Jag har köpt en Siemens häll med inbyggd fläkt. Jag skall nu dra rör genom golvet, men behöver kunna förskjuta rördragningen, som består av fyrkantsrör, ca 5-10 cm i sidled.

Lösningen jag ser framför mig skulle vara böjar i 15 grader. Men Siemens har inte sådant i sitt sortiment. Däremot har jag sett det från Eico. Se följande länk

https://www.elgiganten.se/product/v...e=1&gbraid=0AAAAAD7WKV-0IHERxZZPs9jqx30D2Txfx

Jag får inga svar av vare sig eico eller siemens ifall deras rör är kompatibla med varandra.

Är det någon på forumet som vet/har erfarenhet av detta?

Stort tack på förhand

E ekb937 skrev:
Jag har köpt en Siemens häll med inbyggd fläkt. Jag skall nu dra rör genom golvet, men behöver kunna förskjuta rördragningen, som består av fyrkantsrör, ca 5-10 cm i sidled.

Lösningen jag ser framför mig skulle vara böjar i 15 grader. Men Siemens har inte sådant i sitt sortiment. Däremot har jag sett det från Eico. Se följande länk

[länk]

Jag får inga svar av vare sig eico eller siemens ifall deras rör är kompatibla med varandra.

Är det någon på forumet som vet/har erfarenhet av detta?

Stort tack på förhand
Är det ingen i forumet som behövt förskjuta sina fyrkantsrör?
Jag har ett alternativ också och det är följande flexrör från EICO, men frågan där är också om de storleksmässigt passar med Siemens anslutningsdelar. Någon som har erfarenhet av det?

• Eico flex 4503 flexibelt vit fyrkantsrör för köksfläkt, visat med artikelnummer och pris på en webbsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart Siemens HZ9VDSS1 fläktkanal, platt och rak, med hål för montering, visas på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur rimmar de där med kravet på att imkanaler ska vara gjorda av ett obrännbart material?

useless useless skrev:
Hur rimmar de där med kravet på att imkanaler ska vara gjorda av ett obrännbart material?
Detta är bara för dragning i bänkskåpen, man får ej bygga in i vägg eller bjälklag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.