Kök
Mariangel: [citat] Nej, det är intedning som inte verkar finnas alls, väldigt konstiga hörnskåp.
Claes Sörmland: Mellan 7 500 och 15 000 kr gissar jag. Eftersom det är ett småjobb med så liten avans så vill rörmokare helst inte ta det utan att sälja blandare o s v. Då blir det det övre priset när material kan faktureras. Av det skälet görs många sådana här jobb av småfixarfirmor.
Paul-Staffanstorp: Skär bort allt gammalt gips med en multimaskin och fäll in ny gips på hela sträckan så får du garanterat det bästa slutresultatet... ingenting att snåla med och lättare att fälla in hela bitar gips.
Ögonfröjd: Ser ut som en lucka som Novaflex.se har se bifogat. De kan måla i valfri ncs. Då kan du gå till en färghandel med en befintlig lucka för att ta reda på kulören. [bild]
Pappa1986: Hej Jag har byggt 2 egna kåpor. I båda använde jag reglar för att bygga. Det byggdes lite efterhand när vi byggde. Inga mått eller skisser, bilder ska jag kunna leta fram, men bara bygg så löser sig allt eftersom. [bild] [bild]
MultiMan: https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-lossa-filtret-pa-gammal-koeksflaekt-och-hur-byta-kolfilterkassett.498304/
Petrann: [citat] Jag har en om det fortfarande är aktuellt. Hör av dig om du är intresserad.
Demmpa: Skaffa specialverktyget, nr 6 Dra loss ratten lossa insatsen, rengör & smörj eller byt insatsen, nr 18 https://www.rinkabyror.se/varumarke/fm-mattsson/artikel/fmm-stralsamlarhylsa-m22-inv-6/?show=artgrp
HusägareLk: "Laminat" är nog bara ytskiktet, vad är det för stomme i materialet? Om det är före-detta-trä typ mdf eller spånskiva är blir det tyvärr så om det kommer in fukt inuti. Reklamera :)
Blomman96: Tack! Men har undersökt spolarmen och den är hel.
Elin Eiderbrant: Tusen tack! JA - vi är säkra, var pluggat med isolering och betong innan 😉
tergo: hyllan är skruvad utifrån ser ut som att det är två skåp som satts ihop kolla gångjärnet på första bilden sitter inte riktigt som det skall i luckan
Karin Svensson5: [citat] Vad bra att ni behåller inredningen! Jag förutsätter att ni även behåller diskbänken, det går inte att köpa en diskbänk i tjock plåt och med en sarg runt kanten längre. Mitt tips är att om man upplever att skåpen är slitna och ofräscha på insidan så kan man måla dem med högblank färg. Efter målning så känns de som nya.
Jiji: [citat] Jag förstår precis, det är ju den dagen man är ledig och har tid att fundera på diskbänkar. 🤩
Husetmittisverige: Stort tack för er input.. ska höra med firman imorn
anders07: [citat] Nu är lådan reparerad med epoxy och smältklammer och det verkar fungera bra. Den ser ut som Frankensteins monsters brorsa med alla klammer, men håller ihop!
BirgitS: Det ser ut som vita släta luckor och det har ju varenda kökstillverkare. Stora handtag var populärt för ungefär 15 år sen så det säger inget heller. Det ser inte ut att vara ett budgetkök i och med att det finns två smala lådor ovanpå breda lådor. Ibland kan tillverkaren ha sitt namn på sidan av lådorna. Tillägg: Fast med tanke på hur snett fronterna sitter kanske det är budget
Yruf: Har exakt samma fläkt och bekymmer. Har du kommit vidare?
Anonymiserad 405730: [citat] Laga Vägg ifrån Finja är en bra produkt till sådant här..
Krabban55: Hej! Första inlägget på detta forum. Har dock läst många trådar tidigare och lärt mig väldigt mycket. Jag hjälper en bekant med köksfläkten och undrar hur vi ska göra med kolfilterpatronen. Det verkar som om den förra ägaren aldrig monterade dit den. Fläkten är en Cylinda Sunda och den sitter monterad under ett skåp. Skåpet är dock lite för lågt för att få dit patronen
Kardan79: [citat] Du har inte möjligen en bild? Jag förstår inte vad det är för skenor som avses. Sitter fästena på plats så du kan haka fast fronten? Om ja, kolla efter 1 eller 2 hål på varje sida av luckan (I höjd med de lägre fästena). På flera ikeamodeller finns det där en skruv man vrider på för att låsa fast fronten.
Densvenske93: Hej! Har snart fått upp hela epoq köket. Varit en pärs till och från med dåliga beskrivningar. Nu har jag ett nytt problem : Har ett högskåp vi har köpt belysning till. I högskåpet har vi bara lådor och till detta har jag fått en ledlist och en skena för denna. Men eftersom det är lådor går dessa lådor i botten på skåpet. Någon som har en bra ide på lösning där belysningen
hpsåsen: Hallå, jag håller på att renovera ett gammalt torp som jag hade velat ha en gasspis likt denna [bild] är det någon här i forumet som gjort om en vedspis eller har tips på vart man skulle kunna köpa gashällar att montera i plattorna? mvh H-P
BirgitS: Det blir säkert fint! De 10 ovanför fick jag fram genom att jämföra vinkylens höjd med nischens höjd i din bild.
Svante Svenson: Jag har inte monterat det, men väger fördelarna upp nackdelarna? Initialt tänkte jag att man slipper slabb iom självhäftande, men du behöver ändå foga så det blir ju ändå en del slabb. En nackdel jag kommer på är att underlaget måste vara helt perfekt. Med vanligt kakel är det inte riktigt lika noga eftersom du har ett lager mellan kaklet och underlaget i form av fixen, trycker du
Matti_75: Beroende på bad det är för sten så kan du såga med sänksåg och skena. En bra diamantklinga är ett måste.
Derbyboy: ja naturligtvis ska de linjera med övriga handtag, dvs kyl ska linjera med frys. I övrigt har vi bara handtag på diskmaskin.