Jag har köpt en Siemens häll med inbyggd fläkt. Jag skall nu dra rör genom golvet, men behöver kunna förskjuta rördragningen, som består av fyrkantsrör, ca 5-10 cm i sidled.
Lösningen jag ser framför mig skulle vara böjar i 15 grader. Men Siemens har inte sådant i sitt sortiment. Däremot har jag sett det från Eico. Se följande länk
https://www.elgiganten.se/product/v...e=1&gbraid=0AAAAAD7WKV-0IHERxZZPs9jqx30D2Txfx
Jag får inga svar av vare sig eico eller siemens ifall deras rör är kompatibla med varandra.
Är det någon på forumet som vet/har erfarenhet av detta?
Stort tack på förhand
Lösningen jag ser framför mig skulle vara böjar i 15 grader. Men Siemens har inte sådant i sitt sortiment. Däremot har jag sett det från Eico. Se följande länk
https://www.elgiganten.se/product/v...e=1&gbraid=0AAAAAD7WKV-0IHERxZZPs9jqx30D2Txfx
Jag får inga svar av vare sig eico eller siemens ifall deras rör är kompatibla med varandra.
Är det någon på forumet som vet/har erfarenhet av detta?
Stort tack på förhand
Är det ingen i forumet som behövt förskjuta sina fyrkantsrör?E ekb937 skrev:Jag har köpt en Siemens häll med inbyggd fläkt. Jag skall nu dra rör genom golvet, men behöver kunna förskjuta rördragningen, som består av fyrkantsrör, ca 5-10 cm i sidled.
Lösningen jag ser framför mig skulle vara böjar i 15 grader. Men Siemens har inte sådant i sitt sortiment. Däremot har jag sett det från Eico. Se följande länk
[länk]
Jag får inga svar av vare sig eico eller siemens ifall deras rör är kompatibla med varandra.
Är det någon på forumet som vet/har erfarenhet av detta?
Stort tack på förhand
Jag har ett alternativ också och det är följande flexrör från EICO, men frågan där är också om de storleksmässigt passar med Siemens anslutningsdelar. Någon som har erfarenhet av det?
Klicka här för att svara

