Köpte några kökskåp på IKEA i helgen och när jag monterade dem så insåg jag att de har bytt ut aluminium delar mot plast i fastsättningen av lådfronter. Det känns lite snik och budget. För ett och ett halvt år sedan var det aluminium.

Dessutom verkar deras billigaste modell på dörrarna var otroligt budget i finishen jämfört med hur det var tidigare.

Är det bara jag som är gnällig eller har de sjunkit i klass?

Vad gäller luckorna så skulle jag gissa att de har kvar samma kvalitet men har lagt till superlågbudgetmodell som är betydligt sämre. På så sätt är det lättare att höja priset på det som var den billigaste modellen tidigare...

Paul-Staffanstorp
Lådsystemen är utbytta från Blum till Hettich vilket verkligen är att dra ner sig i botten...
Kvalitén på de nya lådsystemen har diskuterats mycket i forumet så det kan du läsa mer om på andra ställen...

Ikea har på senaste åren börjat sälja mer och mer kök och när de fått upp ögonen hos folk så sänker de sin nivå vilket är lite trist...
Detta är nämligen sådant som Svenssons oftast inte ser heller...

Nu vet jag inte hur delen ser ut, men kanske detta är något du kan modda själv med möbelvinklar.

Paul-Staffanstorp skrev:
Lådsystemen är utbytta från Blum till Hettich vilket verkligen är att dra ner sig i botten...
Kvalitén på de nya lådsystemen har diskuterats mycket i forumet så det kan du läsa mer om på andra ställen...

Ikea har på senaste åren börjat sälja mer och mer kök och när de fått upp ögonen hos folk så sänker de sin nivå vilket är lite trist...
Detta är nämligen sådant som Svenssons oftast inte ser heller...
Samtidigt har IKEA förlängt sin garanti tid från 5 till 10 och nu 25 år så det där med kvalitet kanske ligger lite i betraktarens ögon och inte i fysiska skillnader?

Paul-Staffanstorp
pope70 skrev:
Samtidigt har IKEA förlängt sin garanti tid från 5 till 10 och nu 25 år så det där med kvalitet kanske ligger lite i betraktarens ögon och inte i fysiska skillnader?
Nu är det ju som så att den garantin ger iaf inte jag ett enda dugg för... q(;^;)p

Den gäller ju liksom bara material & produktionsfel och inte när det går sönder när man använt sakerna för det räknas som normalt slitage... :rolleyes:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.