Hej

Är det någon som bara uppgraderat sina vitvaror för ugn och micro från vitt till Alu-look.? Vad fick ni ge i extra kostnad?
Till rostfritt fick vi lägga på 2400 för ugn och 1000 för micron. ( de är inbyggnads båda två)

Vår säljare hade ett paketpris på alla vitvaror i köket vilket var +70000 om vi valde ALU-look. Någon exakt pris på bara gå från vit ugn till alu look hade han inte idagsläget

Vore kul att veta vad en sån uppgradering av bara ugn och micro skulle gå på.

70 000 för att uppgradera till alu? Att de inte skäms! Vi köpte alla våra aluvitvaror till köket för 56 000 kr, alltså vi valde bort det helt från husföretaget och köpte egna. De drog av 42 000 kr men då var det rostfritt.

Vi hade också tröttnat på vita vitvaror och tyckte att ALU var var både ljusare och snyggare än rostfritt. Och skulle dessutom vara mindre känsligt för fingeravtryck.

Vi bad om offerter på ett paket med induktionshäll, inbyggnadsugn, inbyggnadsmicro, inbyggd fläkt, kyl och frys. Dock inte diskmaskin för den vi har är så pass ny att den får hänga med ett tag till.

Offerterna vi fick in låg på mellan 43000 och 46000 kr.
Vad i hela friden skulle ni få för 70000?!

Vet inte vad paketet skulle ha kostat om allt hade gått i vitt för det var inte ett alternativ för oss.

Hur som helst: Lycka till! Hoppas ni hittar det ni söker till ett BRA pris.

Jag kollade upp billigaste alternativen på pricerunner när jag köpte mina alu-varor, sedan mailade jag ett par butiker och tog in offerter. Billigast blev det dock när jag gick til el-giganten, där kunde man nämligen pruta rätt rejält. ett tips :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.