10 380 läst ·
17 svar
10k läst
17 svar
Platsbyggt kök på gammalt vis
Tack för svar och bilder! Precis sådär var det jag avsåg. Om det är massiv skiva eller masonit i sidorna spelar egentligen ingen roll som mitt kök ser ut kommer det heller knappt synas.
Om det är hela skivor eller reglat kommer antagligen inte heller spela någon större roll för underskåpen då det antagligen uteslutande kommer bli lådor där. Men fronten med en sammanhängande yta istället för separata skåp upplever jag ger en känsla att det är mer anpassat till rummet, även om det inte behöver vara fallet. Å andra sidan innebär det ju också att det blir mycket svårare att anpassa köket i framtiden.
Himelekök verkar väldigt duktiga! De gav också ett väldigt gott första intryck.
Jag hoppas på leverans av golv till det andra skadade rummet i veckan, där datorn normalt står. Det är inget kul och går långsamt att försöka cada på bärbara datorn med dess förhållandevis lilla och lågupplösta skärmen. När det finns en cad är det lättare att beskriva för tillverkarna hur jag tänker.
Om det är hela skivor eller reglat kommer antagligen inte heller spela någon större roll för underskåpen då det antagligen uteslutande kommer bli lådor där. Men fronten med en sammanhängande yta istället för separata skåp upplever jag ger en känsla att det är mer anpassat till rummet, även om det inte behöver vara fallet. Å andra sidan innebär det ju också att det blir mycket svårare att anpassa köket i framtiden.
Himelekök verkar väldigt duktiga! De gav också ett väldigt gott första intryck.
Jag hoppas på leverans av golv till det andra skadade rummet i veckan, där datorn normalt står. Det är inget kul och går långsamt att försöka cada på bärbara datorn med dess förhållandevis lilla och lågupplösta skärmen. När det finns en cad är det lättare att beskriva för tillverkarna hur jag tänker.
Hemmakatten skrev:
2006, jag vet, det är många år sedan, beställde jag kök, bokhyllor, garderober, badrum, tvättstuga, arbetsrum mm från Himle Kök. De var helt suveräna. Möbelsnickare som byggde allt som man ville ha det till mycket rimliga priser. Bodde i Sthlmsområdet, bilade ner till Träslövsläge på västkusten, spenderade en dag på att gå igenim mina ritningar. Sålde huset 2018 och all inredning var i perfekt skick.
De har numera nya ägare. Men bygger fortfarande utifrån egna ritningar. Ta kontakt med de, himlekok.se.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden