fresve
fresve: Funkar bra här, har en huskvarna-häll. Den är till o med så tunn så hällen räcker inte ner till skåpstommarna när den ligger på bänkskivan.
4 svar · 10,9k läst
7
72209: Vi har precis flyttat in i ett hus där köket består utav ekstommar, obehandlade med vita släta luckor. Nu funderar vi på att budget renovera köket då det är ganska nytt , 2 år. Ska byta bänkar och kakel till svart och undrar nu om man kan brunsvart betsa stommar samt passbitarna då dem inte är behandlade??? På vilket sätt gör man det på bästa sätt som gör att det blir snyggt???
0 svar · 1,8k läst
K
Kurtivan: Problemen med diskmaskinen fortsätter och nu har jag kopplat om den till varmvatten. Kanske man skulle bygga ngt som tar in maskindiskmedel med varmvattnet in så att tankar och ventiler på vägen in får sig en rengöring. Ngn som har tips på hur man skulle kunna göra detta?
3 svar · 2,6k läst
johrtega
johrtega: Shaman, jag lovar att lägga ut bilder allt eftersom. Vi kör igång vecka 3. Svårt med väggarna... När vi renoverade köket för ett par år sedan (tog bort en vägg) hittade vi 20 lager tapeter, de längst in handmålade. Så visst vore det tidsenligt att köra med tapet. Ett annat alternativ kan vara liggande råspont. Viktigt hur som helst att det går i vitt romantisk stil för oss.
10 svar · 4,9k läst
·
H
Hildalill: För de som renoverar gamla bilar finns en uppsjö av hantverkare/eldsjälar som fixar ny teknik i gammal design. Finns det någon som gör likadant med köksutrustningar? :confused: Vi har en gammal spisfläkt från Elektrohelios som är perfekt för vårt 50-talskök. Tyvärr har lagren gett med sig och den låter numera mer än den "fläktar".
0 svar · 1,1k läst
K
Kalle_71: Tror det blir fult oavsett fog :D Smaken är som baken...
3 svar · 1,2k läst
·
Linska
Linska: [citat] Kunde inte säga det bättre!
13 svar · 7,1k läst
·
M
mafo1974: Hejsan, vi planerar att ha Massives Cucina Tarragon-serie i köket och det kommer dra iväg en del. Läste precis en tråd om inköp av Evoline Powerports i Tyskland för halva priset och det finns en del Cucina i brittiska webbshoppar. Frågan är ju bara hur kompatibla de är med avseende på volttal och uttag. Adaptrar är ju inte kul. Är det någon som beställt sina Tarragonarmaturer
0 svar · 2,4k läst
nattugglan11
nattugglan11: Ok, tackar, då blir det delat vid hällen, och gärna en paketlösningn inkl. montering.
4 svar · 1,3k läst
·
Irganox
Irganox: WHIRLPOOL AKR 804 IX Oh, denna hade jag verkligen kunnat tänka mig, men hittar den inte i sverige... Någon som vet nåt mer om denna skönhet?
2 svar · 2,7k läst
F
Farzan: [citat] Sån folieremsa finns också att köpa på Bauhaus ifall den inte följer med hällen (det gjorde den inte till min).
5 svar · 5,6k läst
åsanisse
åsanisse: Hej! Många köper högblanka vita eller svarta köksluckor men jag funderar på mörkröda sådana. Nu undrar jag om allt damm och fingeravtryck syns tydligt på högblankt? FInns det någon högblank färg där dammet syns mindre? Mobalpa har inte behandlat sina med något skydd. Är dessa bra ändå? Vore kul att höra era erfarenheter av alla sorters högblanka luckor. Gott Nytt /Åsanisse
0 svar · 2,1k läst
S
SteQve: Vart hittade ni klinker i turkost? Jag vill få söderhavsvatten-känsla i badrummet...men hittar inget klinker i rätt kulörer :(
6 svar · 7,7k läst
nattugglan11
nattugglan11: Oavsett vem som kaklar så måste man ju ha känsla för det, o göra det snyggt. Han misslyckades totalt, jag vet att han också hade brottom för han skulle resa bort, det gör mig bara mer förbannad, då tycker jag han skull vänta tills annat tillfälle för kaklingen eller bättre skicka en plattsättare på att göra jobbet, ...han är en klåpare som tror sig kunna göra allt själv, men
8 svar · 8,8k läst
·
SnickarNicke
SnickarNicke: Bra beskrivning, tack. Jag ska prova att göra lite fönsterbräder först. Jag såg programmet Äntligen hemma och det sg inte ut att vara så specielt svårt.. Han gjorde dem utan att armera skivorna, men det behöver jag göra eftersomjag inte har något att lägga dem på.
