Jag var hemma hos en gammal kollega som hade två diskmaskiner inbyggda i sin köksbänk som var konstruerade som två draglådor som vilka andra i en köksbänk.

Har surfat runt lite men hittar inga, någon som vet vilka jag menar?

Stort tack!

Kul idé. Är det någon som har en hemma? Är det bra? Kostnad?

Dom verkar väldigt dyra om man jämför, men min gamla kollega var väldigt nöjd, hon hade två singlar som två skjutlådor vid diskhon så hon slapp böja sig ner och packa maskinen.

Jag har en sån dubbel.
Det är suveränt att alltid ha en ledig diskmaskin. Ingenting blir stående på bänken. Den övre används flitigast, om båda är tomma är det naturligt att fylla den översta först. Den undre lådan låter också lite mer än den övre.
På minussidan finns begränsning i storlek på det som ska diskas. Har man jättestora tallrikar så får de helt enkelt inte plats på höjden.

Jag har också en dubbel. Är helnöjd. Maskinen är väldigt tyst, diskar alltid rent, enkel att plocka i och ur.

Har haft ett problem, den slutade att tömma ut vattnet, anmälde till servicefirman och de kom om ett par dagar, hade med sig diverse reservdelar bl.a. ny pumpmotor som de bytte ut. Men det var inte den som det var fel på, det var en olivkärna i en ledning. Pumpmotorn som de bytt ut fick jag behålla för ev. framtida problem. Allt gick på garantin trots att det inte var ett garantifel. Mycket bra, dessutom är det 5 års garanti som standard.

Glömde en sak ovan.

En dubbel är i verkligheten två maskiner i en, så när olivkärnan satt stopp i den övre lådan så fungerade den undre utan anmärkning.

Dyr, ja i klass med en Mile, jag betalade ca 12000 kr för 2½ år sedan.

Vi har ett antal sådana på jobb, och de är verkligen praktiska, men de verkar inte hålla så bra. Av de 6 som vi har är för tillfället 2 trasiga och 1 är lite lös i utdraget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.