2 034 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Blanda granit & ek
Det låter som en jättebra ide.
Jag fattar inte alls vad du menar med I och L i ditt U-kök, men kan av egen erfarenhet säga att problemet med snygga träskivor är att man inte har några avlastningsytor, trots 6meter bänk....
Just därför är det toppen med stenskiva på lämpliga ställen, tex kring diskhon.
Kanske går det att göra ett ben i U:et i sten och dom andra två i trä?
Jag fattar inte alls vad du menar med I och L i ditt U-kök, men kan av egen erfarenhet säga att problemet med snygga träskivor är att man inte har några avlastningsytor, trots 6meter bänk....
Just därför är det toppen med stenskiva på lämpliga ställen, tex kring diskhon.
Kanske går det att göra ett ben i U:et i sten och dom andra två i trä?
Granit i skivan är helt suveränt. Bäst anser jag att den gör sej runt spis(häll). Har det på ena sidan ångrar att jag ine gjorde det på båda. Suveränt att ställa av heta kokkärl.
En fördel som jag upptäkt är att om man tagit fram något från frysen som skall tinas, så tinar det betydligt fortare om man lägger det på granitskivan. Sten skivar ledr väl bort kylan på något vis kan jag tro.
Förmodar att du med L och I menar det ena "benet". LI blir ju ett U ;-)
En fördel som jag upptäkt är att om man tagit fram något från frysen som skall tinas, så tinar det betydligt fortare om man lägger det på granitskivan. Sten skivar ledr väl bort kylan på något vis kan jag tro.
Förmodar att du med L och I menar det ena "benet". LI blir ju ett U ;-)
Heltäckande rostfritt där det är vatten.
Granit kring där det är varmt.
Träskiva för resten.
// WM
Granit kring där det är varmt.
Träskiva för resten.
// WM
Heltäckande diskbänk är mest praktiskt. Men att till det ha både träskivor och granitskivor gör att det blir tre olika ytor, vilket jag tycker är en för mycket. Jag tycker ek + granit med infälld ho eller heltäckande diskbänk + granit (det kommer jag att få snart
)
Nu börjar det bli vanligt med rostfria bänkar genomgående också - till slut är det ändå din egen smak som avgör SJÄLVKLART.
(+ livssituation och hur mycket tid man vill lägga på underhåll)
Nu börjar det bli vanligt med rostfria bänkar genomgående också - till slut är det ändå din egen smak som avgör SJÄLVKLART.
(+ livssituation och hur mycket tid man vill lägga på underhåll)
Vad har ni för golv till? Vad är det för färg på graniten?
Antingen ek och rostfritt eller bara granit (och möjligtvis rostfritt) till vita luckor, tycker jag oftast blir bäst. Granit ger ett modernt och elegant intryck medan ek ger ett varmt och ombonat intryck, dessa intryck kan alltså motarbeta varandra när ni dessutom har en vit lucka till.
Antingen ek och rostfritt eller bara granit (och möjligtvis rostfritt) till vita luckor, tycker jag oftast blir bäst. Granit ger ett modernt och elegant intryck medan ek ger ett varmt och ombonat intryck, dessa intryck kan alltså motarbeta varandra när ni dessutom har en vit lucka till.
Klicka här för att svara