Tjena,
Håller på att planera en renovering av vårt gamla trista 80-tals kök.
Har tittat runt lite bland olika fabrikat och dess matrial i dörrar/lådfronter/etc.
Många kökstillverkar kör på temat höglansig folie. Tycker det ser mycket vackert ut, men frågan är hur kvaliten är jämfört med ett lackat kök? Nuvarande kök är plastfolie konstruktion och man kan lätt säga att det INTE åldrats med värdighet.
Om man t ex tittar på IKEA's utbud finns det ett par varienter som är lackerade/målade. Tror ni dessa har större chans att åldras med stil än de med plastfolie och dyl? Rent logiskt borde det vara bättre möjligheter att själv lacka/sprutmåla om en målad yta än en plastad. Går det överhuvud taget att laga ett folie-baserat kök?
Vilken variant tror ni är mest hållbar? Finns det andra för- och nackdelar med respektive matrial?
Tacksam för tips!
/Gustav