10 svar · 2,1k läst
N
Norea: nu har jag ringt ikea, och de gamla luckorna finns kvar. hurra!
11 svar · 2,3k läst
E
ekur: Var köper man laminatpolish?
4 svar · 5,6k läst
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: jag håller med pinebar om det där med almännyttan.Bra formulerat...Men sverige består till största delen av almännt nyttiga medborgare där smaken är just att lagom är bäst.Inte för högt och inte för lågt.Det praktiska får gå före. kör på 92 höjd såvida ni inte bor i en jordkällare eller nåt.
12 svar · 3,9k läst
M
-MH-: Ja, det räckte, blev en burk över, så det gick åt 3 liter lim. Ju mer man lutar kammen, desto mindre går det åt. Frågan är om det blev bra, men det får väl tiden utvisa. Nu sitter det uppe i alla fall, och det gick betydligt bättre i slutet än i början. :)
4 svar · 8,7k läst
D
Didde08: Ja det var en golvdiskmaskin. Oj har inte tittat så mycket då vi bara har tittat på lgh 2 ggr än så länge. Skall kolla om den går till varm eller kallvatten, samt om dt finns ett separat kran för den. Sedan får man väl införskaffa i ett droppskydd.
2 svar · 3,0k läst
F
fredwal: Köpte utan fasning, 1a kvalitet, blankvit. För 3 kvm inkl fix, fog, verktyg ca 2000. Klart prisvärt. Nu gäller bara att få upp det hela också..
7 svar · 5,8k läst
J
jakobnm: Vi köpte fyra tremetersskivor valnöt från Beijer nu i höst, c:a 3000kr styck. Två var helt OK, en var inte riktigt plan men fick duga medan den fjärde var rejält bucklig. Det upptäckte vi när vi redan börjat såga i den, men det var inget problem att byta. Slutsats: kolla noga varje skiva.
1 svar · 2,5k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Vår bänk är 73 cm djup, Helt underbart tycker också jag att de extra cm är. I vår bänk har vi en gasolhäll (samma mått som för en vanlig häll) som är indragen någon extra cm från kanten. Om man har en djupare bänk är det bra om det är högre avstånd än standard mellan bänkskivan och överskåpen. Man kommer då åt bättre längst in på bänken och slipper slå huvudet i
3 svar · 3,0k läst
J
JBa: Om du vill kapa hos någon firma, kan du ju kolla med tex K-rauta (i Södertälje kapar de även material som inte är köpt där) eller Beijer. Eller ett vanligt snickeri. Finns ett service minded snickeri i Södertälje jag anlitat.
6 svar · 3,9k läst
I
improwise: Är på gång att bygga ett helt nytt kök i ett rum som är 20 kvm, 4x5 meter, som även ska innehålla ett matbord. Står lite i valet och kvalet mellan ett traditionellt kök med matbordet i mitten och köket "utefter väggarna" eller den typen av kök man nu ser mkt i kataloger och kökstidningar, där man har en stor köksö som i princip innehåller all bänkyta, och så framför köksön
0 svar · 6,3k läst
M
-MH-: Det är säkert tretex du har, och innanför det har du råspont.
4 svar · 1,3k läst
Stringfellow Hawke
Stringfellow Hawke: Krasst: Kylens kompressor kommer gå mer än vanligt vilket betyder kortare livslängd.
3 svar · 2,2k läst
nattugglan11
nattugglan11: [citat] tack igen. undrar bara vad som är bästa lösningen, jag ser till priset och hållbarheten. gaffel tycker jag känns för riskabelt, gör ont bara o titta på en gaffelsågad bänk, tror inte det går att bryta isär en limning av spånten när det väl är limmad...utan att knäcka gaffeln. Så alternativet är helt isärsågad häll-lösning eller ett rent utsågat hål med skarv vid
6 svar · 2,1k läst
·
M
-MH-: Man tackar!
2 svar · 709 läst
M
2 svar · 709 läst
A
avindal: Detsamma, och lycka till!
3 svar · 918 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.