Hej!

Vi köpte ett sprillans nytt kök av en svensk kökstillverkare. Men upptäckte efter en tid att alla luckor och lådors baksidor var dåligt lackade, det var som 120's sandpapper, slipdamm. Deras förklaring var att alla luckor har en A och B sida. Och att framsidan lackades sist.

Men jämnför man med andra tillverkare tex IKEA så är det samma kvalitet på både fram och baksida.

En lucklackare jag pratade med sa att han då aldrig skulle godkänna ngt liknande.

Hur ser era luckor ut på baksidan, är det samma kvalitet på fram och baksida?

Just för jag en dialog med tillverkaren av luckorna och vi får se vad vi kommer fram till.

Men vore intressant och höra om fler tillverkare har problem med knottriga baksidor.
 
Alla luckor som lackeras för hand, dvs av en människa och inte en maskin får alltid lite ryk på baksidan. Sen beror de ju på hur duktig han är.
Luckorna hos tex ikea lackas i en sprutautomat. Där ligger luckan helt plant mot en matta = inget ryk/knotter på baksidan.

Jag föredrar människa framför maskin. Mer levande resultat!!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.