsen//
0 svar · 1,6k läst
D
dwedin: Tack för svaret. Jag löste det enligt följande. Tog ett förlängningsrör till paxen och värmde i den ände som skall gå upp i kanalen för att få det lite mer fyrkantigt, sedan när jag fått en hyfsad passform mot kanalen så monterade jag röret och fixerade samt tätade detta med våtrums silikon, det bör ju hålla hyfsat länge också.
2 svar · 18,7k läst
M
Maxal: I ett garage skulle jag inte köpa en sockel utan korta ben i rostfritt av något slag. Men om du inte vill ha det så har ju Ikea billiga kökssocklar men de klarar knappast något större slitage (och definitivt inte fukt!). Varför inte göra ett eget ramverk i något rejält material, det är inte svårt och det blir billigt. :)
1 svar · 3,7k läst
T
Thomas_P: Efter ett missförstånd ser hela mitt nykaklade badrum ut på det viset och det är oglaserade plattor med ojämn yta. Jag har med andra ord hört mig för lite och även testat lite. Jag är inte klar, men det går framåt. Om man pratar med försäljare så menar de flesta att just deras klinker-rent är jättebra, och på förfrågan så har de provat det med gott resultat. Pratar man
2 svar · 3,0k läst
L
Lurvnos: Kolla myrorna, Bröd till bröder o liknande. Kan tänka mig att de dyker upp på såna ställen.
4 svar · 1,8k läst
N
Nussen: Hej! Jag gjorde precis samma kalkyl som du när jag köpte min nuvarande BR i oktober förra året. Mitt badrum är ca 2x1.5m. Inte särskilt stor alltså. Jag ringde runt till olika firmor för att få anbud på jobbet som skulle inkludera bordtbilning av gammalt kakel; dra om lite el i väggen samt kakla om väggarna. Samtliga bud från firmorna jag ringde runt till lämnade uppskattningar på
1 svar · 3,0k läst
N
NiB: Hej Tack för alla synpunkter. Nu blev det så att jag satte dit en golvsugsockel trots allt ;D. Rördragningen blev enklare när jag tog bort en gipsskiva istället. Jag har inte kopplat in den men jag känner redan nu att det kommer att bli bra. Hade jag skippat detta så hade jag nog ångrat mig i 10 år varje gång jag tappade cornflakes i köket eller ungarna dragit in grus i hallen. Det
5 svar · 1,6k läst
S
stenhus05: Hej! Någon som har erfarenhet av Uno form kök eller badrum? Vilken prisklass ligger de i jämfört med andra? Mvh/stenhus05
0 svar · 6,4k läst
M
Maxal: Jag hade ståt-luckor och jag tyckte att de var svåra att hålla rena. När jag skrubbade en av luckorna lite extra för att få bort skräp som satt i ett spår så mattades dessutom färgen rejält. De är också känsliga för märken, med barn i huset fick åtminstone jag ett antal små fula hål i lacken. Jag skulle aldrig välja dessa luckor igen. Men de är snygga när de är rena och
4 svar · 4,4k läst
N
Nussen: Det är inget alternativ för mig tyvärr. En utanpåliggande kopplingsdosa är inte spolsäker vad jag vet, och det är ingen långsiktigt bra lösning heller. Jag är nu inne på att försiktigt bryta bort kringliggande kakelplattor utan att förstöra våtskiktet (puh), spackla igen dosan i väggen och sedan sätta dit nytt kakel... Är inte säker på om det går bara..
2 svar · 4,3k läst
L
lillamy: Tycker det är skit rakt igenom. Som nån skrev innan så blir det inte riktigt torrt, dessutom kan man som sagt inte torka och tvätta samtidigt, så det tar ju längre tid om man har många maskiner att tvätta...
4 svar · 3,1k läst
Q
que: Bauhaus, har en ganska stor stortering med priser som är Ok
1 svar · 792 läst
O
OLHA: Hej, Vi kommer troligen köpa en platsbyggd köksinredning. Som dörrar har vi tanken att använda 60 cm specialdörrar av frostat glas som kommer att belysas inifrån med hjälp av optisk fiber. Dock väger ju dom en del då dom är från golv till tak..... För att få den suveräna känslan när man puttar på dörren, lite lätt, så vill jag ha tag i gångjärn. Hört om gasfyllda
0 svar · 2,8k läst
F
FrittDrag: Försök gärna att få både se och LYSSNA på fläkten lajv Vissa köksfläktar har inte helt angenämt ljud :-/
2 svar · 1,6k läst
T
Thomas_P: Är verkligen utbudet så magert? Är det bara Neptun i HBG som gäller om man vill se fler än ett kar i samma prisklass? Mvh Thomas ???
4 svar · 1,8k läst
Z
zankan: [citat] Man känner när det nyper:-) fixade i en vind på strand vägen 2 motorsågar fastnade så en tredje behövde inhyras för att såga loss de tidigare:-)... Men som svar en pinne hit eller dit spelar mindre roll egentligem så pass överdimensionerade är konstruktionerna...skall man göra det ordentligt skall man fälla in en planka typ 45*195 över minst 3 bärande reglar inkl. den man
5 svar · 6,2k läst
Immobil
Immobil: Har du kollat med Ballingslöv eller deras återförsäljare? ??? De brukar vara tillmötesgående och fixa fram sådana delar. ;)
0 svar · 2,6k läst
D
dalkarl: Hej. Skall ni beställa skräddarsydda diskbänkar kan jag rekommendera Isakssons Plåtslageri i Borlänge, www.isakssons.com. Min L-diskbänk 2040 och 1400 mm i bakkant samt med 60 mm nedvik i framkant och ett lika stort uppvik i bakkant kostade strax under 10'. Väldigt fint arbete och väldigt bra service.
11 svar · 3,3k läst
M
mino: här kan man få lite överblick http://www.dealtime.co.uk/xGS-retro_fridge http://householdappliances.kelkoo.co.uk/ctl/do/compareNext?nbResult=20&keyword=retro&type=Fridge&catId=144601&catPath=uk%2FhouseholdAppliances&page=2 Det är internationella sidor men då får du i alla fall en uppfattning om vad det finns för utbud, sen får man kontakta deras sverigekontor för mer
1 svar · 4,6k läst
A
AndersG: Vi har en vanlig LG i en öppen hylla. Hyllan under har lufthål och hyllan över är kapad i bakkant. Beror litet på hur mikrons ventilation ser ut.
2 svar · 2,5k läst
G
geschwint: Om du är efter vad jag tror så skall du kolla in Theofils Beslags hemsida http://www.theofils.se/ Sök efter skåpsnäppare och kolla in 188 eller 180. Borde vara vad du söker efter. Finns även ritning på prylen så att du kan måtta innan köp. //edit Många återförsäljare köper av Theofils då dom är nästan som en grossist. Man kan spara plenty pengar genom att köpa direkt av T. Jag
13 svar · 6,9k läst
D
Diana: [citat] det är bara att jämföra http://www.scanbad.dk/ http://www.dansani.dk/ Jag tvivlar på att man för en 3:e sortering trycker upp broschyrer och har egen hemsida.
8 svar · 5,6k läst
S
sofia_k: föräldrarna har en "sammanbygd" kyl o frys från LG, fungerar mkt bra, dock är just denna modell lite opraktisk tycker jag med lite utrymme i kyldelen. :)
1 svar · 4,7k läst
S
Skomannen: Vad är syftet med stora "snygga" plattor när man ändå måste dela plattorna för fallets skull? Resultatet med spräckt platta som inte är snyggt....
4 svar · 956 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.