M
Matilda Nord: [citat] Hej, vi har ett likadant gammalt Canadakök som vi behöver komplettera med tre överskåp i 80cm bredd och 2-4 stycken 60cm bredd. Om ni kommer att renovera ert kök så får ni gärna höra av er. Mvh Matilda
12 svar · 1,9k läst
·
B
Boolean: [citat] Oki, tack för svar o hjälp!
7 svar · 839 läst
·
Magnus E K
Magnus E K: Jag kan också återkoppla att jag löste mitt problem genom att byta den ena gångjärnet mot ett välfungerande från två mindre och sällan använda dörrar/luckor. Nu fungerar alla fyra fullt tillfredsställande utan att jag behövde köpa något nytt eller spendera någon större tid. Det räcker alltså att ett av två (eller gissningsvis två av tre för större dörrar) gångjärn har
8 svar · 1,9k läst
·
BirgitS
BirgitS: Om det bara gäller en liten glipa så kanske det går att täcka den med en övermålningsbar fog? Fogen målas sen med takfärgen.
1 svar · 518 läst
·
rakt09
rakt09: de siemens diskmaskiner jag varit inne i har upplägget att kunna förlagra vatten till nästa omgång i en behållare i vänstra sidoväggen. man kan dels tänka sig att det ger möjlighet till värmeväxling när sköljvatten skall in efter huvudprogrammet, men också är det en finess när sista sköljningen skett, vilket alltid avslutas med att sköljvattnet värms upp och sedan pumpas ut.
5 svar · 1,1k läst
·
returen
returen: [citat] du lär inte bli förvarnad om frysen ger sig av ljud frosta av den som kundtjänst säger så vet du om det beror på den automatiska avfrostningen
5 svar · 1,3k läst
returen
returen: [citat] montörerna på gorenje gillar väl inte det kinesiska styret
99 svar · 10,9k läst
·
V
verhok: [citat] Hej! Funderar också på att byta fläktkåpa och det finns ju tyvärr inte mycket att välja på till vårat system. Men denna var snygg! Låter det mycket från spjället på denna när kåpan inte används? Provade en nyare variant på den ni hade innan men höll på att bli galen på suset så bytte tillbaka. Hälsningar Veronica
4 svar · 5,0k läst
·
Z
z_bumbi: Inte infällt men liggande på skivan. Då är det något bättre vattenhantering än bara en ho men det är fortfarande så mycket sämre än en diskbänk så jag skulle aldrig välja det själv.
2 svar · 1,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Du beskriver ju själv några nackdelar med alternativ 2 och 3. Ang. alternativ 3 så tror jag att det kan se konstigt ut när bänkskivan går in under något som ser ut som en "vägg". Men det är du som ska leva med beslutet och måste avgöra om nackdelarna med alternativ 2 och 3 är mindre eller större än nackdelen av den smala passbiten som du tydligen får med alternativ 1.
6 svar · 1,2k läst
·
Demmpa
Demmpa: Svågern har en i köket, man tänker normalt inte på den. På sidan 14 i pdfen finns det ljudnivåer angivna. Genom att sätta en stor eller två mindre så kan man låta den/dom gå på lågfart och på så sätt få ner ljudnivån.
5 svar · 589 läst
·
BirgitS
BirgitS: Ja, polerad yta är tåligare än matt. Inga fläckar som syns men det beror kanske på att det är svårt att göra något som syns på så här mörk yta som varierar lite i färg: [bild] Vi har ett litet jack i en av skivorna men det syns bara om man direkt letar efter det. Tillägg: Eller så får du tänka på samma sätt som de som skaffar marmor, det är bara charmigt med patina.
3 svar · 1,3k läst
·
oddbot
oddbot: Hej! Har privatimporterat en diskbänk i kvarstkomposit. Nu ska jag limma ihop de olika delarna. Har någon tips på vilket epoxi lim som passar till detta ändamål?
0 svar · 567 läst
returen
returen: [citat] färg på utsidan påverkar ingenting fibern frigörs när du bryter/krossar eller på annat sätt bearbetar med verktyg såsom borr såg kofot materialet. och detta är mycket svårt (omöjligt) att undvika när du river. Tar du ner den själv och lägger i plast för transport till ÅVC är detta enklast. din ev exponering av asbetsfibrer blir försumbar och kan inte på verka din
7 svar · 895 läst
·
C
cim95cd2: Hej Monterar ett ballingslövkök. Har en nisch till diskmaskinen. Ovan diskmaskin ska det installeras en utfyllnad: DMUTF6. Då installationsvägledningen inte beskriver hur den ska sitta så undrar ja vad som ska vara upp och ned. Skickar med en bild ska den sitta som övre eller undre alternativet?
