17 902 läst ·
5 svar
18k läst
5 svar
Rengöra glashäll?
kanske tåligare, men mycket värre att hålla snygga.Benno. skrev:
Skrapa och hällrengöringsmedel funkar nästan alltid för ett perfekt resultat, men visst finns det undantag, lite försiktighet.
Men häll tycker jag är minst hälften så krånglig att hålla snygg som en spis med järnplattor.
Jag använder MP52 hällrengöring. Funkar jättebra! Mitt "knep" är att först torka bort det värsta med disktrasa alt rakbladsskrapa, klutta på lite MP och torka med en bit fuktad torky, sedan eftertorka med en ren/fettfri mirakeltrasa. Det viktigaste är att torka spisen efter varje användning! Hällen ser i princip ut som ny efter 6 år.
Klicka här för att svara