Lindgrenski
Lindgrenski: [citat] Kostar pengar om man ska ha det på Rusta. [/quote] Du laddar väl ner det från hemsidan? Ikeas verktyg fungerar helt ok, lite mickel med att man får vrida skåen innan montering annars helt ok. Skall testa Epoqs program nu får vi se.[/quote] Det kanske man kan göra, jag vet inte. Vet bara att det står att det kostar en slant när jag går förbi köksdelen på Rusta.
9 svar · 2,2k läst
S
Stefan_h: [citat] Helt rätt, men de finns faktiskt kakelplattor som är lika hårda som klinkers.. Det var mina plattor därför vinkelkapen användes..
5 svar · 25,6k läst
·
T
timber: Hej alla :). Vi har varit o tittat på massor av olika köksleverantörer. Senast var vi i Bromma o hittade Designa kök (www.designa-kok.se) de kommer från Danmark o har massor med butiker i DK samt Norge men endast 3 i Sverige. Vi tyckte de var mycket prisvärda men har aldrig hört talas om de. Har någon köpt något av dem? o hur var det i så fall? vilket bemötande? höll leveranstider
0 svar · 5,3k läst
T
Trivia: Precis så vi tänkt Hemmakatten. Skivan slutar efter underläggen så den ytan är svår att använda till annat, dessutom vill vi kunna lyfta undan dom för att kunna rengöra under. Annars har vi faktiskt märkt att med induktionshäll har behovet av avställningsyta minskat eftersom hällen aldrig blir för varm för att kunna nyttja som avställningsyta.
10 svar · 6,8k läst
·
S
Sylvester: Med det priset så är valet enkelt. Jag skulle ha valt ballingslöv. Fina kök.
9 svar · 27,4k läst
·
M
Miller: Fasting65 såg att ni hade en planmonterad häll och du sa att den modellen har utgått, har du koll på om den nya modellen har exakt samma monterings hål? Tanken slog mig just eftersom jag ville ha planmonterad häll i mitt kök men en stengubbe sa ”tänk dig för, jag lovar dig att granitskivan kommer att hålla längre än hällen och när du vill byta är det inte säkert att det finns
15 svar · 14,3k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: I restaurangkök är endast bok tillåtet trä som ytmaterial för matlagning, Det gäller även skärbrädorna. Bok är det enda träslag som är kemisk neutralt. Tänk på glasspinnarna. Ek är surt och bildar en massa otäckheter i kontakt med matvaror. Anders Petter känt märke? Snarare duktiga förpackare av diverse köksutrustning från olika asiatiska tillverkare. Heter säker Knud Preben
6 svar · 15,0k läst
N
nivis: Hej Jag är på jakt efter en ny diskmaskin. Skulle gärna ta emot rekommendationer! Inte bara vilket märke utan också modellen. /Nivis
0 svar · 2,6k läst
T
tiggre: lär ju vara jag då va ;D anyways... 2500 pix mot 12000 pix är som GRATIS... den blir ju som ny med en ny häll... hihi
8 svar · 14,3k läst
S
Skogsbananen: Mjo, det beror ju på hur det ser ut runt om osv. 8-)
4 svar · 13,6k läst
T
tommiz: Jag kan inte uttala mig om det paketet du nämner men kan meddela att vi valde Siemens rakt igenom och är nöjda. Vi resonerade som så att vi fick värstinggrejjer från Siemens till samma pris som basmodeller från Miele. Mvh Tommy
1 svar · 2,8k läst
D
Drogen: Jag köpte bänkskiva på Kvik och kök hos en annan leverantör.
3 svar · 2,4k läst
T
Trivia: Jag brukar använda piprensare som första alternativ, annars blir det till att dela den på baksidan som tidigare beskrivet.
2 svar · 10,9k läst
Severus
Severus: Härligt! Har Siemens vanliga "värsting"ugn i aluminium idag + deras micro, men vill ha EN ugn. Gillar deras design på aluminiumugnarna. Får man fråga vad ugnen gick lös på??
4 svar · 3,4k läst
S
Skogsbananen: Jag tycker personligen att matt kakel är snyggare, framförallt på ett golv. Ta hem lite provbitar och se hur det ser ut!
6 svar · 1,7k läst
lastkaj
lastkaj: [citat] Var kan man köpa denna i Sverige då?
