2 059 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Kan jag ha glömt handduken i rökkanalen?
Innan jag installerade min köksfläkt så hade jag en handduk uppstoppad i rökkanalen pga att det drog in så mycket kalluft! Nu lider jag av ångest efter jag installerat fläkten, tog jag bort handduken eller inte???
Jag har ingen större lust att riva bort hela fläkten med skorsten bara för att upptäcka att den är borta (vilket jag tror).
Tittar man på insuget så är det riktigt bra. Ett A4 papper fastnar med lätthet redan på nivå 1 på fläkten. Om det satt en handduk i rökkanalen, borde det å överhuvudtaget fungera???
Jag har ingen större lust att riva bort hela fläkten med skorsten bara för att upptäcka att den är borta (vilket jag tror).
Tittar man på insuget så är det riktigt bra. Ett A4 papper fastnar med lätthet redan på nivå 1 på fläkten. Om det satt en handduk i rökkanalen, borde det å överhuvudtaget fungera???
Du lär få ta ner fläkten varje gång sotaren skall rensa imkanalen om du inte kommer åt rökkanalen med mindre.Benno. skrev:[quote author=GreenTurtle link=1146635431/0#0 date=1146635431]Innan jag installerade min köksfläkt så hade jag en handduk uppstoppad i rökkanalen pga att det drog in så mycket kalluft! Nu lider jag av ångest efter jag installerat fläkten, tog jag bort handduken eller inte???
[/quote]
Man kommer ju åt den ovanifrån!!! Duger inte det?
Har letat efter handduken ifråga men hittar den inte. Kan dels bero på att det är SÅ mycket skräp och kartonger överallt eller så har jag helt sonika slängt den (om den inte sitter i rökkanalen vill säga :
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden