Hej!

Har precis köpt en ny lägenhet med ett kök som inte är i vår stil så nu ska allt ut  :)

Så här är planlösningen idag med tillägget att allt i verkligheten är risigt

• nu3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här har jag gjort en första skiss om hur det skulle kunna bli.

Längst till vänster vid diskhon ska det vara en diskmaskin.

Sen är det kyl+frys i högskåpet som här är tomt, samt i det andra högskåpet som är tomt tänkte vi oss ugn+micro.

Det känns inte som man kan variera ett parallellkök så himla mycket..?  Vi har en liknande lösning idag i nuvarande lghn och den funkar ju faktiskt helt ok så varför ändra på nåt som redan funkar :)

Just nu är vi inne på björk till luckor men vi får väl se var det slutar när allt är klart..

Den längre sidan är ca 300cm och den kortare med högskåp är 180cm

Alla idéer och synpunkter när det gäller planlösningen är varmt välkomna!

• sen3.JPG
    Skapa konto
Mycket bättre på "kyl/skfferi/ugn-sidan"! På andra sidan ser jag att du bytt ut ett överskåp med 80(?) bredd mot två 60(?). Du får därmed 20cm större luckor att slå huvet i :'(. För att få ut skåp över hela bredden, kan du ha 4 st. 50-skåp istället. Synd att dören inte är centrerad på kortväggen, då kunde du få rum med mer arbetsyta/avställningsyta vid ugnen.
/Ulle

Just ja, glömde bort.. de där 60 skåpen var väl inte tänkt att vara som de blev här, jag hittade dock inga 60-skåp i programmet med dubbla dörrar. Det var väl sådana vi hade tänkt oss (om det finns?) .. eller om det finns någon annan smart lösning förstås. Det är inte sådär jättemycket plats kvar för bordet efter diskmaskinen (~2m) så vi kanske tar bort ett överskåp och tar liten (45cm) diskmaskin för att få det lite luftigare.

Dörren sitter verkligen jättedumt där den är nu! Ut där är hallen med ytterdörren till vänster så den väggen är kanske bäst att låta vara kvar som den är.

Dörren borta vid kyl/frys går ut till vardagsrummet och tanken har slagit oss att kanske slå ut hela väggen from kyl/frys för att få en öppnare planlösning.. men jag vetisjutton hur det skulle se ut.. eller att alternativt ta bort halva väggen och ha någon bardiskliknande där.. men ja vet inte.. klurigt när man inte kan se slutresultatet i förväg.

Hej,

vilket ritverktyg har du använt? Ikeas ?

Ok tackar. Har testat deras ritverktyg förut men det ville inte starta. Ska ladda ner o testköra igen nu.

Nu har vi filat vidare på köket så nu ser det ut så här istället.

• ny1.JPG
    Skapa konto
Bild2

• ny2.JPG
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.