E
emigrating: Jag har själv aldrig märkt av problem med bestick under induktionshällen. Verkar som om detta är ganska normalt nu för tiden och jag vill väl tro att hällarna är isolerade i botten, för att inte nämna att magnetismen är relativt riktad från en ind.häll.
5 svar · 6,2k läst
B
byggankan: Jo vi hade egentligen bestämt oss för att ha granit just för beständigheten. Men sen så kommer vi att ha köksluckor i en kall ljusgrå färg, kakel i en annan grå ton, golv med svart klinkers, svarta vitvaror och vita väggar så då tyckte vi att vi behövde något som ger ett lite varmare intryck. Visserligen gillar vi båda två det kalla, men vi tror att vi lessnar på det. Sen så
4 svar · 5,3k läst
M
MickeD: Det var därför jag frågade, har lite svårt att veta om det spelar någon roll eller inte. Det lär som du säger knappast synas, och 2mm är väl för liten lutning för att medföra praktiska konsekvenser. Så, nä, saknar nog betydelse.:-) Kamilenski, inga justerbara ben här
6 svar · 5,8k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Beroende lite på hur det ser ut med olika saker så maximalt två dagar. Kan också med lite flyt klara sig på en dag om ingen samordning och inga bänkskivor, takanslutningar och liknande är med i det hela. MAX: 10000:- inkl. moms... och det är högt räknat.
1 svar · 3,6k läst
F
fn76: Betong Design har sin tillverkning i Skåne. Deras bänkar är mycket fina, ytan känns lika slät som på granit. De har tagit fram en speciell ytbehandling som ska tåla mycket, mycket mer än en träbänkskiva.
5 svar · 2,4k läst
F
fn76: Hällen använder sig av två faser och ugnen av en. Till ugnen sätter du ett vanligt jordat uttag (enkeluttag) som klarar 16A. Till hällen fäller du in en kopplingsdosa alt. apparatdosa, hör med elektrikern. Hällen kopplas in fast och ett täcklock monteras sedan. Du använder samma jord och nolla så du behöver inte ha separata ledningar ända till centralen.
3 svar · 2,6k läst
M
Modino: Jo, den tanken har slagit mig också. Jag skall ta upp den frågeställningen med honom!
8 svar · 1,6k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: HTH´s nya med platta paket är ganska nytt så det kommer säkert att utökas efterhand... Prismässigt är de helt klart konkurrenskraftigt mot Ikea...
6 svar · 2,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: När det är laminat borde man ha det eftersom risken finns att spånet sväller om det kommer in vatten där.
4 svar · 1,6k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Würth limtätmassa är också väldigt bra ! Både till detta och för att skarva bänkskivor med.
2 svar · 4,2k läst
T
Tessok: Mattslipad grå Bohus bör också impregneras för att få fram "färgen" i stenen samtidigt som den blir okänslig för fläckar. All sten som inte är blankpolerad får en "grå" slöja som försvinner när man impregnerar den. Det är en permanent behandling och fungerar till och med i utomhusmiljö. AKEMI´s stenimpregnering är livsmedelsgodkänd. Att man slipper fläckar i stenen är
14 svar · 5,6k läst
·
R
rope666: Då maskinen forstsätter att pumpa ut vatten trots luckan är öppen tyder det på att översvämmningsskyddet är aktiverat. Vanligt är en frigolit flotör i botten på maskinen.
2 svar · 9,5k läst
A
alacs: Har inte heller blindlåda, utan fronten på den utdragbara lådan går ända upp. Jag har lådor i hela köket i underskåpen, så på diskbänksskåpet har jag satt ihop de tre lådorna som eg utgör fronten på övriga lådskåp. Tycker oxå att lådskåp är kanon! Ska precis bygga nytt kök i nytt hus, och det är inte så himla mycket från nuvarande kök jag känner att jag behöver ändra
25 svar · 13,3k läst
B
BqNk: Jag har inga bilder just nu men det går nog å vaska fram! :) Just nu har jag till exempel inget skafferi, vilket kommer fixas i det nya! Sen har jag ett väggskåp där halva skåpet går "in" i det andra så det blir att halva skåpet är en död yta. Likaså är det under diskbänken där man måste sitta på knä för att nå in en bit in å ska man in hela vägen då får man ligga ner, ej
4 svar · 1,1k läst
AnneFi
AnneFi: ingen som har en aning? där va iaf o och u med i namnet :D skulle gärna vilja läsa mer om märket. det var inte jätte billigt så det kan väl inte vara helt okänt?
