M
Moltas: [citat] Lyter en gammal tråd..... Vårat badrum är 2,7*1,7m. Spännvidden för golvbjälkarna är 2,7m och de är 45*195. Vi skall lägga vattenburen värme och önskar få så låg bygghöjd som möjligt och vill därför helst lägga rören i plåtar mellan bjälkarna. 1. Finns det plåtar för 300cc bjälkar? 2. Är det ett problem att använda plåtar då de utgör ett hinder för att
7 svar · 14,5k läst
O
oskis 123: Prova oljebets. En tillverkare heter Zar och har även lack som passar.
1 svar · 1,2k läst
L
Lmob: siemens har jag inte tänkt på. hur är dom i kvaliten jämfört med husqvarna tex. det är ju bättre pris och så är ju ugnen större köpte ni till teleskopskenor..
6 svar · 1,8k läst
nattugglan11
nattugglan11: Se till att ni har utrymme för porslin osv. Det går före "luftigheten" , så skippa dessa larviga smala väggskåp som inte rymmer mer än några glas, speciellt när ni vill ha öppet vid fläktkåpan vilket jag förstår, det är väldigt trevligt/snyggt. Luftighet kan man få verkligen om man har rätt färgval, ljusa golv, ljusa väggar o ljusa köksskåp/bänkar. Det gör nog mer
3 svar · 1,3k läst
·
G
Grizzly-Pig: Tack för tipset, continue! Jag har pillat isär toppkåpan och kortslutit 4:an och 3:an. 220 v går till kompressorn men tyvärr startar inte eländet. Det är nog den som gett upp. Det där med att bryta strömmen var en bra idé med tanke på att de kör 220v som styrspänning i kretskortet... Det visste jag inte innan.
2 svar · 5,7k läst
nattugglan11
nattugglan11: Superbra värdefull info Tessok! tack!
5 svar · 7,5k läst
·
5.2 racing
5.2 racing: Klarlack.
8 svar · 2,1k läst
M
Mellanbarn: [citat] Eller byta ut något annat skåp från 40 till 50 också. Men vill ni absolut ha lådor hela vägen så behövs nog passbiten mot väggen för att kunna dra ut lådorna.
6 svar · 983 läst
S
Sailorman: Vi har en rostfri som funkar på induktionshäll, antagligen med någon kärna i botten som fixar det magnetiska. Kommer inte ihåg var vi köpte den med det var på en "kaffe" affär i Stockholm. Har för övrigt 3 mockabryggare till båten nu:-)
1 svar · 1,7k läst
jeppeknaster
jeppeknaster: brukar resonera som så att ju mer förvaringsutrymme man har desto mer skit samlar man på sig. Titta bara på alla som har dubbelgarage, bilen står i ena delen och resten är fyllt med skrot som KAN vara bra att ha nån gång... :) Köp bara det ni VERKLIGEN behöver och försök hålla väggarna så rena som möjligt beroende på kökets utformning. Ser inte kul ut i kök där alla väggar
5 svar · 1,5k läst
Z
zephir: Jag fick nedanstående utmärkta beskrivning kl.8.20 på måndag morgon, bravo LG. Montering av laminatkantlist Nymontering: * Lim: Lösningsmedelsbaserat Kontaktlim * Stryk lim på spånskivan en gång * Stryk lim på laminatlisten * Stryk lim på spånskivan en gång till * Vänta 15 – 20 minuter * Tryck fast listen på skivan, tips: med hjälp av en träbit som du trycker på listen och
2 svar · 4,1k läst
F
fredwal: pope70: haha, du har rätt, det är första köksrenoveringen och jag gör väl alla misstag man kan göra. Tur att det finns kunniga personer som du på det här forumet.
5 svar · 2,4k läst
stiga
stiga: En oturlig smäll på kanten på en härdad skiva gör att den spricker direkt. Dessutom rätt dyrt. Du kan annars välja på 4 och 6mm med eller utan folie från Lacobel. Väljer du med folie så hänger iaf bitarna fast i något om du skulle veva sönder den. Törs inte svara på vad som gäller om du har gashäll, då kan det vara härdat som gäller. Elhäll = inga problem.
