3 863 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Byta kökfläkt? Är nu kopplad till FTX.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Behöver svar snabbt. På min gamla fläkt så har lite olika lägen, min norm och max samt en knapp för forcering (extra sug). Nu har jag kollat på lite olika fläktar. Det är Franke 240-16 Alliance och Franke 250-16. http://www.franke.se/produkter/list.php?p_id=258&pageid=2&page_category=1#
Vilken ska jag köpa så det passar mitt system? Båda "fläktarna" är likadana förutom att 240-16 A har en fläktmotor i kåpan.
Jocke
Vilken ska jag köpa så det passar mitt system? Båda "fläktarna" är likadana förutom att 240-16 A har en fläktmotor i kåpan.
Jocke
Är det en minimasterlösning du har, där FTX:n sitter ovanför kökskåpan - eller har du aggregatet skilt från spiskåpan? I båda fallen så har du ingen köksfläkt alls, utan frånluftsfläkten till FTX:n fungerar även som "köksfläkt".
Jag tror du menar att du skall byta volymkåpan till något snyggare. Hur Husqvarnan är uppbyggd vet jag ej, men jag gick i samma tankar för några år sedan och det slutade med en helt ny FTX, samt ny volymkåpa. Det blev enklast. Dessutom var den gamla FTX:n 28 år och snurrade på övertid. Att bara byta kåpa hade varit pengar i drickat då FTX:n ändå hade behövt bytas.
Vilka kåpor som passar till vilka aggregat är inte trivialt.
Jag tror du menar att du skall byta volymkåpan till något snyggare. Hur Husqvarnan är uppbyggd vet jag ej, men jag gick i samma tankar för några år sedan och det slutade med en helt ny FTX, samt ny volymkåpa. Det blev enklast. Dessutom var den gamla FTX:n 28 år och snurrade på övertid. Att bara byta kåpa hade varit pengar i drickat då FTX:n ändå hade behövt bytas.
Vilka kåpor som passar till vilka aggregat är inte trivialt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden