H
Hannu: Tack ska ni ha, både "slaskman" och "Ingenjören". Det får bli ett webb-köp från utlandet. -Hannu-
3 svar · 1,1k läst
Lavve
Lavve: [citat] Halloj halloy, Det finns sedan en tid tillbaka ett program som gör att du kan köra Windows-applikationer på en MAC. Programmet heter Darwine och kan gratis tankas hem här: http://darwine.opendarwin.org/ Tyvärr har jag aldrig jobbat med en MAC, och därmed aldrig detta program, men det verkar finnas en tydlig FAQ på sidan, och även en bra dokumentation och en Wiki om problem skulle
7 svar · 5,5k läst
C
chess: Både Myresjökök och Marbodal har såna skåp.Jag köpte på Marbodal men har inte lådorna längst ner.
2 svar · 2,1k läst
K
Kines: www.edurusab.com
3 svar · 2,1k läst
V
_Valle_: Verkligen ingen som vet hur prisgrupp 3 o 4 ser ut hos myresjökök ?  :'(
1 svar · 1,9k läst
G
greenbay: Du kanske kommer att märka att det inte finns något golv under skåpet! Det är bra att ha ett heltäckande skydd under maskinen, finns där du köper maskinen. Lycka till! Greenbay
1 svar · 1,5k läst
K
Karri: Hej! Efter mycket funderande har jag (velpottan) nästan bestämt mig för att ha glas som stänkskydd ovanför diskbänken. Min undran är hur pass mycket det speglar sig i den blanka ytan och om bänkbelysningen därigenom kan vara bländande. Någon på detta excellenta forum som har erfarenhet av detta?
0 svar · 776 läst
C
carren: Hejsan! Någon som har en aning om ifall IKEA möjlightvis kommer att komplettera sina sortering av bänkskivor med valnöt? Har hört att sten kommer till hösten, så de kanske tänker poppa till urvalet?
0 svar · 1,2k läst
B
Butan: Hej Finns det någon firma som saluför inbyggnadsskåp (högskåp) för diskmaskin + ugn helst också micro ovanför den men ej nödvändigt. Alla förslag på lösningar mottages varmt
0 svar · 3,7k läst
B
bryggare_bob: [citat] Skulle du kunna berätta lite mer? Vilkken modell blev det, hur upplever ni att använda den? etc...
27 svar · 15,6k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Vi hade tidigare en Bosch kombiugn som var minst 15 år när vi flyttade och fungerade perfekt! :)
7 svar · 12,1k läst
N
Newman: Testar med fix då, tack för hjälpen. :)
3 svar · 1,8k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Det var så lite! Hoppas det blir en bra lösning som kan passa er och ert kök. /FlitigaLisa
3 svar · 3,4k läst
B
bryggare_bob: Hej Jag undrar om det finns någon på forumet som använder en AGA spis som kunde delge sina erfarenheter?
0 svar · 1,4k läst
P
phulden: Nu har jag varit och köpt Bauhaus budgetvariant av teak skiva. 995 kr för 2m 800mm-skiva. Lite lustigt mått. Fast den är nog inte tänkt att användas till köket riktigt. Varför är den så billig då: - jo den är "bara" 26 mm - den består av ganska små stavar (spillbitar från tillverkning av finare skivor antagligen) - den har ganska mycket ytved vilket gör att den blir spräckligare,
8 svar · 13,1k läst
Spix
Spix: Jag vet att många som har rostfria vitvaror i köket får problem om något ska bytas ut mot ett annat märke eftersom den rostfria ytan ser olika ut. Hur är det med köksfläktar, bör man hålla sig till samma märke som övriga vitvaror eller har det ingen större betydelse?
5 svar · 2,8k läst
M
Maskot: Är också särskilt viktigt vid stenskivor urtagna för häll att det inte blir för tunt. Ju mindre avstånd, ju större risk för brott i stenen. Vi har 5 cm i framkant och det verkar funka. Blir inte heller för långt avstånd från bänkkant till platta.