1 svar · 2,2k läst
H
HEM2121: När vi skulle om badrummen var vi överallt och tittade, såg billigt, dyrt och svindyrt kakel och klinkers. Svenska kakel har bra kvalitet och det är prisvärt. Finns både billigt och lite dyrare. Vi köpte allt vårt kakel och klinkers där, dessutom var Svenska kakel den enda butik där vi hittade vad vi sökte. Vi köpte kakel från 100,00 - 532,00/m2, det dyraste var ett 12 mm tjockt
4 svar · 2,4k läst
K
ktm525: vad jag förstått så är det 50/50 av köksnickarna som förespråkar respektive metod, Fördelarna med att lägga golv först är följande: Lättare att lägga. mindre risk för vattenskador då läckage syns fortare. lättare att ändra köket i framtiden. nackdelarna är: golvet blir lite kostsammare. vid en fuktskada som endast skadat golvet kan golvet plockas upp lättare(men när
7 svar · 1,7k läst
H
HEM2121: Diffusionsspärren FIXA http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/04375085 bredd:9 cm höjd:0 cm längd:93 cm vikt:0,0 kg
9 svar · 7,7k läst
B
bmx: kolla här: http://www.seasea.se/SectionList.aspx?CatID=5013## Jag har den som heter Gasgard maxisafe. Köpte förövrigt all min oinstallationsutrustning där.
14 svar · 8,2k läst
M
maverik: Jag håller på att renovera mitt lägenhetskök nu på ung den storleken du har tror jag, mitt är kanske lite mindre, jag "bloggar" lite om projektet på http://www.renoverahemma.se/renoveringsbloggen/ Det kanske kan ge någon form av tips, jag har gjort allt själv så har inte kostat något i arbete, material + vitvaror landar ngnstans 90-95 bananer. (vitvarorna är inte på plats än, men
11 svar · 3,7k läst
M
maverik: Fick inte lägga in så många bilder, och orkar inte sitta och göra om allt så här är en länk till där jag har hela projektet :) http://www.renoverahemma.se/renoveringsbloggen/
1 svar · 1,9k läst
Y
Yrrol: det är det eller att jag har vardagsrumssoffor... ni får välja.. ;) (obs, platsen är för snabba måltider, riktiga matbordet är i andra rummet)
6 svar · 1,7k läst
Emmisha
Emmisha: Hej! Jag undrar också lite om sundbornköket. Nu är det ju några år sedan ni skrev här men vore väldigt tacksam om jag kunde få lite råd!? Hur blev köket? Någon annan som har erfarenhet av sundborn? : )
2 svar · 5,6k läst
F
f91jsw: Vi har en Cylinda Sunda. I instruktionerna står att man bör rengöra hela innanmätet var tredje månad eller så. Det gör man ju inte men jag rengjorde den helt nu efter två år. Det var ett tunt lager fett över allting. Det var väldigt lätt att plocka isär hela motor-fläktenheten, och fläktbladen går att diska.
15 svar · 46,5k läst
D
dusthall: svensksten (www.svensksten.se) har återfösäjare i Stockholm. Jag är toppen nöjd med dem, fick hem min skiva för 1 en vecka sedan. Skickad med ritning till 29 olika stenleverantörer på offert, och de var billigast.
2 svar · 3,2k läst
M
magnushasselqvist: Hej Glömde namnet: CK-2000 från Dometic mvh Magnus
9 svar · 7,7k läst
tallmilan
tallmilan: Så där ser det ut hos oss när saltet är slut i avhärdaren, det blir en kalkhinna som bränner fast när torkfunktionen sätter igång. Du behöver med andra ord mjukare vatten, om du bara tillsätter salt i diskmaskinen så blir disken ren, men termostater etc i kranarna sätter fortfarande igen så en avhärdare kanske är smartare i långa loppet
6 svar · 13,6k läst
A
Andreas Snickare: Kolla in Fjärråskupan. Många bra fläktar.
16 svar · 5,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.