0 svar · 836 läst
·
J
jonaserik: Finns inte på IKEA, men här finns ett antal träffar. https://www.google.com/search?vsrid=CNeYhYL6yarNugEQAhgBIiRlZWY5NmY3Zi1lNTBkLTRhZTAtOTExNC1lYTA0OTBlNjUxYmU&vsint=CAIqDAoCCAcSAgg
3 svar · 875 läst
·
H
hempularen: Jag hade samma problem för några år sedan i fritidshuset, Vi hade köpt en ny behållare för kompostavfall som stod rakt under slangen. Och vi fick in möss som stod på locket till behållaren och tuggade i sig lite av den veckade slangen. I vårt fall var det en IKEA diskho från ca 2013, jag köpte ett helt nytt kit med vattenlås och allt, kostnad 2 - 300 kr. Fördelen var också att IKEA
1 svar · 454 läst
·
BirgitS
BirgitS: Det är ett bra förslag. Ett annat förslag är Led-lister eller -spottar i underkanten av lådan (starkare typ så att ljuset når ner). Man kan även ha en hylla med Led-list under. Man kan ha spotlights på en skena på lådan eller taket. Man kan ha några vägglampor som är riktade neråt.
1 svar · 413 läst
·
F
Fideliox: [citat] 0502Y Stämmer inte alls eller så är färgen extremt kass och gulnar fort.
8 svar · 8,7k läst
·
L
Lesse23: [HR][/HR] Hej! Jag håller på och renoverar mitt kök och har precis tagit bort kaklet från en vägg som består av tegel med ett lager bruk eller puts ovanpå. Jag har också skrapat bort allt löst kakellim och nu är ytan "ganska" ojämn med lite limrester och vissa nivåskillnader kvar. Planen är att montera en stenskiva som stänkskydd längre ner på väggen och måla väggen ovanför.
0 svar · 938 läst
·
Scuttle
Scuttle: Då gör jag så, sätter en bit skiva som jag skruvar fast i väggen, sen skruvar jag diskmaskinen i den
6 svar · 1,7k läst
·
Demmpa
Demmpa: Hur är golvet/bjälklaget uppbyggt? Krypgrund? Det finns rostfri stålull, finmaskigt (koppar)nät, tätningsmedel mm [bild] [bild] [bild]
1 svar · 631 läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Jag kör med Home Assistant och temperatursensorer i kyl respektive frys. Några inlägg på det temat. Finns flera om du söker. https://www.byggahus.se/forum/threads/nolla-och-jord-pa-samma-skena-i-centralen.521285/post-5788546 https://www.byggahus.se/forum/threads/home-assistant.274002/post-5815824 https://www.byggahus.se/forum/threads/plejd-varfoer-sa-populaert.470292/post-5749581
3 svar · 1,1k läst
H
hempularen: Arbetet med en köksrenovering kosta allt från 10 000 till en bra bit över en miljon. Samma sak med fönster, kör du en bra lokal snickare så kan det handla om 2 - 3 000 per fönster i arbete. Köper du det via ett "fönsterbytar företag", så är det inte ovanligt att arbetet kan kosta 15 000 per fönster. Men om du har låtit utföra de här renoveringarna så måste du väl ändå ha
7 svar · 520 läst
Viktor.J
Viktor.J: [citat] Hur på tex Hygglo eller maskinuthyrninsbutik. Sök på saneringsslip, saneringsfräs, betongslip
2 svar · 750 läst
·
Marie106
Marie106: [citat] Tack ❤️
4 svar · 1,2k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Det viktiga med detta är och kolla så sakerna är godkända att montera i Sverige för det är olika krav och som jag förstått det kan det bli krångligt och hitta någon som monterar saker köpta från utlandet och försäkringsbolaget kan börja jävlas och utnyttja kryphål om det vill sig illa. Bara som ett exempel var det någon som sett golvstående blandare som var skithäftigt till
2 svar · 885 läst
T
tergo: https://smålandsluckan.se/ikea/faktum/ikea-faktum-kok-nya-skap-och-stommar/
1 svar · 676 läst
·
M
marsk: Aj, fan skrev i fel tråd.
7 svar · 924 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.