Hej, jag står och planerar nya köket.
Kommer ha väggskåp ovanför hällen och skulle gärna vilja ha maximalt med förvaring ovanför bänkskivan dvs. Helst ingen fläkt där. Har kikat lite på ikeas häll fördelaktig med inbyggd fläkt. Trot ni man kommer få torka os/fett från väggskåpen varannan dag eller gör den sitt jobb tillräckligt?

V Viktorba skrev:
Hej, jag står och planerar nya köket.
Kommer ha väggskåp ovanför hällen och skulle gärna vilja ha maximalt med förvaring ovanför bänkskivan dvs. Helst ingen fläkt där. Har kikat lite på ikeas häll fördelaktig med inbyggd fläkt. Trot ni man kommer få torka os/fett från väggskåpen varannan dag eller gör den sitt jobb tillräckligt?

Eller hade ni istället valt en vanlig induktionshäll och köra med deras UNDERVERK-fläkt och offrat platsen i skåpet?

BirgitS
Eftersom jag tycker att förvaring i bänkskåpet med hällen är minst lika viktigt som förvaring i överskåpet ovanför hällen så skulle jag välja en fläkt i överskåpet. Men om just Underverk är en bra fläkt vet jag inte, jag känner mig tveksam till fläktar som inte går ut mer över hällen, det känns som att det är risk för att ånga och fett går framför överskåpet. Underverk har ju inte jättebra recensioner.

Bästa är att dra ut fläkten genom yttervägg.

Persson88 Persson88 skrev:
Bästa är att dra ut fläkten genom yttervägg.
Det gör jag ju oavsett

V Viktorba skrev:
Det gör jag ju oavsett
Jag har en spis med inbyggd fläkt och är väldigt nöjd, det tar lite plats i skåpen för att komma till ytterväggen men jag drog mitt rör högst upp i ett hörnskåp och det utrymmet används inte.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.