Hej på er kunniga..

Jag köpte för ca 1,5 år sedan en Whirlpool diskmaskin från Ikea, då jag renoverade min lägenhet. Den har fungerat klockrent fram till igår. Då plötsligt ville den inte starta programmet helt enkelt.

Elektroniken verkar fungera, alla lampor lyser som de skall. Det är bara det att när jag stänger luckan, då händer inget, istället för att den då sätter igång. Mycket mystiskt, då fungerade utmärkt igår. Det enda jag gjorde var att tömma den rena disken och fylla den med ny.

Sedan kontrollerade jag filtret idag, vilket såg bra ut. Men, när jag öppnade locket till där man ska fylla i saltet, då kom det vatten! :eek:

Inte mycket vatten, men det rann ut lite därifrån. Och där ska det väl inte finnas vatten alls, eller? Där fyller jag ju saltet??

Någon som har en aning om vad som hänt och varför? Jag har tänkt ringa dit en servicetekniker, men jag vill ju helst säkerställa att det verkligen inte är något jag kan fixa själv..

Någon som vet?

Jo, det ska finnas vatten där saltet är. Hur ska det annars kunna verka/flöda?

Om maskinen har en "Avbryt" funktion kan det vara idé att försöka starta ett program och sedan avbryta det, kan vara så att något program gått igång men strömmen brutits.

Vad som hänt annars är att du köpt en Whirlpool.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.