S
spacebot: Vår elektrohelios lade av- varade 10 år-programklockan (mekanisk) dog och det kostade mer än 2500 kr att ordna. Vi valde en med elektroniskt styrning istället - vi hoppas att de skall hålla längre- det blev husqvarna helintegrerad. Whirlpool torkar inte så bra vad jag förstår- torkar klass B eller C i normala prislägen- kan bli en del vätska kvar på disken Köp en med elekronisk
10 svar · 2,0k läst
A
Arlington_Cowgirl: Japp, det finns på Bauhaus, men de blir nog lätt repiga skulle jag tro. Visningsexet hade några rejäla repor iallafall. För att vara laminat är det iallafall snygga tycker jag.
6 svar · 6,8k läst
C
Charisma: Prodigy: Urtjusigt!
15 svar · 3,9k läst
J
johan_p: Tackar!! :)
3 svar · 1,4k läst
J
3 svar · 1,4k läst
A
AndersG: Om fogarna är slage jämna kan man fräsa ur dem och foga om, men det kan lätt bli lika dyrt som att knacka ned skräpet och kakla om..
1 svar · 648 läst
G
Gutte: Jag hade asbestfog och fix i det jag har rivit. Och jag lever än ;) Skämt o sido så tror jag inte att man tar skada av det om man bara handskas med asbets ett par ggr i sitt liv. Det du kan göra för att mildra dammet som blir när du river, är att blöta ytorna först. Eller köp en mask med filter.
2 svar · 4,1k läst
A
Arlington_Cowgirl: Hittade Decor 1021 vägghängd på pricerunner.se för 5 600:-. Den frihängda låg på ca 9-10 000:-. Vad har jag missat? Vad ingår inte i detta?
9 svar · 1,2k läst
Sweli
Sweli: Inte alls! Vi har köksfläkten ovanför spisen vid långsidan av köket. Inbyggnadugnen är på kortsidan av köket. Köket är U-formad.
0 svar · 3,0k läst
Z
zankan: [citat] Det jag menade med att jämför yrken är att jämföra äpplen med päron. Skulle jag vara medlem av byggnads skulle jag stå bakom dem till hundra procent det är ju min lön det handlar om. Och dagis fröknar där gjorde du en yrkesgrupp arg:-) Deras uppgift på arbetsmarknaden är att frigöra arbetskraft och inget annat. Samma gäller långvård osv. De skall frigöra arbetskraft.
32 svar · 5,8k läst
GoForIt
GoForIt: Det är exakt vad vi tvingats göra. Vi hade inte badrumsmöblerna klara vid rördragningen, utan det blev ett golvanslutet avlopp. Hade vi haft möblerna klara hade vi naturligtvis försökt att trolla in det i väggen.. Men man river ju inte ner kakel och fuktspärr m.m...... Avloppet syns faktiskt inte så mycket, om man inte vet om det.
1 svar · 4,3k läst
morsan
morsan: Macro har standarshöjd 208 och låghöjd 193 http://www.macro.se/index.html Svedbergs anger bara bredd... Ifo Cornett är 1950 http://www.ifosanitar.com/local.aspx?id=25&epslanguage=SV Hur höga Ido:s är blir jag inte riktigt klok på :) men de verkar ha en på 1950 http://www.ido.se/ Hoppas du hittar något!
1 svar · 2,3k läst
GoForIt
GoForIt: Jag spinner vidare lite på denna tråden, i samma ämne: Jag håller på och förvandlar vår tvättstuga i källaren till relax, med dusch, bubbelbad och bastu (så småningom..). Det skall bli klinkers på golvet, med golvvärme (Clas Ohlsons golvvärmematta Warmtouch) under. I duschutrymmet som är klart ligger självfallet värmekabeln (ännu inte inkopplad) under fuktspärren, men i det
2 svar · 3,2k läst
Fasting65
Fasting65: [citat] Ofta har köksleverantörerana kampanj på ett eller annat sätt, där rabatterna kommer från tillverkaren. Du som slutkund har sällan möjlighet att få rabatt från återförsäljaren utöver kampanjrabatten. Går man till återfösäljaren när de INTE har kampanj så brukar man få ungefär lika mycket rabatt som under kampanjveckor. Att ge bort vitvaror för x tusenlappar eller ge
6 svar · 6,9k läst
L
leisjo: Kolla även Clas Ohlson, tror att dom har det mesta..men är dom billigast? Surfa och titta själva http://www.clasohlson.se/
6 svar · 887 läst
T
tafkap: Är det svårt att fräsa? Hur går man tillväga? Måste luckan vara av massivt trä?
