Hur smart är det egentligen att använda 60cm breda överskåp? Känns som de kommer kanske bli ett problem.. Någon som har erfarenhet av 60cm breda överskåp?
Annars kanske man skulle ta att använda horisontella skåp kanske. Någon som vet någon tillverkare som säljer 60x50cm överskåp?

JF. skrev:
Hur smart är det egentligen att använda 60cm breda överskåp? Känns som de kommer kanske bli ett problem.. Någon som har erfarenhet av 60cm breda överskåp?
Erfarenhet? ja, har slagit huvet i en 60cm öppen skåpsdörr några gånger :). Sen dess föredrar jag 80-skåp med 40+40 dörrar :). Det är också lättare att utnyttja plats på en 80 skåphylla än på en 60 hylla när man ska in med talrikar och annat. Samma gäller för underskåp om man ska ha några. Inga stora skåpdörrar som ska svängas 60cm utåt när man öppnar.
Tänk på att överskåp behöver inte linjera med underskåpen - det ser fint på ritningar men syns ej i verkligheten då det finns lådor och annat där nere och man tänker inte alls på paralella linjer från golv till tak :).
gaia

Jag håller med ovanstående talare, men vill tillägga att man ibland kan hitta 60-skåp med 2 st 30-dörrar. Men jag skulle nog köra på hela 60-dörrar eller 80/40 skåp - vilket ställer till det med fläktskåpsbredder...

Är det inte det ena är det det andra...

Tycker din plan är fin!

Jag har nog snöat in på att överskåp och underskåp ska linjera, vilket leder till vissa problem har jag märkt ;) Ska kika på 40/40 dörrar som ni föreslår, kanske är de som får bli lösningen.
Annars skulle de vara schysst om de fanns överskåp som var 60breda och säg 50 höga som har lucköppningen uppåt, skulle man kunna placera 2 på höjden.

Moix: Kul att du gillar förslaget :)

Här kommer en idé till, men gör man på de här viset så slipper jag bila upp golvet och flytta vatten och avlopp, vilket skulle vara rätt skönt att slippa.
Bättre sämre tycker ni?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.