jag har för mig att jag har läst nånstans att man inte ska kakla direkt på obehandlad gipsskiva eftersom gipset suger i sig vätskan i bruket/fixen för snabbt (så att det inte kan härda ordentligt). Stämmer detta? Vad har ni lagt på emellan i så fall? Oljebaserad lack?

 
Använd primer så fäster det bättre.

//Christina.
 
+ att pappen då inte heller suger åt sig vattnet ;)
 
TiGGrE skrev:
+ att pappen då inte heller suger åt sig vattnet  ;)
Ja, det är väl bla. därför som det fäster bättre, dvs. pga. att fixet annars blir för torrt :)

//Christina.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.