Hej.Har ett Boro hus byggt -88.Det är ett Scandinavia 2 tror jag.Det är i vilket fall den större modellen.Då 132 kvadrat.
Hur som helst..Ett av gångjärnen till ett av köksluckorna gick sönder här om dan.Det är delen som sitter i själva luckan som gått sönder så jag måste ha ett nytt.Trodde att jag hade papper kvar när jag skulle kolla vad köket hette för att ev Googla på det och hitta leverantör.Hade tyvärr inga papper på de så jag har ingen aning vad köket heter.Det var iallafall ett standard kök då.Vet inte om de fortfarande görs och om det finns reservdelar att få tag på men måste försöka i alla fall.Nån som vet???
Tacksam för svar eller förslag..
Tina

En bild eller 2 skulle avsevärt underlätta för nån att svara på frågan, som det är nu är det bara dom som bor i ett likadant hus med likadant kök som vet vad Du undrar om? ;)

Vet inte om en bild säger så mycket då huset är såpass gammalt.Tror nog det bara är de som har ett likadant som ev kan komma ihåg vad det heter.Ska dock se om jag kan fixa en bild under veckan.
Tina

B
bild på gångjärnet

Ha.Satt o googlade lite på 80- talskök och där fanns det.Ja inte köket direkt men namnet.Marbodal heter det.Visste jag skulle känna igen det bara jag såg namnet.Ska ringa dem i morn o höra om det går att fixa nya gångjärn.
Men om nån med min hustyp ser detta och vet vilket företag som levererade de stora glas skjuv dörrarna i vardags rummet så vore de kanon.Har nämligen slitit ut ek listen dörrarna glider på, så nu har jag en dryg centimeter glipa längst ner i hörnet där dörren stängs.Inte bra.Antar jag måste anlita nån att lyfta ner hela glaspartiet för att kunna byta listen.Låter varken enkelt eller billigt men vore bra om det gick att få tag på listen eller i alla fall mått-ritning.
Mvh Tina

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.