2 svar · 1,6k läst
H
Hubbe: [citat] Hej Bryggert! Jag tar gärna emot tips! /Hubbe
2 svar · 1,6k läst
E
eric_l: när vi tittade på noblessa (blev ingen affär) så "glömde" försäljaren micron när han räknade ihop priset. så den bjöd han på så visst finns det prutmån. Våran offert slutade på 99 000 dessutom så presenterade han bara priset som en totalsumma man såg inga priser på vad enskilda skåp kostade. SÅ min känlsa är att han rundade av så att det inte skulle bli 100 000 + det
1 svar · 1,7k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: Inte, eftersom jag har granitkeramik+våtrumsisolering under hela köksgolvet: http://www.familjenlindstrom.se/images/kok_golv.jpg http://www.familjenlindstrom.se/images/kok_mat.jpg
3 svar · 2,9k läst
L
Lecce: Lyfter lite...vore kul att höra synpunkter på lådval m.m. Blir det otympligt med en 1200mm låda under hällen etc..? MMVH Alexis o Helena
2 svar · 3,0k läst
·
M
Murare_i_15: Mosaik brukar var rätt dyrt 500-600 kr/kvm och ska du ha så dyr så hade jag nog tagit hjälp av en som kan så att det blir snyggt och bra. Mvh Murare  ::)
6 svar · 13,2k läst
M
Murare_i_15: Inga krydder i denna låda. Kryddern tappar aromen av den lilla värme som kommer ner............ Muraren  ::) [citat]
18 svar · 8,5k läst
·
J
JohanNilsson: Jag trodde att kortet var knutet till ett konto på ikano banken, dvs det vanliga ikea kortet konverterades till ett bankkort då man fick återbäringen. Det är ju meningen man skall kunna ha ikano banken som en vanlig bank. Men nu spekulerar jag vilt. Mvh Johan N
9 svar · 3,2k läst
T
tobias_m: Ni som kör med inbyggdnadshäll på en träbänkskiva. Hur gör ni för att stänkskydda den när ni steker? Har kört lite bacon och kyckling m.m. och det stänker ju en faslig massa. Har lagt papper på sidan och framför hällen nu, men det känns ju lite hobby. Jag har 50 cm till vänster om hällen innan väggen kommer. Vi tänkte köpa ett grytunderlägg (typ galler som fanns på ikea
0 svar · 2,5k läst
J
joniS: Köpte två skivor av dem.. [bild] [bild] [bild]
5 svar · 4,1k läst
N
nivis: Ekmönstrad laminatbänkskiva är precis vad jag just införskaffat. Kollade på Ikea först men de har tydligen ingen ekmönstrad laminat. Jag fastnade då på LG Collections laminatskivor. Den säljs av Beijers, men ganska snabbt upptäckte jag att Sigro.se också var återförsäljare. Det visade sig att sigro.se var mycket billigare samt att skivan blir hemkörd fram till porten. Mycket
10 svar · 6,0k läst
E
elof: Det rostfria överlåter jag till någon annan, men valnöten har jag ett bra tips till :) Eftersom du bodde i sthlm så tycker jag du skall höra med pondus snickeri på kungsholmen, mycket bra utbud och väldigt bra service. Hittar du inte vad du söker på hemsidan så hör med dem, de fixar det mesta. Länk: http://www.pondussnickeri.a.se/index.html Direktlänk till bänkskivor:
1 svar · 2,0k läst
H
Henriettae: Som redan sagts: eftersom ståt inte är helt vit utan med dragning mot gult måste man helt klart ha täckskivor. Sedan är det en helt annan diskussion om man köper ett kök som faktiskt är helt vitt. ;)
8 svar · 9,5k läst
B
BWF: Någon som vet om det finns ett fristående kylskåp, rostfritt utförande som är mindre än/lika med 50 cm djupt ? Märke spelar mindre roll. Ska stå i badrum/relaxavdelning om någon undrar varför djupet har betydelse..
0 svar · 4,3k läst
T
Testat_det_mesta: [citat] Kanon! Ska försöka med Ballingslöv, Myresjökök, Marbodal och ett snickeri. Fick ett tips alldeles nyss om ett snickeri. SKa följa upp det och återkomma.[/quote] Jag har nu fått ett anbud från ett snickeri vilket är ca 23' billigare och vi får vad vi vill ha. Återkommer med mer info
21 svar · 7,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.