5 svar · 8,4k läst
pinebar
pinebar: Hej! Förr var det i alla fall så att toppmatade tvättmaskiner var större inuti och höll bättre eftersom trumman på dem kan hängas upp i bägge ändarna. På en frontmatad hänger ju trumman mest i bakkanten och den snurrar ju en hel del.... Vill man stapla t.ex en torktumlare ovanpå tvättmaskinen så är ju en frontmatad nödvändigt. Så är det ju också om man vill ha den under en
1 svar · 6,2k läst
jessicaodanne
jessicaodanne: Någon som har erfarenheter av Hagakök? Är det bra kvalitet, prisvärt? Undrar oxå om någon vet om luckan Profil vit /målad ingår i prisgrupp 2-4?
0 svar · 3,2k läst
V
valter53: Det går att byta ut fläktdelen separat. Det är dock inte så billigt som en helt ny köksfläk. Prata med en ventilationsfirma. Jag tog bort min Minimaster och ersatte den med en ny köksfläkt och en ny värmeåtergivning. Det blev inte billigt, men komforten blev mycket bättre. PS. Någon som vill ha en begagnad Minimaster. DS.
1 svar · 5,3k läst
V
valter53: Har ett kök från Noblessa sedan 2 år med ett jalusiskåp. Inga problem med skåpet hitils (ta i spånskivan). Suverän plats för kaffebryggare, brödrost och vattenkokare då det fins eluttag i skåpet. Det man måste planera för är ett eluttag ovanför skåpet.
2 svar · 3,9k läst
Spix
Spix: Vilken typ av golv kommer ni ha och i vilken färg? Jag har sett ett sådant kök som du har med samma färger. De hade ett lite mörkare grönt kakel till det och det var (tro det eller ej) jäkligt snyggt. Jag tror man ska ha ordentliga kontraster till Ek. Jag hade kanske valt ett svart eller helvitt kakel om det inte blir för mörkt resp. inte passar med väggfärgen. En sak jag har fått
1 svar · 3,8k läst
Spix
Spix: Vi bygger också Eksjöhus kvadraten. Vi valde ett HTH kök i fullhöjd med Ekluckor i standardutförande. Senare ändrade vi oss och ville ha vitt. Vi åkte till HTH och tittade men hittade ingenting vi gillade och valde därför bort köket och fick någonstans mellan 40-50 tkr tillbaka för detta. På IKEA fastnade vi för Lidingö. Detta kök med fullutdragslådor, karusell i hörnet,
3 svar · 3,0k läst
J
-Johan-: Jag har sett att Epoq har en liknande lucka som är lackad. Den heter Shaker Vit och färgen verkar vara lite "bruten vit"
2 svar · 2,8k läst
M
Miina: Tack för hjälpen båda två! Jag har letat igenom i princip alla trådar här och även letat på google, men inte direkt hitta något hållbart argument för någondera. Igår var jag och hälsade på en vän med "tystgående" fläkt, inbyggd motor, och bestämde mig genast för en mellantaks motor. Inte för att det är viktigt för mig med en jätte tyst fläkt, men för att jag heller
3 svar · 2,7k läst
A
ankan35: Vi har bestämt oss för induktionshäll trots att så gott som alla våra kastruller måste bytas ut. Tror vi har en eller möjligen två som är magnetiska. Tycker att fördelarna med induktion uppväger detta, och vad kostar några kastruller i jämförelse med ett helt kök? Vi bestämde oss även för induktion pga att vi har katter, och de kan möjligen lyckas sätta på en vanlig häll med
4 svar · 4,8k läst
N
niclasella: Ring www.frigga.se och fråga efter en offert sen går ni till er lokala dalahemma så kommer de att ge samma pris som frigga eller billigare. Det kommer garanterat bli billigare en Sigro. Det blev våra vitvaror. Häls Niclas
14 svar · 4,1k läst
Spix
Spix: Den såg bra ut, ett klart alternativ. Någon som vet en kran som bräcker denna?
2 svar · 2,9k läst
jessicaodanne
jessicaodanne: Tänk på att om du köper en häll som är helt försänkbar så har den unika mått. Vilket innebär att om den går sönder så får du köpa helt nya bänkskívor om du inte kan hitta exakt samma häll. Ingen häll är den andra lik med hörnor o mått. Så det kan bli en väldigt dyr historia. Bara ett tips
2 svar · 593 läst
B
Blomman77: Vi letar efter en åf av Marbodals handtag & knoppar - gärna på nätet! Ngn som vet vad det kostar? Vi vill köpa: Gazza (borstad) x 7 st Skålen (---"---) x 6 st Oval (---"---) x 11 st Tack på förhand!
0 svar · 5,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.