Hej. Någon som känner igen denna blandare? Misstänker att packningen behöver bytas. Det går väldigt trögt att öppna o stänga kranen. Dottern har nyligen köpt lgh, vi tror att köket är renoverat på 2010-talet men vet tyvärr inte vad detta är för märke eller modell. Tacksam för tips 🙏😀

• Kromfärgad köksblandare med en enkel spak, sedd framifrån. Monterad mot vit kakel och träliknande bänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kromfärgad köksblandare monterad på en diskbänk, mot en vit kakelvägg. Blandarens handtag står rakt ut.
    Skapa konto
  • Köksblandare i stål med vägg i kakel. Kranen har enkel spak och sitter vid en rostfri diskbänk, en grön flaskas etikett syns i bakgrunden.
    Skapa konto
Ser ut som en FFM

P Putte 9497 skrev:
Ser ut som en FFM
Grymt! Tackar:)
Ja efter lite googlande ser jag att det kan vara en FM Mattsson 4000 serien. Nu ska jag bara hitta rätt reservdelar o fixa. Tack igen 🙏 😀

K KajjanB skrev:
Grymt! Tackar:)
Ja efter lite googlande ser jag att det kan vara en FM Mattsson 4000 serien. Nu ska jag bara hitta rätt reservdelar o fixa. Tack igen 🙏 😀
Hej
Nej det är en Mora.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
B Björkskär skrev:
Hej
Nej det är en Mora.
Aha tack. Mora - FMM: 2-1. Går till rörmokaren

Tack för snabba svar :) Det är en Mora Temp har jag nu lärt mig. Nu ska vi bara bestämma oss för om vi ska investera i reservdelar eller ny blandare

Ja du.. det blir nog att investera i en ny blandare då dom slutat tillverka reservdelar till denna modell om du inte får tag på nån som har "någon undanstoppad"

film som ev kan vara till hjälp om du får tag i delar

V Vector skrev:
Ja du.. det blir nog att investera i en ny blandare då dom slutat tillverka reservdelar till denna modell om du inte får tag på nån som har "någon undanstoppad"
Enligt killen på Bauhaus Sickla hade de slut f.n. men denna från Clas O skulle passa.

• Ventilhylsa O20 ESS Mora Temp från Clas Ohlson, visas med text och köpknapp på mobilen.
    Skapa konto
V Vector skrev:
Ja du hade rätt Vector. Reservdelarna visade sig vara slut överallt och Mora Armatur tillverkar inga fler. Kommer bli fint med en ny blandare :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.