4 svar · 5,6k läst
stiga
stiga: Om nuvarande skiva är 600 så skaffa en sådan igen. Inte snyggt om utsticket blir för stort. Nu vet jag ju inte om du redan köpt skivor men IKEA är inte alltid billigast på laminat. Jag kollade HTH och de stod sig mkt bra i konkurrens med IKEA och sannolikheten att grannen hade en exakt likadan skiva minskar iaf med några 100%. :)
8 svar · 4,3k läst
stiga
stiga: Bra val. Du kommer INTE att ångra dig. Det finns liksom inget annat om man en gång haft induktion. Man förstår inte ens varför det säljs något annat när man väl har en.
12 svar · 2,0k läst
stiga
stiga: Många fina är uppräknade. Vola har väl också en del om du vill tänja på plånboken. Om inte så skulle jag rekommendera något från Oras med deras elektroniska diskmaskinsavstängning. Kalasfunktion!
5 svar · 1,6k läst
B
Blombäck: 4 mm Härdat 3330mm*630mm Tapet bakom silicon nere kakelist uptill Rostfri 800 kr hemma i köket levererad=) Köpt från lokal handlare, ÅströmsGlas Kalix
9 svar · 3,6k läst
A
avindal: Jag skarvade IKEA-laminatbänkskivor (PRÄGEL) och fogade med silicon. Blev ganska bra, skarven syns lite, men det duger för stunden. Funderar på att foga om det med hårdare silicon.
4 svar · 2,7k läst
T
tjaboo: Har ingen diskmaskinskran e.d. under/på sidan av skåpet menmen, tack för svaren.
3 svar · 1,9k läst
K
krokko: Tack för svar!! Ngt speciellt lack jag borde ha, om jag skulle lacka en vanlig tapet??
6 svar · 11,2k läst
S
snickar_lasse: Går att montera ett kraftigare kallrasskydd längre upp,horisontellt.
2 svar · 2,7k läst
V
verktygsgurun: Finns alulister som är avsedda för ändamålet. En list i botten och en list i toppen. Hör med din glasmästare om han kan ordna listen.
3 svar · 7,6k läst
·
F
Farzan: [citat] Den enklare heter Metabox och den med fullutdrag Tandembox. De som IKEA säljer är Tandembox (det står Tandembox Plus på dem, vet inte vad "plus" innebär). Köper man Sentens-kök från Electrolux Home är Metabox standard och Tandembox kostar extra.
5 svar · 2,8k läst
_pernilla
_pernilla: Stenfirman Bror Törner, vet dock inte om dom kommer ut på plats. Men kolla med stenhuggerierna om dom kan kapa om du kommer in med skivan (under förutsättning att du får lös den ;)) Stenfirma Bror Törner AB Norr Mälarstrands Kajplatser 464 11220 STOCKHOLM 08 - 651 75 90 www.stenfirmatorner.se
13 svar · 12,7k läst
·
kimpo
kimpo: Ett längre avloppsrör
1 svar · 1,9k läst
M
Mäster: Nej, inte tillhands just nu, men kanalen Ernst figurerade i borde ha, det var inte sommartorpet, utan , ja, vad hette det ?(tror dom kaklade hela väggen , runt dörr å allt.)
4 svar · 3,2k läst
Consensus
Consensus: IKEAs fungerar för 2-3 håltagningar, sedan blir den slö eller drar snett.
1 svar · 4,4k läst
M
malinahlen: I Gefle Dagblad häromdagen var det ett inredningsreportage där familjen monterat en jättestor diskho. Den var tydligen otroligt bra. Spana in länken, klicka på Bildextra och bild nummer 5.http://gd.se/nyheter/byggabo/1.371458
69 svar · 31,1k läst
·
pinebar
pinebar: Jag är nu nästan alldeles klar med mitt lilla klassiska skafferi med ventil. Det är byggt av ett vanligt högskåp och har en vanlig lucka. Men när jag nu ska täta luckan upptäckte jag att de vanliga tätningslister som jag har som är 2- 3,5 mm är lite för tjocka. Jag skulle behöva någon sorts tätningslist som är 1 - 1,5 mm tjock. Någon som vet var man kan köpa det?
11 svar · 8,4k läst
K
krukan: Bara en tanke, varför måste ni har vasken vid fönstret? Hur mycket handdiskar man nuförtiden, vore det inte trevligare med en ren bänkskiva där man bakar, hackar, skivar, lagar maten på? Jag kan tycka att det är lite konstigt att ge platsen med bäst ljus och vackrast utsikt till staplad smutsdisk:rolleyes: Det är ju bra om man har nära mellan vasken och diskmaskinen, men diskmaskinen
11 svar · 3,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.