3 svar · 9,1k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: [citat] Precis så är det! :D
16 svar · 14,2k läst
bebben
bebben: Har sett att det är en vesäntlig skillnad i pris på bubblor kontra vatten-jet. Inte helt lätt vid en första anblick i reklambladet att klura ut. Ett strippat badkar "utan ngt alls" kan kosta 8' medans samma kar fullutrustat kostar 30' !!!
5 svar · 2,5k läst
Sweli
Sweli: [citat] Den jag hade i tidigare hus runt badkaret med 90 graders vinkel köpte jag tror jag på Ekesjö eller K-rauta. Den hade en pinne som skulle fästas i taket och sidorna på väggarna. Men, om man struntar i pinnen och gör små håll i stången kan man skruva den direkt i taket med 3 punkter. Man måste dock hitta draperi som är väldigt långa :-/
13 svar · 21,2k läst
S
Snickarkungen: Kan inte låta bli att hålla med er på slutet och göra inlägg :) Varför chansa? Inte för att tapeten absolut trillar ner utan för att den inte hör hemma bakom kakel. Riv ner skiten och gör allt ordentligt!
9 svar · 6,3k läst
U
Ulf_RTCW: Kul att ni gillar idén! ;D När jag ritade köket kändes det naturligt att ha en glasskiva framför spishällarna, både som stänkskydd och för effektivare fläktfunktion. Samtidigt behölls känslan av en helt öppen arbetsyta.
11 svar · 5,5k läst
S
Snickarkungen: Yes (avståndet hos mig var ursprungligen ca 125mm men efter ny väggbeklädnad (kakel) har det minskat líte...)
6 svar · 5,1k läst
S
Snickarkungen: Man kan väl säga att detta beror en hel del av hur van man är ;) Men ju mindre plattor desto jämnare underlag.
5 svar · 3,0k läst
C
Calle_L: Vi har tegel bakom spisen i köket i vår lägenhet. Som sagt det är snyggt, Praktiskt är en annan femma. Men så farligt är det inte. Olja in teglet så är det okej. Men som sagt var försiktig när du fogar så du inte får fogen på teglet då är det som de säger svårt att få bort.
4 svar · 4,7k läst
S
stewed: Det här ser ju faktiskt rätt så fiffigt ut: http://www.homeshop.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=856880858&pf_id=SE-281568&dept_id=SE-1
1 svar · 1,2k läst
B
byggimpert: [citat] Sällar mig också till "traditionalisterna", tycker iof. inte att man behöver kunna stänga dörren precis, men avskildhet från v-rummet tycker jag är jätteskönt efter att ha levt med väldigt öppen planlösning i vårt förra hus. Däremot är det ju, precis som Dragonlady skrev, att man oftast hamnar i köket eller helt enkelt blir kvar där ;) så mitt önskemål skulle vara ett
8 svar · 4,1k läst
B
byggimpert: [citat] Precis vad jag tänkte på, med träbjälklag så blir det ju (nästan) alltid vibrationer. mrZ, vad är syllomer för något?? //Christina.
4 svar · 2,2k läst
J
jiad: Tack för era svar, nu har jag flera alternativ som jag skall undersöka ekonomiskt.
3 svar · 3,0k läst
S
svhe: Hej! Har någon några erfarenheter av kök från Culimar.(www.culimar.com) Slutresultat, pris, att göra affärer med....' Jag är egentligen ute efter att hitta ett billigare alternativ till följande leverantörer: Kvänum: 240 000 SEK Lidhults: 240 000 SEK Kökssnickare Åraslöv, skräddarsytt: 210 000 SEK. Kökssnickare BA inredningssnickeri, skräddarsytt: 210 000 SEK. MVH Henrik
0 svar · 1,4k läst
Z
zankan: [citat] Jag kan komma med en direkt... Infälld ho brukar tendera till att bänkskivan ser ut som sju svåra år om man inte sköter det ordentligt. Men silikona ordentligt när du monterar hon . Och är det oljad ek....Se till att olja skivan med jämna mellanrum har. Av de kasnke 100 infällda hoar jag sett i mina dagar, så har nästan samtliga bänkskivor sett ut som skit pga bristandfe
1 svar · 2,5k läst
S
saren2: Nej det behöver inte alls se tokigt ut!! Tvärt om! Jag har sett jättefina kök med långa, liggande handtag. Bänkskåpen hade utdragslådor och överskåpen öppnades uppåt. Skulle passa min smak perfekt. Snygga rena linjer. Vad jag förstår så kommer ju ni att ha vissa överskåp liggande. Då blir det nog mer enhetligt med alla handtag liggande. När jag provade att öppna dörrar,
3 svar · 6,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.